Cosmic Psychos - Go the Hack (1989)

Australiƫ
Label: Sub Pop

1. Lost Cause (3:33)
  2. Rip 'N' Dig (3:23)
  3. She's Crackin' Up (2:00)
  4. Out of the Band (3:17)
  5. Alright Tonight (3:05)
  6. Pub (5:10)
  7. Back in Town (2:44)
  8. Elle (2:32)
  9. Go the Hack (4:24)
  10. You Can't Come In * (3:01)
  11. Shove * (2:57)
avatar van frolunda
Een combinatie van Mötorhead en de Ramones dekt inderdaad behoorlijk de lading,al vind ik dat de Cosmic psychos nog wel wat extra's hebben ten opzichte van die twee bands.Tenminste op dit album dan.
Zo is er de variatie in vocalen op Go the hack,volgens mij neemt ieder wel minstens één nummer voor zijn rekening.En nog belangrijker,de heerlijk uitwaaiende wah wah gitaarsolo's van Peter "Dirty" Jones (dit was ook meteen zijn laatste album bij de Psychos) die toch net het verschil maken (voor mij dan) met gelijksoortige genre genoten.
Daarnaast is de sound/productie lekker stompend en komt het trio uit Melbourne,Australië op de proppen met elf scheurende en uitstekende punkrock songs.
Lost cause is inmiddels wel een punk klassieker te noemen en Pub en Rip 'N' Dig zitten daar kwalitatief niet ver achter.En ach de overige tracks zijn zonder uitzondering ook allemaal prima songs zodat Go the hack in zijn totaliteit nog steeds een magnifiek album is en een onbetwist hoogtepunt in de punkrock geschiedenis.En dat vind ik.