Pixies - Here Comes Your Man (1989)

Label: 4AD

1. Here Comes Your Man (3:25)
  2. Wave of Mutilation (UK Surf) (3:02)
  3. Into the White (4:43)
  4. Bailey's Walk (2:24)
avatar van Frytz FM
'Here Comes Your Man' was een van de eerste nummers die Black schreef en het moge duidelijk zijn dat er dan niet meteen een meesterwerk uit rolt. Niet mijn favoriete nummer van Doolittle.

De UK Surf versie van 'Wave of Mutilation' sleept lekker langzaam voort, maar moet toch zijn meerdere erkennen in het origineel.

Het door Kim Deal gezongen 'Into the White' behoort echter tot het betere werk van the Pixies.

Dat kan niet gezegd worden van 'Bailey's Walk', waarin Black Super-Grover probeert te imiteren. Al met al een wat wisselvallig schijfje.

fastpulseboy
ik wordt juist helemaal wild van bailey's walk....briljant nummer hahaha