Olivia Newton-John - Physical (1981)

Australiƫ
Label: MCA

1. Landslide (4:27)
  2. Stranger's Touch (3:50)
  3. Make a Move on Me (3:18)
  4. Falling (3:45)
  5. Love Make Me Strong (3:11)
  6. Physical (3:45)
  7. Silvery Rain (3:39)
  8. Carried Away (3:43)
  9. Recovery (4:18)
  10. The Promise (The Dolphin Song) (4:32)
avatar van FunkStar
Erg lekker album van Olivia! Met de singles Landslide, Make A Move On Me en natuurlijk de top 10 hit Physical.
Heb hem nog op LP en draai hem geregeld.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Physical is één van de beste popnummers die ik ken. Ik ben benieuwd of er nog meer vergelijkbaar goede nummers op dit album staan.

Pieter Paal
Ik heb dit album indertijd alleen voor de hoes gekocht.

Ik vond Olivia hier echt A-seksueel met dat korte kapsel!

Maakt de plaat er niet minder om. Lekkere pop! Physical iets te vaak gehoord, alleen...

Jack in the Box
Steve Kipner (zat vroeger in de band Tin Tin) schreef voor Olijfje de hit Physical en nog rijtje albumtracks. Hij hielp ook de band Chicago aan een paar hits.
Op school zongen ze toen 'Let's get Vissenkom'.
Hier is Olivia niet meer dat rustige countrymeisje van hits zoals Sam. Na Grease kreeg ze een veel sexier imago.
Ook haar muziek en video's werden aan die stijl aangepast (bv Physical en Soul kiss).
Landslide en Make a move on me op single uitgebracht, maar deden het in de hitlijsten niet zo goed als de megahit Physical.

Joy
als je 12 bent en mevrouw newton john in bijbehorende clip ziet, dan doet dat toch wel wat met je

avatar van PEN15
Altijd flink benieuwd geweest naar deze plaat waar Physical op staat. Ik ben immer in de stemming om er naar te luisteren en hoopte dat de rest gevuld was met vergelijkbaar pakkend, direct overtuigende liedjes

Op misschien Recovery na en het beginstuk van Make a Move on Me gaat het ondanks die prachtige stem van ONJ langs me heen. Er is van deze plaat zeker ook een muziekvideo voor gemaakt, want het verbaast me bij elke song een clip te kunnen bekijken. ONJ ziet er snoezig uit met haar Lady Di kapsel en in haar tot noodlanding gedwongen ruimteschip.

avatar van Jonestown
Vroeger opgenomen op cassette, maar er gaat niks boven die klaphoes ... Na die Grease-ellende vond ONJ het ook wel welletjes en besloot ze maar wat aan haar imago te doen. Wat Diana Ross op de cover kan (Diana) kan ik beter moet ze gedacht hebben. En naast de single en titelnummer staan er nog minstens vijf aangename tracks op. Wist niet dat van dit album 10 miljoen stuks zijn verkocht .... Niet misselijk ...

avatar van goldendream
'Physical' borduurt verder op de nieuw ingeslagen weg van sterke pophits en een sexy imago. De bijhorende videoclipjes vullen het plaatje visueel aan. Net zoals bij 'Totally Hot' wordt het een album met sterke singles, maar de overige nummers zijn inwisselbaar. Haar stem is bij momenten ook een beetje irritant, zeker wanneer ze hoge noten wil halen. Leuk album voor de singles, maar niet om als geheel te beluisteren.
2,5 sterren

Olivia newton john is een zeer goede zangeres en naar mijn mening erg ondergewaardeerd dit album is een fijn zoet pop album wat zeker goed bij olijfje past en zeker voor die tijd maar ik persoonlijk hoor haar het liefst als country zangeres de albums cleary love en dont stop believin zijn hier goede voorbeelden van ik heb ook bijna al haar albums op elpee onlangs gekocht want ik kan wel zegen dat ik al jaren een groot fan ben niet alleen van haar muziek en stem maar ook haar schoonheid en haar persoonlijkheid spreekt mij erg aan daarom ook voor dit album een 8 plus