Anita Baker - Rapture (1986)

R&B
Label: Elektra

1. Sweet Love (4:26)
  2. You Bring Me Joy (4:26)
  3. Caught Up in the Rapture (5:17)
  4. Been So Long (5:13)
  5. Mystery (4:57)
  6. No One in the World (4:08)
  7. Same Ole Love (4:05)
  8. Wach Your Step (4:59)
sweet love is echt een lekker nummer,de rest van dit album ken ik niet

fredpit
Dan moet je als de sodemieter naar de platenboer rennen....

prachtplaat!!

avatar van FunkStar
Het valt me tegen dat er hier nog niet gereageerd is want het is een 80's classic!
Deze combi van jazzy en soul is tijdloos, je hoort dat het wordt gezongen vanuit haar hart en dat raakt je.
De nummers Sweet Love en Caught up in the Rapture zijn favorieten!

avatar van Madonna
Ooit gekocht voor mijn zus. Maar besloot de LP toen maar voor mij zelf te houden. Letterlijk grijs gedraaid! Jaren later voor een "goodprice" op CD gekocht. Alle 8 tracks zijn formidable!

Een dikke -4-

EVANSHEWSON
Madonna schreef:

Een dikke -4-

Goed gezegd, Madonna, héél sfeervol en mooi album is dit, ik ga het vanavond herbeluisteren.
En dan mijn quotering geven, denk ik.

avatar van Madonna
....hahahahaha.....

Nou, ben benieuwd wat je gaat geven!

avatar van blur8
Ultieme easylistening-CD met uitsluitend tijdloze topsongs, in jazzy soulverpakking. Het enige minpunt: te kort.

avatar van beaster1256
alhoewel ik niet zo voor dit soort muziek ben soul achtige jazzy easy listening moet ik wel zeggen dat ik dit een prachtige plaat vind , echt voor 's avonds lekker ' op 't gemakske ' met een goed wijntje erbij , zeer klassevol !

en na 21 jaar op cd gevonden en terug gekocht , gewoon prachtige muziek en nog een mooie hoes ook !

avatar van principal2000
Heerlijke zwijmel/chill-muziek. Stamt uit de '80's, maar is toch tijdloos. De speelduur is wel te kort, maar de kwaliteit is gelukkig erg hoog.

Mag ik echt niet meer geven dan een 5? Dit is volgens mij de beste soulplaat sinds What's Going On. Wat een onvoorstelbaar mooie en krachtige stem. Okee, even ophouden met superlatieven. Stel je even voor: een tijd zonder Beyonces, Careys, Glannis Gracen en al die andere R&B adlibbende monsters. Anita Baker was de laatste echte soulzangers toen dit nog iets betekende. Hier wordt echt gezongen. Haar vocalen krijgen over een spaarzame, lome omlijsting alle ruimte en lucht en trekt je a.h.w. naar haar toe. Ik was destijds met haar debuut onmiddellijk verkocht en draai dit juweeltje nog regelmatig. Dit hoge niveau haalde ze naar mijn mening alleen nog op Compositions. Live, in de HMH jaren geleden, was een hele mooie trip down memorylane. You brought me joy...

avatar van @wards
van de week gehoord bij een dj die de lp opzette en toen werd ik gelijk getriggerd om op zoek te gaan naar de plaat. Toevallig kwam ik 'm vandaag gelijk tegen op een rommelmarkt dus heb ik 'm meegenomen. Erg fijn album. Heel het album is wel in de stijl van Sweet Love. Ben benieuwd naar haar ander werk.