Kim Wilde - The Gold Collection (1996)

Alternatieve titels: Greatest Hits | The Best Of

Label: EMI

1. Kids in America (3:25)
  2. Chequered Love (3:21)
  3. Water on Glass (3:35)
  4. Everything We Know (3:42)
  5. Young Heroes (3:16)
  6. 2-6-5-8-0 (3:10)
  7. You'll Never Be So Wrong (4:10)
  8. Falling Out (4:02)
  9. Tuning in Tuning On (4:24)
  10. Ego (4:10)
  11. View from a Bridge (3:30)
  12. Words Fell Down (3:30)
  13. Action City (3:23)
  14. Just a Feeling (4:09)
  15. Chaos at the Airport (3:18)
  16. Take Me Tonight (3:51)
  17. Can You Come Over (3:34)
  18. Wendy Said (3:48)
  19. Our Town (3:47)
  20. Cambodia [Reprise] (3:19)
avatar van Eppers
Geen volwaardige versie van Cambodia. Dus troep.

avatar van musicfriek
Er mist nog veel meer op deze 2e-rangs verzamelaar..

avatar van vigil
Bij Kim Wilde - The Best Of:

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit een echte best of betaamd...

avatar van musicfriek
Tsja, het is verzamelaar van Disky..

avatar van Rinus
Exact dezelfde CD als The Gold Collection., die echter op EMI uitkwam

avatar van dazzler
Bedrieglijke verzamelaar
die alleen selecteert uit haar eerste twee albums.

Kim Wilde (1981) en Select (1982) staan er zelfs integraal op,
behalve de hit Cambodia zelf, want Cambodia (reprise)
is een instrumentaaltje met het thema van Cambodia.

Foei! Foei! Foei!

Deze verzamelaar is al ontelbare keren
met een verschillende hoes heruitgebracht.

Foei! Foei! Foei!

avatar van foxhusky
Toch niet zo slecht hoor, want ik heb de eerste twee albums Kim Wilde uit 1981 en Select uit 1982 niet op CD (beide wel op vinyl). Deze verzamelaar heb ik in versie uit 2005 van het Disky label met de titel The Ultraselection en een andere hoes.

Nu heb ik dus toch de eerste twee albums van Kim Wilde op CD, dankzij deze goedkope verzamelaar. Dat de normale versie van Cambodia er niet op staat kan ik mee leven, want ik heb ook The Very Best of Kim Wilde uit 1984 op CD en daar staat Cambodia wel op.

Eén van de mooiste nummers van Kim Wilde ooit, stond op Select en dus ook op dit verzamelalbum: Just a Feeling. Ik hoorde dat nummer voor het eerst in de LP show van Wim van Putten en was meteen verkocht. Daarna snel Select op vinyl gekocht en pas dit jaar op CD via deze verzamelaar.

avatar van Dibbel
Inkoppertje.
Vreemd dat dit op 2,71 staat.
Toen ik deze namelijk kocht voor 9 gulden 95 zo rond 1998, zag ik meteen dat dit gewoon de eerste 2 albums van Kim zijn, die ik beide nog op LP heb.
Vond het dus een goede koop. Alleen Cambodia staat er dan weer niet op, wel de reprise.
Alleen de volgorde van de nummers is anders.
Zo zijn de nummers 1 t/m 9 en 19 van Kim Wilde en 10 t/m 18 en 20 van Select.
En is er daarbinnen nog wat gehusseld.
Maar ja, het is dan ook een CD van Disky. Met The Tubes hebben ze ook zoiets gedaan.
Voor deze is het dus simpel: (4+4)/2=4. Toch.
Ik zeg het hier ook nog even, voor de fans, kijk hier!. Ook nog in Paradiso op 3 oktober.