Hellyeah - Band of Brothers (2012)

Metal / Rock
Label: Eleven Seven

1. War in Me (3:36)
  2. Band of Brothers (4:45)
  3. Rage / Burn (4:41)
  4. Drink Drank Drunk (3:56)
  5. Bigger God (4:39)
  6. Between You and Nowhere (4:16)
  7. Call It (4:00)
  8. Why Does It Always (3:20)
  9. WM Free (5:02)
  10. Dig Myself a Hole (3:16)
  11. What It Takes to Be Me (3:31)
avatar van james_cameron
Derde album van deze band opgebouwd uit leden van oa Mudvayne en Pantera. De southern rock is nog wat meer verschoven richting lompe metal met zware riffs, in de stijl van, tja... Pantera. Vooral opener War In Me had zo op een van de platen van Pantera kunnen staan. Qua teksten is het allemaal nog even simplistisch als voorheen, getuige tracks als Drink Drank Drunk. Het vakmanschap van de bandleden zorgt ervoor dat de boel drijvende blijft, maar er is wederom weinig progressie geboekt sinds het vorige album. Iets meer diepgang en variatie zou wonderen doen.

Ondanks de weinige diepgang en variatie vind ik dit wel hun beste album. Op de songs heb ik op de simpele teksten na niks op te merken. Het loopt allemaal lekker vlot en de structuur is ook beter dan op de vorige albums.

Zeer matige band. Klinkt allemaal wel lekker en proffesioneel maar het beklijft niet.