Holograms - Holograms (2012)

Zweden
Punk / Rock
Label: Captured Tracks

1. Monolith (4:30)
  2. Chasing My Mind (2:31)
  3. Orpheo (3:38)
  4. Memories of Sweat (3:22)
  5. Transform (1:43)
  6. Apostate (3:21)
  7. ABC City (3:02)
  8. Stress (2:16)
  9. Astray (2:31)
  10. A Tower (2:15)
  11. Fever (3:50)
  12. You Are Ancient (5:13)
avatar van Sandow
Weer een album bij om naar uit te kijken! Wel spijtig dat hun beste song 'Hidden Structures' hier niet op staat. Beetje domme hoes ook.

avatar van Wasabi
Een lid van de Captured stal die uit een andere hoek van de 80's zijn inspiratie haalt. Niet minder aangenaam.

avatar van Mctijn
Jaren 80 punk rock, nooit mijn ding geweest. Al vind ik Minuteman wel vermakelijk...
Ook dit album is vlees noch vis. Zo nu en toe leuke momenten (het riedeltje in Chasing My Mind is aardig), maar ze doen wel heel erg hun best om terug in de tijd te stappen. Werkt niet...

avatar van ðe waan
Zelden iemand zo zijn best zien doen om als Robert Smith te klinken.

Jean-Maurice
Sterk debuut.

Jean-Maurice
We gaan 40 jaar terug. 1979. Doet me dan ook nog het meest denken aan het eerste album van The Cure maar ook een vroege Killing Joke hoor ik erin terug. Voor wie nog niet weet wat postpunk is moet dit plaatje eens luisteren. Ik word er vrolijk van! Snelle puntige liedjes die het goed doen om mee wakker te worden na een nacht flink borrelen. Erg sterk debuut van deze Zweden. Hun tweede album heb ik nog niet in mijn bezit maar zit in de bestelling. Dit luistert gewoon lekker weg zonder al teveel poespas maar zo ging dat toen ook dacht ik. Ik vind het stemgeluid prima passen hoewel ik me kan me voorstellen dat dit voor sommigen wat te 'jankerig' klinkt maar ook dat vonden we in eerste instantie van meneer Smith. Enige overeenkomst qua stemgeluid is hier dan ook niet vreemd. Ach, een heerlijk snel plaatje dit, lekker hard zetten want de productie is hier top.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Verborgen pareltje. Als je al moeite hebt om hier 3 favorieten aan te wijzen is dit een kick - ass album. Dit is meer punk dan post, en deze Zweden tappen in dezelfde vijver als Eagulls.
Enorm dansbaar en erg aanstekelijk. Super debuut als je het mij zou vragen.

en zoals Jean-Maurice al aangeeft, vanaf het eerste nummer was bij mij ook early Killing Joke het eerste waar ik aan dacht.