The Bridge: A Tribute to Neil Young (1989)

Verenigde Staten / Australiƫ
Label: Caroline

1. Soul Asylum - Barstool Blues (2:52)
  2. Victoria Williams - Don't Let It Bring You Down (2:53)
  3. The Flaming Lips - After the Gold Rush (4:14)
  4. Nikki Sudden & The French Revolution - Captain Kennedy (4:01)
  5. Loop - Cinnamon Girl (2:50)
  6. Nick Cave - Helpless (4:32)
  7. Bongwater - Mr. Soul (3:31)
  8. Pixies - Winterlong (3:11)
  9. Sonic Youth - Computer Age (5:13)
  10. Psychic TV - Only Love Can Break Your Heart (6:08)
  11. Dinosaur Jr. - Lotta Love (2:41)
  12. Henry Kaiser - The Needle and the Damage Done / Tonight's the Night (5:55)
  13. B.A.L.L. - Out of the Blue * (2:16)
  14. Henry Kaiser - Words * (6:19)
avatar van dj maus
Niet geheel geslaagd, maar the Flaming Lips, Nick Cave en The Pixies doen goed werk.

Sonic Youth en Dinosaur Jr. komen onverwacht uit de hoek. Ook niet slecht.

avatar van likeahurricane
Leuk eerbetoon van onder andere dinosaur jr voor de dinosaur senior.

avatar van postpunker
Computer Age vind ik schitterend gecovered door Sonic Youth.
Het is veel beter dan het origineel.

Stijn_Slayer
Neil Young coveren is levensgevaarlijk, je overtreft hem toch nooit.

Ja goed, Computer Age, maar dan maak je het jezelf wel erg makkelijk.

Vooral Nick Cave's Helpless vind ik vreselijk slecht.

Éen van de beste tribute platen die ooit gemaakt is. Velen doen een eigen moedige poging om Neil te overtreffen. Neem Soul Asylum's prachtige opener in de tijd dat ze Husker Du achtig speelden (luister maar 's naar hun Made to be broken dus vergeet die k#t hit van ze), Victoria Williams een mooie breekbare don't let it bring you down, een mooie valse Wayne met de Flaming Lips (zullen ze nu niet meer maken), een fantastische Swell Maps versie van captain kennedy, shoegazers Loop met het mooie cinnamon girl, Nick Cave vreselijk slecht lees ik hier misschien is Nick wel meer getalenteerd dan Neil, het is een "puur" eerbetoon van Nick aan Neil, toen ging er nog zoveel door zijn aderen, prachtig breekbaar.
Kant 2 begint aardig met de Pixies, die hebben wel betere nummers gemaakt, Sonic Youth is altijd op eenzame hoogte dus nu ook, Psychic TV is wellicht wat te vaag voor tere Neil zieltjes ik vind het prachtig, Dinosaur Jr herrie zoals zij dat kunnen, vind het persoonlijk wat minder, het eindig grandioos met de dubbel van Henry Kaiser (avantgarde)
Absolute classic, kan Neil heel trots op zijn!!!!

avatar van Ducoz
Die Helpless van Nick Cave lijkt meer op Knocking on Heavens Door

avatar van IntoMusic
Grootfaas, wel een hele grote uitspraak om dit één van de beste tribute platen te noemen. Natuurlijk een smaak en daarover ga ik niet met je twisten . Album komt op mij te wisselend qua niveau over. Er zitten draken tussen zoals die van Flaming Lips, Bongwater en Henry Kaiser. De Pixies en Cave maken er dan weer wel wat van.
Nee, beste tribute dat absoluut niet, maar wel leuk gedaan. Grootse tributes vind ik bijvoorbeeld die over Stevie Ray Vaughan, Bob Dylan en van eigen bodem Bram Vermeulen.

avatar van frolunda
Stijn_Slayer schreef:
Neil Young coveren is levensgevaarlijk, je overtreft hem toch nooit.

Ja goed, Computer Age, maar dan maak je het jezelf wel erg makkelijk.

Je kan het natuurlijk ook andersom bekijken.Sonic youth maakt er gewoon een erg sterke song van.

avatar van Robje1968
Staan een paar aardige nummers op, maar verder valt het wat tegen.
Voegt voor mij niet zoveel toe aan het omvangrijke euvre van Neil Young.