The Doppelgangaz - 2012: The New Beginning (2009)

Label: Groggy Pack

1. Impish (Intro) (1:46)
  2. Timbuktu (2:34)
  3. Good Hygiene (3:53)
  4. The Groggy Pack (3:48)
  5. Holy (Interlude) (2:05)
  6. Here We Go (3:24)
  7. La La La (3:48)
  8. Oddly Sour (2:16)
  9. Smoke Mics (3:48)
  10. Sign It (Interlude) (1:28)
  11. The Props (4:56)
  12. Vibes (2:58)
  13. Tell Them (3:00)
  14. Sick to My Stomach (6:13)
  15. Timbuktu [Remix] * (2:38)
Rene1979
Eindelijk is het zover.. In de winkel van de Doppelgangaz is de re-release van deze plaat te bestellen. Eindelijk komt er een cd en vinyl alles volledig geremastered. BAM!

avatar van thgryda
Eens checken...

avatar van Nr.4
ja erg tof, cd-versie binnen gekregen. Heerlijk album net als de rest van het materiaal van dit duo.

avatar van thgryda
Timbuktu

avatar van Elohim
Hier en daar kwam een sample me bekend voor, afgezien van dat is dit een heel dope album!

Nog geen cijfer voor nu, maar alvast bedankt, Rene!

Ik begin met 4,0! Klinkt heel vet dit! Timbuktu is dope, maar het hele album zit VOL met zulk soort tracks! Lekker geproduceerd vooral! Beetje de 90s feel, stoffige drums enzo. Een verse lucht in dit soort muziek (ik gooi ze lekker op de AotP etc hoop). Leuke flows en erg verse beats!

Kan nog geen favorieten noemen (heb nog niet echt gelet op welk nummer welke is), maar dat komt nog wel

avatar van Dungeon
Inderdaad een prima te pruimen plaatje. Heerlijke muziek. Raps zijn ook wel okee al springt het er niet uit. Die gast die slist kan het beste rappen maar dat geslis werkt af en toe op mn zenuwen. Vandaar toch nog maar een 3,5 al zal deze kunnen gaan groeien.

avatar van Fake_world
Geweldig, helemaal mijn straatje. Ik geef het een hoogje, en voel dat dit nog vaak gedraaid gaat worden.

avatar van Silky & Smooth
Sorry de late reactie, maar hierbij mijn oordeel:

Ik ken de muzikale smaak van René wel aardig en ik snap ook heel goed waarom hij (en anderen) dit een vet album vinden. Technisch zit dit album sterk in elkaar. Op de raps valt niks aan te merken en de beats zijn ook van hoog niveau. Toch ontbreekt één ding, iets wat vaak ontbreekt op undergroundalbums. De focus ligt teveel op techniek en te weinig op plezier. Nu is plezier ook simpelweg een kwestie van smaak, maar ik mis toch de energie. De vonken spatten er niet bepaald vanaf en dat vind ik erg jammer. Dit maakt het album voor mij een stuk minder plezierig om naar te luisteren.

Dus technisch vind ik dit album van hoge kwaliteit, maar kwaliteit is in mijn ogen meer dan goed rappen en produceren. Er moet een klik zijn en die ontbreekt.

bennerd
Sorry René, maar hier kan ik dus echt niet van genieten. Het klinkt allemaal wel lekker 'puur' (wat is dat eigenlijk, 'pure hiphop'?), maar het neerslachtige sfeertje en het niet al te boeiende stemgeluid is absoluut mijn kop thee niet. Ik heb het geprobeerd, maar dit soort hiphop doet mij eraan denken hoe jammer ik het vind dat sommige hiphopformaties zich stug proberen vast te houden aan de jaren 90.

Rene1979
Ieder zijn ding jongens.. Dit zijn voor mij de classic nieuwe era Hip Hop maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

avatar van Nr.4
bennerd schreef:

er zijn heel veel rappers waarbij ik dat ook heb (veel van die gasten rondom AOTP, Snowgoons, Demigodz), maar The Doppelgangaz vind ik juist heel fresh klinken. Waar de producties van bovengenoemde acts vaak zielloze herhalingsoefeningen zijn, vind ik dit echt warme, nieuwe hiphop met heel eigen stijl. Wat Rene zegt dus eigenlijk. Vanaf deze plaat uit oorspronkelijk 2009 tot de nieuwe plaat, een van de tofste nieuwe acts. Maar idd, ieder z'n ding.

avatar van Elohim
Ben ik helemaal met je eens, nr. 4

avatar van He$$el_01
Er is weinig mis met dit album. Chille beats en twee rappers die duidelijk over kwaliteiten beschikken. Er had misschien iets meer afwisseling in mogen zitten, maar dit is eigenlijk meer een suggestie dan een echte klacht.

avatar van nega
GE-WEL-DIG. Bedankt Rene. Van begin tot eind een en al genieten, damnn. Hun doen me wel erg veel denken aan Styles of Beyond (Ryu & Takbir) 4.5*

Door naar Lone Sharks.