Skunk Anansie - Black Traffic (2012)

Label: 100%

1. I Will Break You (3:11)
  2. Sad Sad Sad (2:56)
  3. Spit You Out (3:28)
  4. I Hope You Get to Meet Your Hero (3:43)
  5. I Believed in You (3:11)
  6. Satisfied? (3:19)
  7. Our Summer Kills the Sun (4:14)
  8. Drowning (4:10)
  9. This Is Not a Game (3:21)
  10. Sticky Fingers in Your Honey (2:33)
  11. Diving Down (3:49)
avatar van Angelo
Over vergane glorie gesproken. Eigenlijk wel jammer, want ze hebben altijd leuke nummers gemaakt. Zelfs hun comeback van twee jaar geleden, het album Wonderlustre, mag er zijn. Dit album zullen ze uitbrengen in eigen beheer, maar in samenwerking met het onafhankelijke label 100% Records. Als het goed is zal de cd in de Benelux verschijnen op het V2 label. Ben benieuwd. De eerste single klinkt wederom erg tof (en veelbelovend) en nodigt zeker uit om 't album eens te beluisteren. Sad Sad Sad.

avatar van Don Cappuccino
Sad Sad Sad is in ieder geval al helemaal niks. Wonderlustre viel ook al zwaar tegen en deze voorbode voorspelt ook niet veel goeds. De hoogtijdagen van Skunk Anansie liggen toch echt in de jaren ´90...

@ Don Cappucino.

Deels ben ik het met je eens. Skunk Anansie is niet meer als vroeger (voor zover ik daarin kan meepraten, want ik ging helemaal los als klein kind ).
Alleen vind ik wel dat ze na haar zal ik maar zeggen "pop-periode" nu eindelijk weer de lijn terug vind naar haar 'eigen' muziek. Dus ik denk zomaar dat we onze handjes fijngeknepen moeten houden en maar gewoon moeten afwachten. Want ik weet bijna zeker dat ze weer zo wordt als de oude.

Bastiaan Prasath
Vergane glorie? Die vorige plaat viel mij vies tegen. Maar deze nieuwe klinkt op het eerste gehoor ge-wel-dig! Slechts een luisterbeurt onderweg, dus dit is geen definitief oordeel, maar SK heeft denk ik nog nooit zo'n knaller uitgebracht. Deze maakt alvast een goede kans op een plekje in mijn jaarlijst.

Niks nieuws onder de zon. Je krijgt wat je er onderhand van verwachten kunt. Toen een zeer gave band nu misschien een beetje passé maar een beetje nostalgie kan geen kwaad en zo beroerd is dit album nu ook weer niet.
Ik heb de indruk dat Skin indertijd echt boos was, nu lijkt het een beetje gespeeld boos. Wat dat aan gaat vond ik haar solo debuut helemaal zo verkeerd niet.

avatar van Don Cappuccino
Is dit album een logisch vervolg op Wonderlustre of is het een terugkeer naar de oude sound?

avatar van Angelo
Terwijl Alanis Morissette met haar nieuwe album laat horen dat ze in een hele andere fase van haar leven zit, blijft Skunk Anansie "gewoon" lekker hangen in 1995. Je zou kunnen zeggen dat dit album daarmee op zijn minst net zo passé is als de band zelf, maar toch overwint de nostalgie het van de hipheid. Net zoals de vier voorgangers zal Black Traffic het ook vooral moeten hebben van bepaalde nummers, en in dit geval blijft leadsingle Sad Sad Sad - verreweg - mijn favoriet en het meest catchy, gevolgd door de nieuwe single, het venijnige I Believed in You (” Will you do me the favor? // Go slit your skinny throat // Let your blood flow freely // So all your boys can choke”). Ballads als I Hope You Get to Meet Your Hero en Our Summer Kills the Sun zijn bij lange na niet zo’n geslaagd visitekaartje zoals Hedonism of Secretly bijvoorbeeld indertijd wel waren, daarmee zijn ze twee van die mindere nummers hierop. Black Traffic is niet het album dat Skunk Anansie weer op de kaart zal zetten, maar een redelijk mooie aanvulling voor hun repertoire is het dan weer wel. Aardig plaatje, meer ook niet.

avatar van Don Cappuccino
Wat is er met die stem van Skin aan de hand? Die is dus echt zwaar irritant!

avatar van Beukertje
Zoals al eerder hier aangegeven: niets nieuws onder de zon behalve dan dat Skin's stem een stuk gladder klinkt.
Verder niet zo heel veel mis met dit album. Het is echter ook geen hoogvlieger.

avatar van james_cameron
Iets steviger en minder poppy dan de vorige plaat, het comeback-album Wonderlustre uit 2010. De meeste songs zijn lekker uptempo en liggen goed in het gehoor, afgewisseld door een paar verplichte ballads. Dus eigenlijk net als alle eerdere albums van de band. Wat dat betreft dus weer geen verrassingen, maar het niveau van de songs ligt hoog genoeg om er een aardig album van te maken.

avatar van Thin Air!
Wat is er toch allemaal met Skunk Anansie gebeurd. Nauwelijks nog interesse (31 stemmen op deze CD). 1,5 jaar geleden in het (half lege) Ziggo een dijk van een concert gezien met veel nummers van Black Traffic.
Zeker in het begin van de CD gaat het er weer ouderwets aan toe. De tweede helft is wel wat minder qua dynamiek en kwaliteit.

avatar van Funky Bookie
Prima album weer, al merk ik dat ik na de sterke openers wat afhaak. Het eind is wel weer sterk.