Aiden Grimshaw - Misty Eye (2012)

Label: RCA

1. Hold On (3:27)
  2. Is This Love? (3:22)
  3. What We Gonna Be (4:28)

met Smiler

4. Misty Eye (3:39)
  5. Be Myself (3:24)
  6. This Island (4:08)
  7. Breathe Me (4:13)
  8. Poacher’s Timing (4:00)
  9. Nothing at All (4:10)
  10. Curtain Call (4:00)
  11. Misty Eye [Acoustic Version] * (4:00)
  12. Curtain Call [Acoustic Version] * (3:48)
  13. This Island [Acoustic Version] * (3:51)
  14. Chokehold * (3:49)
Aiden Grimshaw was deelnemer in de zevende serie van The X Factor in het Verenigd Koninkrijk en werd daar negende.

*zapp*

En weg was ik weer...... totdat ik Is This Love hoorde. Nee, niet echt vernieuwend. Een beetje categorie Hurts maar dan nog meer pop wellicht. Toch heeft hij er z'n tijd voor genomen en dat toont aan dat er niet snel gecasht moest worden na het programma, iets dat helaas te vaak gebeurt met dit soort artiesten. Waarom dus niet het hele album beluisteren?

Qua zang is Grimshaw niet erg bijzonder. De man kan zingen maar dat kunnen er meer.
En dan de nummers: volgens mij liggen de jaren '90 al ver achter ons maar daar had dit album zo in kunnen verschijnen (waarom doet dit me soms toch aan Bomfunk MC's denken?).
Hier en daar wat geforceerd met de 'raps' (voor zover we die term mogen gebuiken) en zoals gezegd komt het allemaal wat gedateerd over maar hey, tijden kunnen herleven en wellicht gaat Grimshaw daar voor zorgen.
Soms een vermoeiend album maar tegelijkertijd ook wel weer vermakelijke pop met wat lichte Moby-invloeden (van voor zijn Play album).

Ach ja..... soms zijn dit soort albums wel aardig voor de afwisseling. maar beste Aiden: 'Blijf voortaan met je tengels af van Sia's schitterende Breathe Me wil je?!'

avatar van Angelo
aERodynamIC schreef:

Raps? Alleen de enige gastartiest op dit album (track 3) komt met een semi-rap; maar Grimshaw zelf hoor ik hier toch echt niet rappen, niet eens een klein beetje...

Overigens al 3x beluisterd, en ik vind 't een prima album met als hoogtepunten de twee singles.

Ik zeg toch ook niet dat Grimshaw rapt? (ik vul helemaal niet in wie er verantwoordelijk voor is, misschien wat vaag en niet scherp omschreven waar precies maar dat is het dan verder ook; ik had Smiley kunnen laten vallen en een s weglaten). En ik zeg er toch ook bij 'voor zover we die term mogen gebuiken'. Jij noemt dat dan semi-rap. Wat is je opmerking dan precies?????
Volgens mij zeg je dus niet veel anders. Misschien is je beoordeling straks het enige verschil

Aardige pop; zo gedateerd als wat. Maar dat is mijn mening.

avatar van Angelo
Nou ja, als je het hebt over 'hier en daar' dan ga ik er niet automatisch van uit dat je specifiek op één nummer doelt, anders had je dat wel expliciet aangegeven, lijkt mij. 't Is dat ik het album zelf ook heb beluisterd, anders had ik haast de indruk gekregen dat Aiden zelf zou rappen. Vandaar de verwarring.

Dus zeg ik er nu bij dat ik het niet expliciet heb beschreven wat ik normaal wel wat vaker doe maar het is maar hoe je het leest verder

Hoe ik er verder over denk lijkt me wel duidelijk en is voor wat betreft dit album genoeg wat mij betreft.
Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht.