Charly Lownoise & Mental Theo - SpeedCity (2003)

Alternatieve titel: The Greatest Hits

Dance / Pop
Label: BMG

1. Wonderfull Days (3:31)
  2. Stars (3:39)
  3. Together in Wonderland (3:40)
  4. Hardcore Feelings (3:46)
  5. Fantasy World (3:26)
  6. Party (3:33)
  7. Next 2 Me (3:49)
  8. Your Smile (3:35)
  9. Just Can't Get Enough (4:14)
  10. Live at London (5:12)
  11. Streetkids (3:52)
  12. Girls (3:14)
  13. This Christmas (4:06)
  14. Radio Megamix (4:32)
  15. DJ Fuck (3:46)
  16. Rebel (4:27)
  17. Ultimate Sex Track (3:39)
  18. Verotted (2:58)
  19. Tiroler Kaboemsch (3:20)
  20. The Bird (4:08)
  21. 2 (4:26)
  22. Motherfuck (3:55)
  23. Wonderfull Days [Hard Remix] (5:49)
  24. Stars [Hard Remix] (5:43)
  25. Live at London [Hard Remix] (5:08)
  26. Together in Wonderland [Hard Remix] (5:18)
  27. Speedcity (4:44)
avatar van Eddie
Dit is voor mij toch stiekem wel een beetje jeugdsentiment, ik heb het nooit goed gevonden maar dit waren wel de Aanvoerders van alle top lijsten aan het begin van de jaren negentig. Persoonlijk vond ik het toen geen kut aan, maar als ik het nu hoor ga ik wel weer ff terug naar toen. ik geef geen cijfer, want muzikaal is dit voor nog geen ster waard, maar emotioneel wel 5

Meniv_NL
Een hele hoop jeugdsentiment op 2 cd's!

kritisch gezien is dit natuurlijk bagger muziek, maar toch vind ik het heerlijk

avatar van musicfriek
Ach ja, Charly & Theo. Heb eens weer wat nummers terug geluisterd en kreeg gelijk weer het gevoel van midjaren 90 Ze waren ineens eind 1994 razend populair door het nummer Wonderfull Days (wat nog steeds een geweldig nummer is!). Vele hits volgden met als ingredienten een dikke bass en kinderstemmetjes in de songs. Soms pakt dat goed uit (Stars ), maar soms wekt het grote ergernis (Your Smile en Hardcore Feelings). Ik moet gelijk aan andere namen denken als ik deze muziek weer hoor (zoals Nakatomi, Technohead, Dune etc.) Op een paar nummers na best wel knap wat deze heren destijds neergezet hebben. Ik zit me alleen wel af te vragen welk nummer nou eerst was: Together In Wonderland of Forever Young van Interactive (beide nummers hebben nagenoeg hetzelfde intro). Ze wisten in elk geval wel hoe ze een show moesten geven

Die twee deden gewoon waar ze goed in waren. Deze plaat is dubbelop, maar een leuk hebbeding voor een vrolijke zomerdag in de auto.
Daarom, dit is een leuke plaat

avatar van rudiger
deze heren waren nergens goed in , deze heren hebben ze bij elkaar gebracht onder het motto; hoe vul ik zo snel mogelijk mijn zakken.
die theo denkt dat ie bij elke griet in haar tieten mag knijpen , wat een kwal van `n vent , naar irak ermee , kijken of hij het daar ook durft.

avatar van Sjaan
Beetje laat voor een greatest hits album maar twas toen wel lachuh

avatar van nuf
nuf
ze waren gewoon tof in wat ze deden

avatar van Paap_Floyd
Friek? "Your smile" een ergernis? Dat is nou net stiekem mijn favoriet van ze
Jeugdsentiment op en top. Pindakazen deze hap.

avatar van levenvergeten
Wonderfull Days is echt een prachtig nummer, alleen die foutgespelde Engelse titel al

avatar van SoNick
rudiger schreef:

Als iemand snel zijn zakken wil vullen is het die Borsato van je plaatje wel. Die kwal van een vent kan helemaal niks en is de grootste nietsnut van de hele Nederlandse muziekgeschiedenis.

OT: Deze cd gekocht toen ik 16 was ofzo, bracht me terug naar de 90's die ik voor een groot deel niet heel bewust meegemaakt heb, maar nu luister ik er weinig meer naar. Toch blijven veel tracks het altijd goed doen op een fantastische avond uit!

avatar van mnrk
Zoals meerdere....gewoon 1 en al jeugdsentiment.

Pas nog gezien op Decibel...en daar kwamen alle hits weer voorbij!!
En iedereen kan ze nog steeds meezingen (schreeuwen)...

avatar van rudiger
SoNick schreef:

avatar van mnrk
2 weken gelden weer gezien op Defqon.1...en wat denk je !!

2500 man die gewoon alle nummers meezingen.....

Blijft toch geweldig, na al die jaren.

avatar van Rudie
Guilty Pleasure, een irrationele nostalgie stem. Ik zit bij deze verzamelaar weer ergens halverwege de jaren 90 bij mijn neef op de bank naar obscure happy hardcore plaatjes te luisteren.

avatar van Frisoboei
Subbeh schreef:
kritisch gezien is dit natuurlijk bagger muziek, maar toch vind ik het heerlijk

Precies, slecht maar toch heerlijk. Dat is ook wat waard vind ik.

avatar van VanDeGriend
Onzinnig bericht plus reactie erop verwijderd

avatar van Darkzone
Volleidge albums van deze 2 heren is een beetje moeilijk om uit te horen, maar voor een verzamelaar vallen ze onder de noemer "Alle 13 goed".

Wat knap is van hun muziek: over 10-15 jaar vind je het nog leuk om weer terug te horen denk ik. Of deze muziek nu goed is of niet, er zit toch kwaliteit in.

avatar van Darkzone
Eerste cd 3,5* en 2e cd 4,5*
Het echte 'hakwerk' van voor hun commerciële ommezwaai maakt meer indruk dan hun happy hardcore. In de auto klinkt het erg leuk, vooral de 2e cd.

Even een kleine correctie op hierboven: ik begin na een hernieuwde luisterbeurt te twijfelen of over 10-15 jaar de fans van toen de happy hardcore dan nog leuk vinden om te horen.

avatar van Rhythm & Poetry
Deze cd heb ik nog ergens thuis liggen, 5/6 jaar geleden draaide ik deze met veel plezier. Weet alleen wel dat ik de tweede cd helemaal niks vond. Ach ja, het blijft een mooie herrinering.

avatar van royals
Gewoon jeugsentiment en het klinkt ook gewoon goed. De nummers zitten goed in elkaar en ze waren één van de betere in dit genre.