Olivia Newton-John - Physical (1981)

Australiƫ
Label: MCA

1. Landslide (4:27)
  2. Stranger's Touch (3:50)
  3. Make a Move on Me (3:18)
  4. Falling (3:45)
  5. Love Make Me Strong (3:11)
  6. Physical (3:45)
  7. Silvery Rain (3:39)
  8. Carried Away (3:43)
  9. Recovery (4:18)
  10. The Promise (The Dolphin Song) (4:32)
avatar van FunkStar
Erg lekker album van Olivia! Met de singles Landslide, Make A Move On Me en natuurlijk de top 10 hit Physical.
Heb hem nog op LP en draai hem geregeld.

avatar van Simon Smith
Physical is één van de beste popnummers die ik ken. Ik ben benieuwd of er nog meer vergelijkbaar goede nummers op dit album staan.

Pieter Paal
Ik heb dit album indertijd alleen voor de hoes gekocht.

Ik vond Olivia hier echt A-seksueel met dat korte kapsel!

Maakt de plaat er niet minder om. Lekkere pop! Physical iets te vaak gehoord, alleen...

Jack in the Box
Steve Kipner (zat vroeger in de band Tin Tin) schreef voor Olijfje de hit Physical en nog rijtje albumtracks. Hij hielp ook de band Chicago aan een paar hits.
Op school zongen ze toen 'Let's get Vissenkom'.
Hier is Olivia niet meer dat rustige countrymeisje van hits zoals Sam. Na Grease kreeg ze een veel sexier imago.
Ook haar muziek en video's werden aan die stijl aangepast (bv Physical en Soul kiss).
Landslide en Make a move on me op single uitgebracht, maar deden het in de hitlijsten niet zo goed als de megahit Physical.

Joy
als je 12 bent en mevrouw newton john in bijbehorende clip ziet, dan doet dat toch wel wat met je