MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Ja Rule - Venni Vetti Vecci (1999)

mijn stem
2,65 (36)
36 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Murder Inc.

  1. The March Prelude (1:19)
  2. We Here Now (3:25)
  3. World's Most Dangerous (5:07)

    met Nemesis

  4. Let's Ride (4:22)
  5. Holla Holla (4:24)
  6. Kill 'Em All (4:17)

    met Jay-Z

  7. I Hate Nigguz (Skit) (1:06)
  8. Nigguz Theme (4:09)
  9. Suicide Freestyle (2:16)

    met Case

  10. Story to Tell (4:05)
  11. Chris Black (Skit) (1:40)
  12. Count on Your Nigga (4:35)
  13. It's Murda (3:36)

    met DMX en Jay-Z

  14. E-Dub & Ja (4:14)

    met Erick Sermon

  15. 187 Murda Baptiss Church (Skit) (2:48)
  16. Murda 4 Life (4:48)

    met Memphis Bleek

  17. Daddy's Little Baby (5:20)

    met Ron Isley

  18. Race Against Time (4:43)
  19. Only Begotten Son (4:55)
  20. The Murderers (5:08)

    met Black Child en Tah Murdah

totale tijdsduur: 1:16:17
zoeken in:
avatar van Kos
Kos
Deze man had beter op de markt kunnen gaan staan in plaats van rapper te worden.

avatar van BoordAppel
2,5
Ja, ik heb het ook niet zo op rappers die klinken als een verkouden hond, maar dit album is nog wel een beetje te beluisteren. Verder ken ik alleen de singles van Ja Rule en die stemmen me, bijna zonder uitzondering, niet echt vrolijk.

avatar van Jordy
Bah, Ja Rule. De enige reden dat deze man een carrière heeft is de dood van 2pac.

avatar
BoordAppel schreef:

ik heb het ook niet zo op rappers die klinken als een verkouden hond



avatar
Diesel
Een van de slechtste albums die ik ooit beluisterd heb.

avatar
0,5
ben ik met je eens

avatar
DMX klinkt ook als een verkouden hond maar ik dig em toch wel en M.O.P. ook en ik vind het toch wel dope shit.
Ja Rule daarintegen is gewoon een niveau lager, maar goed alsof ik iemand afreken op z'n stem :/

avatar
BB Gambini
Ik vind dit een erg goed album. Op dit album is Ja Rule gewoon goed. Mensen die haten Ja Rule, omdat hij verslagen is door Eminem en 50 Cent. Dat zie je ook aan zijn album verkoop. Ik vind de nummers "Daddy's Little Baby" en "Only Begotten Son" echt goed. En fuck all you haters.

avatar
Relax
Ik vind die intro's altijd zo grappig bij Ja Rule, hij zingt een liedje tegenover god

avatar
#koen
Dit is zeker geen slecht album.

avatar
BB Gambini schreef:
Ik vind dit een erg goed album. Op dit album is Ja Rule gewoon goed. Mensen die haten Ja Rule, omdat hij verslagen is door Eminem en 50 Cent. Dat zie je ook aan zijn album verkoop. Ik vind de nummers "Daddy's Little Baby" en "Only Begotten Son" echt goed. En fuck all you haters.


Ik ben het hier wel mee eens.
Ik had dit album aangeschaft toen hij pas uit was en het was echt een heel goed album. Dat is het nog steeds trouwens.
Beetje jammer dat nadat 50 Cent en Eminem hem kwamen fokken iedereen ineens van mening veranderde.

avatar van rien
vond het voorgheen altijd een tof album
Laatst weer aangezet maar ik vind het best een zielig album, vooral Niggaz Theme, die vind ik zo slecht dat het gewoon bijna kinderachtig is.
Verder vind Story to Tell, Race Against Time, Only Begotten Son wel leuk, verder gare cd en al weggegeven.

1*

avatar
4,0
Prima album. Het zal wel aan de artiest zelf liggen dat mensen het zo laag beoordelen. CD ooit gekocht in New York en was me geen tegenvaller. Misschien wel zijn beste CD tot heden. Ik ben het gedeeltelijk dus met BB Gambini eens. Voor degenen die het niet kennen, wil ik slechts zeggen: Dit album bestaat uit rap, en dus niet uit duetjes met Ashanti.. ik geef dit album 4 sterren.

Edit: Bij de stemmen is inderdaad te zien dat gebruikers als bijv. 50 cent of G-unit101 dit album slechts een halve ster geven. Ik wil dus nogmaals benadrukken dat ik het jammer vind dat mensen niet op basis van het album sterren uitdelen, maar waarschijnlijk alleen op het feit dat een artiest niet door 1 deur kan met een ander. Jammer, voor een website als deze. Maar dit wilde ik toch nog even vermelden voor de neutrale gasten op deze pagina die wat meer info over dit album willen.

avatar
kArIzMa_TuRk
Ik wist niet eens dat hij rapte in 99

avatar
raffael77
kArIzMa_TuRk schreef:
Ik wist niet eens dat hij rapte in 99


Lol das maar goed ook want dat kan ie niet. Slechte flow en onaangename stem. Teksten zonder inhoud. Cheape beats.

avatar van script
Mavuba schreef:
Prima album. Het zal wel aan de artiest zelf liggen dat mensen het zo laag beoordelen. CD ooit gekocht in New York en was me geen tegenvaller. Misschien wel zijn beste CD tot heden. Ik ben het gedeeltelijk dus met BB Gambini eens. Voor degenen die het niet kennen, wil ik slechts zeggen: Dit album bestaat uit rap, en dus niet uit duetjes met Ashanti.. ik geef dit album 4 sterren.

Edit: Bij de stemmen is inderdaad te zien dat gebruikers als bijv. 50 cent of G-unit101 dit album slechts een halve ster geven. Ik wil dus nogmaals benadrukken dat ik het jammer vind dat mensen niet op basis van het album sterren uitdelen, maar waarschijnlijk alleen op het feit dat een artiest niet door 1 deur kan met een ander. Jammer, voor een website als deze. Maar dit wilde ik toch nog even vermelden voor de neutrale gasten op deze pagina die wat meer info over dit album willen.


totaal mee eens.. best aardig album

avatar
Dit album wordt afgekraakt alleen maar omdat het Ja Rule is.. Dit is is zeker weten een prima album..

avatar van T37king
4,0
Ik vind dat deze een oude rap style heeft !

avatar
Lil Bizzy Bone
BoordAppel schreef:
Ja, ik heb het ook niet zo op rappers die klinken als een verkouden hond, maar dit album is nog wel een beetje te beluisteren. Verder ken ik alleen de singles van Ja Rule en die stemmen me, bijna zonder uitzondering, niet echt vrolijk.

Dat is nou juist wat iedereen verkeerd ziet, al ze singles zijn R&B maar hij heeft veel meer hardere gwne hip hop nummers die niet R&B zijn. 5* is natuurlijk te hoog zou normaa 4 geven, maar omdat mensen haat stemmen doet ik het zo.

avatar
Lil Bizzy Bone
50 cent schreef:
ben ik met je eens

hahaha mogoluhkoker, whehehe zeg iemand die 50 Cent heet en The Massacre op #1 heeft staan, zielig hoor,

avatar
Eternal Thug 08
Jordy schreef:
Bah, Ja Rule. De enige reden dat deze man een carrière heeft is de dood van 2pac.

Kun je me dat uitleggen?

avatar van No Surrender
3,5
Ik begrijp de haat op Ja Rule, hij is niet een echte rapper, dus word door trouwe hiphop fans vaak niet geaccepteerd. Maar dit album is anders dan al zijn andere albums, dit album is zonder geile R&B deuntjes, en pop achtige beats. Dit is toch meer rauwe rap, een soort It's Dark and Hell is Hot van DMX. Leuk album, en een goed debuut. Jammer dat het hierna steeds softer is geworden, met als hoogtepunt The Last Temptation.

avatar
RedLightCityBoy
Ik vindt zijn latere werk met die r&b tunes veel beter omdat hij niet zelf hele tijd een nummer volkreunt. Ik bedoel in de richting van: Down 4 U da's echt een mooi nummer.

avatar
t-h-y-$
Jordy schreef:
De enige reden dat deze man een carrière heeft is de dood van 2pac.

Leg uit!

avatar
Relax
2pac werd een legende na zijn dood... en toen deed Ja Rule hem na.

avatar van No Surrender
3,5
Relax schreef:
2pac werd een legende na zijn dood... en toen deed Ja Rule hem na.


Hoe deed Ja Rule hem na dan?

Ik vind dat zo'n onzin. Hij had in de video van 'Can I Get a Fuck You' een bandana om ze kop, of hoe zo'n ding ook heet. En iedereen zegt, hij doet Tupac na.

avatar
t-h-y-$
Ik vond hem altijd DMX nadoen,
maar 2pac??

avatar
De Schaafkaas
No Surrender schreef:
(quote)


Hoe deed Ja Rule hem na dan?

Ik vind dat zo'n onzin. Hij had in de video van 'Can I Get a Fuck You' een bandana om ze kop, of hoe zo'n ding ook heet. En iedereen zegt, hij doet Tupac na.


Ik denk dat het er meer om ging dat hij een nummer heeft opgenomen en 2Pac daar heeft bijgeplakt. Maar dan nog, dat hebben meerderen gedaan. Volgens mij is het gewoon omdat hij destijds in een conflict was met ShadyAftermath en iedereen dat toendertijd tof vond.

avatar
No Surrender schreef:
Ik begrijp de haat op Ja Rule, hij is niet een echte rapper..


Wat een bullshit. Geef dan eens de definitie van een "echte" rapper?

avatar van No Surrender
3,5
Glacius schreef:
(quote)


Wat een bullshit. Geef dan eens de definitie van een "echte" rapper?


Reactie van een tijd geleden, maar oké. Ik bedoelde dat Ja Rule meer een pop/rapper is en dat artiesten zoals bijvoorbeeld, GZA, Guru, Vinnie Paz, Celph Titled meer als 'echte' rappers doet het publiek wordt gezien.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 22:16 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 22:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.