La Coka Nostra - Masters of the Dark Arts (2012)

Label: Fat Beats

1. My Universe (4:00)

met Vinnie Paz

2. Creed of the Greedier (3:43)
  3. Mossad (3:16)
  4. Mind Your Business (4:35)
  5. Electronic Funeral (3:33)

met Sean Price

6. The Story Goes On (3:34)
  7. Letter to Ouisch (2:37)
  8. Snow Beach (4:01)

met Thirstin' Howl III

9. The Eyes of Santa Muerte (4:31)

met Sick Jacken

10. Murder World (2:45)
  11. Coka Kings (3:48)

met Vinnie Paz

12. .38 Revolver (3:59)

met Big Left

13. Malverde Market (3:11)
  14. Masters of the Dark Arts (2:44)
  15. Everybody Down *

met Jaysaun en Q-Unique

16. No Hay Tiempo Para Mañana *

met Outerspace

YouTube - LA COKA NOSTRA - MIND YOUR BUSINESS

Eerste video clip van het aankomend album.

avatar van MJ_DA_MAN
Die had ik al toegevoegd; was ik je wéér voor .

avatar van discipline
Ill Bill heeft z'n stem weer terug! De nummers die ik gehoord heb klinken wel erg goed!

avatar van He$$el_01
Inderdaad. Dit kan best wel eens dope kunnen gaan worden. Malverde Market.

MJ_DA_MAN schreef:
Die had ik al toegevoegd; was ik je wéér voor .

hahahaha weeral ja ik had het niet gezien. I kind of slept on it lol

Die van malverde market mag er ook bij hoor,is toch ook een videoclip.Is van een film geloof ik.

discipline schreef:

Die clip doet mij denken aan non phixion,hoe hij rapt,beweegt en hoe zijn stoppelbaard is.

avatar van discipline
Hehe de videoclip van Rockstars of niet? Toevallig ook geproduceerd door Premo.

avatar van He$$el_01
Nummer met Sean P is ook wel lekker.

avatar van Rene1979
Vorige album was ik niet heel erg over te spreken dit ga ik wel weer even checken

avatar van He$$el_01
Klinkt best goed tot nu toe.

discipline schreef:
Hehe de videoclip van Rockstars of niet? Toevallig ook geproduceerd door Premo.

Yups

En hoe zit het met dat album?Is het te pruimen?Ik heb het besteld maar moet nog even wachten want de postbus is nog altijd leeg .
Maar wat er bij maar niet in gaat is,waarom ze die bonustracks gewoon niet op dat gematerialiseerde album branden?! Waarom wel op itunes? Gewoon lekker op het album onder de noemer bonustracks.Klaar.

avatar van Delars
Klinkt goed.

avatar van He$$el_01
Lekker album dit hoor. Het begint echt fantastisch met de eerste vijf nummers. My Universe en Mossad zijn rustige nummers die alleen werken als Ill Bill en Slaine goed rappen, wat ze dus ook doen. Creed of the Greedier heeft een beat die me aan de goede tijden van AotP doet denken, met drie sterke verses (the return of Danny Boy ). Vanaf nummer 6 komen er een paar nummers die iets meer de donkere kant op gaan met wat meer rock invloeden, ofzo. DIt is iets minder mijn stijl, maar toch vallen deze nummer niet heel erg tegen. The Story Goes On valt op door het sterke verhaal van Ill Bill over Uncle Howie en de goed gekozen samples en Snow Beach door de heerlijke verse van Thirstin Howl III.

Coka World is eigenlijk het eerste nummer dat echt tegenvalt. De beat is eentonig, waar C-Lance vaker last van heeft, maar ook gewoon niet heel sterk. Ill Bill en Slaine rappen gewoon weer goed, wat ze het hele album doen, maar Vinnie is echt heel erg saai. Echt een standaard verse waarvan ik dacht dat Vinnie dat net wat minder ging doen. Gelukkig komt met 38. Revolver het niveau meteen weer terug met een lekker agressief rappende Slaine.

Hierna komt het beste nummer van het album en een van de beste nummers van dit jaar. Heerlijke beat en meer dan aardige lyrics van beide rappers. Met Masters of the Dark Arts zorgen ze ervoor dat ze het album met een lekkere banger afsluiten.

Al met al een heel goed album. Slaine en Ill Bill zijn goed bezig en de meeste gastartiesten doen goed mee. De beats zijn over het algemeen gemaakt voor de rappers, hoewel ze niet allemaal even sterk zijn. Trouwens jammer dat Danny Boy maar één verse heeft.

avatar van MJ_DA_MAN
Wat beter dan het eerste album, maar toch pakt het me niet helemaal. De producties zijn bij vlagen wel aardig (paar bangers) en Ill Bill en Slaine komen beiden vaak met harde raps, maar het totaalpleetje pakt me niet in zijn geheel. Doet me soms wat aan Heavy Metal Kings (het album) denken: rap, refrein, rap, refrein, eventueel nog een rap, en dat was het: het straalt niet echt heel veel passie uit, en dat heeft een album als dit toch echt wel nodig om volledig te slagen. De producties stralen dat ook een beetje uit bij momenten. Ik geef het 3*, weliswaar een ruime, maar dit stel is tot veel meer in staat.

avatar van discipline
Album valt mij wat tegen. Jammer want na Mind Your Business had ik erg hoge verwachtingen.

discipline schreef:

Niet meer doen man,dat geeft teleurstellingen .
Hoe meer ik"mind your business" hoor hoe beter ik ze vind.

avatar van flow natural
Ik aprecieer dit album wel,lekker om in de auto te laten knallen maar ik had een inmenging van Everlast toch nog wel geaprecieerd.Om toch wat varriatie te horen.En van die zogenaamde supergroep hoe ze zich in het begin naar voor brachten schiet toch niet veel meer over.Wat meer vaste leden zoals ze in het begin naar voor kwamen zou leuk zijn.Ik zie nu toch wel dat het een opgehypete boel is geworden.
Al bij al toch nog een lekker album.
Ill bill zijn manier van rappen is ook terug anders,het schreewerige deel laad hij achterwegen.
De teksten spreken mij wel aan .

avatar van Kos
Kos
Haha, Mind Your Business is wel dik inderdaad.

avatar van Elohim
YouTube - Dominique Ney - Mais Ne Nous Délivrez Pas Du Mal
Sample van Malverde Market.

Jammer, klonk vet genoeg om zelf te gebruiken.

avatar van james_cameron
Een flinke verbetering ten opzichte van het debuut. Vooral qua teksten en sfeer maakt alles hier meer indruk. De raps zijn dik in orde, met gelukkig minder nadruk op simpele, schreeuwerige refreintjes. De sfeer is lekker dreigend, ondersteund door vette beats.

avatar van discipline
Toch wat vaker geluisterd en hij bevalt me steeds meer, toch even verhogen.