Falling Down II (2010)

Frankrijk
Metal / Rock
Label: Falling Down

1. Across Tundras - Final Breath Over Venom Falls (6:45)
  2. Icos - Februari (8:24)
  3. White Hills - Heads on Fire (6:01)
  4. Ocoai - La Main Electrique (7:05)
  5. Farflung - R-Complex (5:39)
  6. Impure Wilhelmina - Cold Fever (5:40)
  7. Time to Burn - Elena Djinn (3:31)
  8. Gnaw Their Tongues - We Breath Hate and Spit Fire from Our Mouths (4:56)
  9. The Poisened Glass - Silent Vigil (8:08)
  10. Kalvria - .N (6:32)
  11. U.S. Christmas - Lazarus [Live] (6:57)
  12. Kingdom - Ruina. Where Men Go to Die (4:07)
  13. Kalkh-In (Joy) Erode - Xwck (3:24)
  14. Kongh - Thunders Collide (5:20)
  15. Tesa - Untitled (7:54)
  16. Omega Massif - Am Abgrund (5:43)
  17. Kodiak - By the Sea (7:49)
  18. When Icarus Falls - Nyx (5:09)
  19. The Ocean - Asslickers, Inc. (6:03)
  20. Kehlvin - Who by Fire (5:05)
  21. Jucifer - Marianas (3:12)
  22. Ufomammut - Astrodronaut (6:11)
  23. God Is an Astronaut - Shining Through (6:25)
  24. Солярис - Mirage (8:57)
  25. Taint - Black Rain (4:38)
  26. Mumakil - Dawn of Slugs (1:41)
avatar van JSPR_G
Falling Down is bezig met een reeks prachtige compilaties! Ondertussen is er ook al een derde uit.

Dankzij deze compilatie opnieuw heel wat uitstekende, totaal onbekende bands leren kennen. Van heel wat bands, quasi allemaal eigenlijk, zijn de nummers op deze compilaties bovendien nog niet eerder uitgegeven. Bijvoorbeeld Asslickers, Inc. van The Ocean staat op geen enkel ander album/EP/... Dus als The Ocean-fan moést ik deze wel kopen.

Maar deze compilatie is echt fantastisch. Gewoon samengesteld door 2 Franse studenten, in hun vrije tijd, beperkt tot 1000 exemplaren. En ik ben trots dat ik Falling Down I en Falling Down II in mijn kast heb staan, want betere compilaties dan dat bestaat er niet.

Grootste ontdekkingen dankzij deze cd's (deze compilatie bestaat uit 2 cd's) voor mij zijn Icos (deze band is ondertussen van naam verandert, heten nu Monachus), Ocoai, Time to Burn, Omega Massif, Kongh, Kehlvin, Kodiak en Tesa.

De 'grotere' namen (The Ocean, Ufomammut, God is an Astronaut en onze Belgische Kingdom (met AmenRa-leden)) zijn uiteraard eveneens stuk voor stuk toppers!

Aanrader dit! 2u30 minuten vol met (overwegend) jonge, erg talentvolle bands!