Zac Brown Band - Uncaged (2012)

Country
Label: Atlantic

1. Jump Right In (3:00)
  2. Uncaged (3:29)
  3. Goodbye in Her Eyes (5:24)
  4. The Wind (2:56)
  5. Island Song (3:43)
  6. Sweet Annie (4:38)
  7. Natural Disaster (3:02)
  8. Overnight (4:42)

met Trombone Shorty

9. Lance's Song (4:34)
  10. Day That I Die (4:52)

met Amos Lee

11. Last but Not Least (3:42)
Ozric Spacefolk
We beginnen met een score van 4.

Deze heerlijke plaat herbergt blues, funk, soul, boogie en country. Heerlijk divers maar toch een eenheid. Ouderwets goed.

Zac Brown heeft ook een waanzinnig fijne stem.

avatar van the sm
zac maakt muziek uit het hart .
met een band die al jaren bij elkaar is en dat kun je horen bij een live optreden.
top muzikanten .
uncage is een pracht plaat . [gekocht op vinyl..bij de beste platenboer in venlo]

avatar van grovonion
Na het zien van sonic highways had ik toch redelijke verwachtingen van deze band, wat ik hoorde in de documentaire was redelijk stevige country met een hoekje af. Maar deze plaat is spijtig genoeg bijna helemaal het tegenovergestelde, plat-geproducete muziek die zo bolrond is als een zoet snoepje, en even zeemzoet smaakt, niet mijn ding.

avatar van ZERO
Wat mij betreft (wederom) een klein stapje terug na hun vorige album, maar nog steeds een prettig album. De rustige nummers hebben nog meer de overhand genomen. Ik ben echter nog wel positiever dan grovinion hierboven, het luistert nog steeds wel leuk weg, vind ik.