TNGHT - TNGHT (2012)

2. Goooo (3:21)
  3. Higher Ground (3:19)
  4. Bugg'n (3:25)
  5. Easy Easy (3:51)
Ontzettend populair dit en terecht. Gewoon heel goed feestmateriaal

avatar van toris
Was jij niet geheel toevallig ook op Fuse (gezien het tijdstip van je post)?

Haha, zeer zeker en ik heb genoten

avatar van toris
Het was echt geniaal inderdaad. Ik vond Guerilla Speakerz en Boemklatsch (b2b met Guerilla Speakerz) ook niet onder doen voor Lunice. Higher Ground was ook echt geweldig. Daar is ook een filmpje van gemaakt:
TNGHT - Higher Ground @Tivoli

avatar van Booyo
Wat een onwijs dik filmpje! In die sferen is het inderdaad top IllumSphere

bennerd schreef:
Bij dergelijke feesten zijn de moshpits dan ook voor de wannabe's

Misschien wakker ik even een relatief oude discussie op maar ben het eens dat moshpits totaal niet thuis horen in het trap/dubstep/dnb/dance in algemeen milieu. Het hoort gewoon oorspronkelijk thuis bij metal/punk concerten en als je tijdens een hiphop concert op één of andere gast zijn teen trapt hebt ge al "ambras vollen bak". Hier erger ik me ook dood aan laatste tijd.

avatar van WeztSide
Vijf hele dikke beats, luister dit met goede oortjes/koptelefoon/soundsysteem en je zal niet stil kunnen zitten. TNGHT heeft een hele eigen sound die ik ontzettend vet vind. Dope op alle vlakken, *4

Kan er mij iemand vergelijkbare artiesten aanbevelen? Ben niet zo thuis in dit genre maar vond het wel heel vet!

Improvision
Hudson Mohawke's Satin Panthers EP.

Baauer - Dum Dum EP, stukje rustiger maar wordt wel gerekend tot hetzelfde genre.

WeztSide schreef:
TNGHT heeft een hele eigen sound die ik ontzettend vet vind.

Eigen sound? Het is gewoon Hudson Mohawke die trap uit probeert en daarmee een hit album scoort.

avatar van IllumSphere
Dat is veel te simplistisch geredeneerd.

avatar van hond racisme
Nee, het is gewoon de basis en uitgelegd in grote lijnen. Waarom is dit dan zoveel beter dan alle andere trap muziek die op het wereldwijde web te vinden is, IllumSphere?

avatar van IllumSphere
Omdat TNGHT hier een subgenre toegankelijk heeft gemaakt voor zowel de die-hard trapers als voor de elektronische snob zonder daarvoor in kwaliteit te boeten. Ik heb het niet voor trap, wat vooral komt door het cultuurtje die daar aan hangt, maar toch kan ik volledig los gaan op Higher Ground zonder dat ik een niveauverschil hoor of voel. En al mag dit een trap plaat zijn, Hudson Mohawke en Lunice hebben binnen het subgenre wel hun eigen geluid gemaakt die ook nog eens uniek is in het genre.

avatar van Ploppesteksel
Geen idee hoe ik het zou moeten benoemen, maar bij mij voelt dit ook niet aan als trap. Af en toe lijkt het er gewoon een beetje op.

avatar van hond racisme
Bwah, kan wel inkomen op wat je zegt, maar uiteindelijk is het gewoon een Trap EP op CD uitgave en iTunes. Higher Ground is dan ook het enige echt goede nummer op het album, voor de rest zijn dit zo-zo gevalletjes. Denk ook niet dat hier ook langer dan een paar dagen werk inzat, al maakt dat niets uit, 4 trap nummertjes met dezelfde stijl en opbouw zijn wel wat saai in mijn ogen.

avatar van WeztSide
Heerlijke EP, wat een sound. Even fantastisch om te horen in de club als voor je laptop.

IllumSphere schreef:

Dit dus

Dikkop
De live versie dat Badbadnotgood speelde op Dour was ongelooflijk hard.
Plots stond heel de tent op zijn kop. En dat al om 5 uur in de middag.
Beste nummer dat ik het weekend hoorde.
Jammergenoeg werkt het thuis op koptelefoon niet.
Op plaat vind ik hier absoluut niks aan.

avatar van sjuppie
Dikkop schreef:
De live versie dat Badbadnotgood speelde op Dour was ongelooflijk hard.
Plots stond heel de tent op zijn kop. En dat al om 5 uur in de middag.
Beste nummer dat ik het weekend hoorde.
Jammergenoeg werkt het thuis op koptelefoon niet.
Op plaat vind ik hier absoluut niks aan.

Kan ik alleen maar beamen. Dat was geniaal op Dour.

avatar van kobe bryant fan
Zalige plaat!
Na Harlem Shake verafschuwde ik het genre trap maar dit is wel erg goed.

avatar van (Blacksad)
Inderdaad wel een heel leuke feestplaat!
Vooral de eerste drie nummers zijn geweldig, de laatste twee doen me dan weer minder waardoor ik op een 3,5 uitkom.

avatar van T.O.
Af en toe leuk, maar vooral veel puberale wegwerpmuziek.

avatar van WeztSide
Zonde dat hier nooit een vervolg op is gekomen. Toen dit uitkwam blies het mij als 19-jarige compleet omver. Dubstep en trap waren me wel enigszins bekend, maar deze frisse sound klonk revolutionair. TNGHT heeft nog steeds een speciaal plekje in mijn hart.