Ólafur Arnalds - Two Songs for Dance (2012)

IJsland
Neoklassiek
Label: Erased Tapes

1. Endalaus II (3:53)
  2. For Teda (4:33)
avatar van JoostBo
Met Living Room Songs kreeg ik het gevoel dat de ontwikkeling van Ólafur Arnalds op een dood spoor zat. Toch kwam hij begin dit jaar al sterk terug met de soundtrack voor Another Happy Day. En nu een kleine EP met twee nummers die mijn interesse in Arnalds opnieuw aanwakkeren. Achteraf moet ik Living Room Songs maar zien als een minder tussendoortje.

Het zijn twee nummers die geschreven zijn voor twee dansvoorstellingen. Endalaus II is een nummer met een duistere beat, maar de kenmerkende piano- en vioolpartijen zijn al gauw te herkennen.
For Teda klinkt meer vertrouwd en had zo op de EP Stare kunnen staan, de samenwerking tussen Arnalds met Nils Frahm.