Duane & Gregg Allman - Duane & Gregg Allman (1972)

Label: Polydor

1. Morning Dew (3:45)
  2. God Rest His Soul (3:55)
  3. Nobody Knows You When You're Down and Out (4:32)
  4. Come Down and Get Me (3:40)
  5. Melissa (3:15)
  6. I'll Change for You (2:57)
  7. Back Down Home with You (2:25)
  8. Well I Know Too Well (2:15)
  9. In the Morning When I'm Real (2:40)
avatar van AbleMable
Goh, nog maar 1 beoordeling voor deze plaat. Terwijl het toch een erg interessante plaat is met de gebroeders Allman voor ze The Allman Brothers Band begonnen.
Feitelijk bestaat het uit demo opnames die ze maakte nadat ze waren toegetreden in 1968 tot de band, The 31st of February. In 1972 werd deze demo als plaat uitgebracht onder de naam, Duane & Greg Allman.
Het bevat dus de allereerste opname van bv Melissa die ook opnieuw door de Allman Brothers Band werd opgenomen voor de album Eat A Peach uit 1972 als eerbetoon aan de toen al overleden Duane Allman die Melissa beschouwde als een van zijn broer's best geschreven songs.
Op de plaat staat ook het hele mooie God Rest His Soul wat een eerbetoon is aan Martin Luther King.
En Nobody's Knows You When You're Down and Out nam Duane Allman wat later natuurlijk ook op met Derek & The Domino's.
Dus ja, genoeg historie bij en over deze plaat waarbij de gitaar van Duane en de zang van Greg al volop schitteren. Overigens mag hun versie van Morning Dew er ook wezen. En ja, de productie is natuurlijk vrij kaal omdat het demo opnames betrof maar dat maakt het ook puur en eerlijk en heerlijk.