Joey Bada$$ - 1999 (2012)

Label: Cinematic

1. Summer Knights (1:56)
  2. Waves (3:32)
  3. FromdaTomb$ (3:25)

met Chuck Strangers

4. Survival Tactics (3:23)

met Capital STEEZ

5. Killuminati (2:34)

met Capital STEEZ

6. Hardknock (5:18)

met CJ Fly

7. World Domination (2:43)
  8. Pennyroyal (2:50)
  9. Funky Ho'$ (4:29)
  10. Daily Routine (2:58)
  11. Snakes (4:19)

met T’nah Apex

12. Don't Front (4:22)

met CJ Fly

13. Righteous Minds (3:44)
  14. Where It'$ At (4:09)

met Kirk Knight

15. Suspect (11:47)

met Capital STEEZ, CJ Fly, Chuck Strangers, Dyemond Lewis, NYCk Caution, Kirk Knight, Rokamouth, T'nah Apex en De$$y Hinds

avatar van Dikkop
420

avatar van Harderwiek
Beter. Denk toch wel meest interessante album van dit jaar voor mij.

avatar van Holla
Voor mij ook zeker, naast de volgende Joey plaat kijk ik ook uit naar de nieuwe ScHoolboy Q, J. Cole en Earl Sweatshirt. Ben al hun oude materiaal aan het checken, vandaag kwam Joey weer eens aan bod en het bevalt me wederom weer enorm.

''I don't trust these bitches, they will never catch me slipping''

Laten we hopen dat we hem nooit zien ''slippen''

avatar van Holla
Deze herfst: "B4.DA.$$.", en in de zomer de mixtape van Capital Steez genaamt ''King Capital''

avatar van He$$el_01
Die eerste is een album? Komt er ook nog iets uit van CJ Fly (Dat vind ik de beste rapper van de groep namelijk)?

Je kan dit trouwens misschien beter bij de artiestenpagina plaatsen (of bij aankomende hiphop projecten).

avatar van Holla
Ja het wordt een album, stylized als B4.DA.$$, Before the money.

CJ Fly heeft laatst nog ''The Error'' gedropt, best lekker nummer. Overigens is die bezig aan zijn debuutmixtape die nog geen datum heeft.

Je hebt gelijk, maar ik denk ik zet het er even bij voor de mensen die geïnteresseerd zijn

Heb vandaag toevallig nog eens Survival Tactics geluisterd, geweldig nmmr! Mooi ook dat hij zijn roots uit Sint Maarten niet vergeet door doodleuk een Nederlandse vlag te showen

avatar van Flipm0de
Holla schreef:

Ik vroeg me altijd al af waarom hij die Nederlandse vlag gebruikte, dus bij deze bedankt voor de info!

Het album van Joey is waarschijnlijk het album waar ik het meest naar uit kijk. Ben blij dat er nieuwe rappers zijn die terug zijn gegaan naar de sound van het gouden tijdperk en daarmee ook nog eens de shine krijgen die ze verdienen. Hip hop gaat weer in de goede richting.

Alstu

Altijd leuk om een connectie met ons kleine landje te zien!

Ja, hier net zo. Deze tape luister ik nog altijd maandelijks terwijl er zat nieuwe andere interessante projecten uit komen de laatste tijd. Blijf het briljant vinden, enkel bij nummer 10 vind ik het ietwat minder. Maar dat begin is kneiterhard

avatar van Elohim
Het teruggaan naar de sound van het gouden tijdperk wordt regelmatig door mensen gedaan, maar zelden zo geslaagd als Joey dat doet.

Heb wel zin in het album

Daarnaast hebben we al een mooi nieuw album van Dope DOD mogen zien, een verrassend lekker album van Ill Bill, Dessa komt in juni met een nieuwe, The Uncluded komt spoedig... Het wordt een best mooi jaar, denk ik zo.

avatar van He$$el_01
Ik vind het nu al bijna een beter jaar als vorig jaar. Dat vond ik toch een beetje tegenvallend.

avatar van Elohim
Het raakt nu misschien ietwat te offtopic, maar vorig jaar was inderdaad niet geniaal.

avatar van Holla
Hmm, was wel een okee jaar vind ik zelf. Al verwacht ik van dit jaar toch zeker wel een hoop meer nieuwe muziek die ik vet ga vinden . Vind het voorlopig nog niet echt beter, aangezien ik Kendrick briljant vond en ik nog geen uitschieter heb kunnen vinden die mij persoonlijk zo plezieren als dat album.

avatar van NastyOnWax
Niet normaal hoe vaak ik deze mixtape luister. Echt maandenlang en elke keer weer geweldig. Moet deze toch maar eens in m´n top 10 zetten.

avatar van Holla
Ongelofelijk he, draai hem zelf ook nog zat... Wacht met smacht op zijn volgende project

avatar van NastyOnWax
Hij is al bezig met een nieuw album volgens mij. Ik dacht dat Unorthodox daar ook op zou komen, meer weet ik niet eigelijk.

avatar van gil335
deze zomer komt er normaal een EP'tje uit de LP is voor de herfst!

avatar van Raul
kan niet wachten op Joey z'n album, draai 1999 nog steeds regelmatig
talentje, deze boy

avatar van Holla
13 dagen nog en dan heb je zijn nieuwe mixtape. Draaide laatst Funky Ho en Hardknock nog maar eens, heerlijke tape.

avatar van NastyOnWax
Mooi Over 12 dagen die mixtape en een paar maanden later zijn debuutalbum dat blijkbaar B4.Da.$$ gaat heten.

avatar van DarkoMarco
Oei een lekker zomerse mixtape, die ik ook vele malen heb gedraaid Een lekker zomerse tape, die gegarandeerd voor wat relaxing zorgt!

Oke waarmee eerst beginnen, het positieve of het negatieve? laten we dan met het negatieve beginnen, hebben we dat meteen al gehad!

- Mr. Badass heeft een wat saaie stem, hij rapt over de gehele lijn wat monotoon wat me soms niet helemaal bijhoud. Dan word het volgen en verstaan van de lyrics voor mij wat moeilijk. Dit soort styl is tegenwoordig aardig populair, maar heeft mij nooit echt prima kunnen bevallen.

Positieve: Terwijl ik eerlijk gezegd de gast artiesten wat interessanter dan Joey zelf! Zoals: Chuck Strangers! Op het nummer FrombaTomb$ vind ik hem duidelijk de track killen. Hoewel bij het top nummer Survival Tactics Joey juist heel interessant klinkt, is Capital STEEZ dat zeker ook Was trouwens dat stukje: 'Who the fuck passed you the mic and said that you can flow?' niet van Thyme, op de Eminem track: Open Mic? echt tof, net als het refrein van Snake

Joey heeft de kwaliteit zeker wel, elk nummer is dan ook leeker te luisteren, al hoop ik volgende keer meer emotie te kunnen horen!

*3.5

avatar van i am marco
Ik krijg hem eindelijk deze week op vinyl. Een heerlijke mixtape van een behoorlijk groot talent.

avatar van Verbston
@iammarco

Skipt je LP bij nr 4? schijnt een drukprobleem te zijn bij de vinyl. Is btw een bootleg dus mister Bada$$ ziet er helaas geen cent van :s

avatar van i am marco
Verbston

Ja precies hetzelfde probleem helaas..
Ach mister Bada$$ hoeft zich waarschijnlijk geen zorgen te maken om de centen

GCITY050
Ik las tijd terug op HIJS dat de releasedatum van B4.Da.$$ 7 december zou zijn. Nu zie ik weer dat het verschoven is naar 20 januari... Hoelang blijft die gast nog uitstellen?

avatar van MJ_DA_MAN
Hier zijn de artiestenpagina's of dit topic voor. De releasedatum is overigens 20 januari (ook door Joey bevestigd).

avatar van Raul
deze blijft ook wel erg lekker
weer eens geluisterd nu zijn debuutalbum eindelijk uit is

avatar van equalsthree
super dik dit. misschien wel beter dan B4DASS.

4*.

avatar van Marciano Coffie
Van alle mixtapes dat ik heb geluisterd, is dit wel mijn meest beluisterde. Van een 17-jarige rapper dit doen is gewoon killing vet. Fucking harde beats, sterke lyrice. Wel een monotone flow maar dit heeft gewoon met ervaring te maken.

Kortom: een zeer dope mixtape. 4,5 sterren.

avatar van Nr.4
Wist niet dat deze ook fysiek gereleast was, dus blij verrast dat ik deze tegenkwam in de platenzaak van de week. Toffe introductie van Joey was dit. Survival Tactics verveelt nooit en zo zijn er nog wel meer tracks op deze tape. Gast was echt hongerig.

avatar van Nr.4
Die Knxwldge beat is ook zo tof trouwens, wow. En Capital STEEZ en Joey gaan er ook goed op los. Naast die twee vind ik de rest van de Pro Era MC's niet zo boeiend tot op heden.