Debbie Harry - KooKoo (1981)

Label: Chrysalis

1. Jump Jump (4:03)
  2. The Jam Was Moving (2:58)
  3. Chrome (4:15)
  4. Surrender (3:36)
  5. Inner City Spillover (4:59)
  6. Backfired (4:53)
  7. Now I Know You Know (5:38)
  8. Under Arrest (2:59)
  9. Military Rap (3:50)
  10. Oasis (4:58)
  11. Backfired [Special Long Version] * (6:21)
  12. The Jam Was Moving [Extended Version] * (5:00)
  13. Inner City Spillover [Extended Version] * (5:58)
avatar van Psycholamp
Ooit eens op lp gekocht, vanwege de door Giger ontworpen cover. Sfeer die de cover uitstraalt, past echter totaal niet bij de plaat, die ik echt van bedroevende kwaliteit vind.

Wat weinig reacties op dit eerste cult soloalbum van Blondie's Debbie Harry.

Ik zag onlangs dat Eric van Tijn dit album mee had genomen naar De Wereld Draait Door om te bespreken in het item 'slechtste platen allertijden'. Volkomen onterecht, want volgens mij was dit een spectaculaire en zeer onverwachtse debuutplaat als solozangeres. Onverwachtse samenwerkingen en samensmeltingen van verschillende stijlen. Ik vind dat in iedergeval wel en ben gek op deze plaat. Al was het alleen maar om de hoes.

Hoogtepunten: The jam was moving, Surrender, Backfired en Now I know you know (met een onverwachtse lekkere jazzy improvisatie aan het eind).

Hoe kan deze cd zo'n laag gemiddelde hebben?

Luister naar Surrender, Backfired,of Now I Know You Know.

avatar van devel-hunt
De plaat ken ik nauwelijks. Ooit een paar losse nummers van gehoord. Hele andere stijl dan Blondie, maar niet verkeerd.
De hoes is een waar artwork, alleen daarom zoek ik deze lp al. De hoes in een lijst aan de muur.

avatar van edje1969
Album met Nile Rodgers met heerlijke nummers als Backfired, The Jam Was Moving, Jump Jump en Now I Know You Know. En zij zingt met een heerlijk randje wat ik later in solowerk alleen terug hoor in Well Did You Evah met Iggy Pop