DMX - It's Dark and Hell Is Hot (1998)

Label: Ruff Ryders

1. Intro (4:09)
  2. Ruff Ryders Anthem (3:34)
  3. Fuckin' Wit D (2:18)
  4. Storm (Skit) (1:00)
  5. Look Thru My Eyes (3:50)
  6. Get at Me Dog (4:03)

met Sheek Louch

7. Let Me Fly (4:12)
  8. X-Is Coming (4:18)
  9. Damien (3:42)
  10. How's It Goin' Down (4:42)

met Faith Evans

11. Mickey (Skit) (0:25)
  12. Crime Story (3:47)
  13. Stop Being Greedy (3:37)
  14. ATF (1:56)
  15. For My Dogs (4:11)

met Drag-On, Big Stan, Loose en Kasino

16. I Can Feel It (4:12)

met Nardo

17. Prayer (Skit) (2:32)
  18. The Convo (3:33)
  19. Niggaz Done Started Something (5:09)

met Ma$e en The LOX

20. Ruff Ryders Anthem [Live] * (2:57)
totale tijdsduur: 1:05:10 (1:08:07)
De blaffende stem van dmx op redelijke beats zorgt voor een leuk album. DMX is allesbehalve een natuurtalent maar heeft op dit album wel enkele goede songs op zijn naam staan.

double gun
Earl simmons(Dmx) zijn eerste album en eingelijk ook zijn beste. Ook dat nummer van X- is coming, is op een originele manier geript van a nightmare on elmstreet. en I can feel it is een goede remake met de blaffende(dog) stem van dmx. Dit album hoort in je classic hip hop reeks/rek.

mijn score voor dit album van mijn idool geef ik een 4*

busta_x
flesh of my flesh blood of my blood= 1e maar ook slechtste
It's dark and hell is hot= beste van X dus, 4*
and there was X= staat op 2e plaats voor mij, 4*
great depression= iets minder dan hell is hot en and there was x, 3*
grand champ= het aggressie album, 4*

film nummers voor zijn films, als exit wounds enz. die film nummers zijn nog beter dan zijn eigen albums, als nummers als WALK WITH met big stan, of RIGHT/WRONG, GO TO SLEEP met eminem en obie/ja rule diss, no sunshine enz.= 5*

Dmx is geen natuurtalent hoor ik, vooral omdat ie niet
super snel zou ik zeggen maar hij is rustig en hij geeft
me wel een gevoel alsof ie een natuurtalent is,
maar dat is mijn mening

Snap ook nooit waarom men hem geen talent noemt

avatar van Psychol_Mikol
Beste album van dmx

Toch heeft grand champ een betere beat maar dit album is een stuk rustiger

Music
dmx heeft een origele style..

Zeker een van zijn betere albums, vooral Ruff Ryders Anthem is 1 van zijn beste nummers. Ookal is deze wat rustiger, dit album is totaal niet-comercieel, iets wat je weinig hoort de laatste tijd

avatar van Gyzzz
Eigenlijk is dit het enige DMX album dat ik echt wel kan waarderen. Alle andere albums van hem zijn matig of redelijk, maar deze is gewoon goed. Ook weer niet meer dan dat. 3,5*

eazyfan
Gyzzz schreef:

idd

avatar van bato
it's dark and hell is hot is een van de beter debuut albums zijn andere albums bewijzen weer dat hij nog steed de street image en rap nog steeds goed is

avatar van MJ_DA_MAN
Hmm zeker niet slecht maar had wel wat meer verwacht. 3,5*.

avatar van Conway Twitty
Ik vind dit ook veruit zijn beste maar verder dan 3.5 kom ik niet.

avatar van bloempje24
Dit album heb ik toch jarenlang vrij veel gedraaid. Vooral X is coming, How's it going' down, ATF, The Convo vond ik geweldig. Misschien nog eens luisteren. 4****

avatar van Conway Twitty
bloempje24 schreef:

Die vind ik allemaal niet zo goed en Ruff Ryders Anthem, Look Thru My Eyes en Let Me Fly wel.

Nou vooruit X is Coming is ook wel leuk.

avatar van herbertwest
Zijn beste album. Stop being Greedy is veruit het beste nummer van DMX. Lekkere duistere sfeer op dit album maar 10 a 12 tracks waren genoeg geweest

avatar van MJ_DA_MAN
BOOM BOOM BOOM, OPEN THE DOOR, ATF

Ik weet nooit echt precies wat ik van DMX moet denken.
Deze en "And Then There Was X" vind ik zijn beste cd's
Ik dacht 2 cdtjes van hem in mijn collection kan geen kwaad.
Zijn stem is echt zijn kenmerk, ruig, agressief en schreeuwerig maar klinkt zo nu en dan best wel goed.

zeker een 4 waard

Jamaican
Best wel goed debuutalbum van DMX. Het tweede deel van het album vindt ik wat minder. DMX is een redelijke rapper maar gaat na een paar nummers nogal snel vervelen. Dit album krijg 3,5 * Let Me Fly is het beste nummer op dit album en ook één van zijn beste ooit.

Social_Mask
Zijn beste nummer, Let Me Fly, staat op dit album. Ruff Ryders Anthem met een heerlijke beat, Stop Being Greedy heerlijk nummer evenals X-Is Coming. Ik heb al zijn albums orgineel in bezit. Had hem ooit een keer beluisterd, maar het kon me niet boeien. Heerlijke stem, maar soms iets te veel van het goede. Zal dit nog eens gaan beluisteren, volgens mij zal ik het nu een stuk beter vinden.

avatar van VforVictor
en Damien dan??? wat een geweldig nummer is dat, misschien wel de beste van deze plaat, naast Let me Fly natuurlijk, voorderest vind ik dit gewoon een dope plaat, een klassieker, Flesh of my Flesh is net zo goed vind ik en The Great Depression is ook nog wle vet maar de rest kan ik niet echt waarderen

avatar van Madill
dope do i need 2 say more

avatar van Reijersen
Staan een paar toffe beats op dit album en DMX blaft er weer lustig op los. Maar toch luister ik deze cd nooit in z'n geheel, wel af en toe een paar losse tracks.

3 sterren.

avatar van Ludakris
Heel sterk album, krijgt 4,5*!
Vooral het feit dat je wel een soort van verhaal krijgt (verspreid over het hele album) maakt het een pareltje. Doe daarbij nog eens de sterke beats en een stem die door de zwaarte de muziek nog beter maakt. Zijn beste album. Heerlijk duister ook.

Zeer Nice album, Gaat een beetje naar de Horror stijl rap, zijn teksten meestal over moord enz.. zoals de beat bij for my dogs klinkt zo griezelig..

avatar van Kill_illuminati
Heerlijke album, DMX heeft altijd wel een aanstekelijke flow en dus natuurlike nummers.

Mezelf
eazyfan schreef:

idd

Ook helemaal mee eens Gyzzz. Je verwoordt het perfect. Ik heb echter wel andere albums van DMX die ook af en toe wel leuk vind om te luisteren. Maar deze steekt er wel boven uit zonder dat het echt bijzonder goed wordt.

net als flesh of my flesh, blood of my blood, brengt hij de dmx-style hier op zijn best. Dit zijn echter ook zijn enige 2 goede albums, enkele losse nummers op andere cd's daargelaten. het lijkt wel of hij na die successen toch inspiratie tekort kwam.

MJ_DA_MAN schreef:
BOOM BOOM BOOM, OPEN THE DOOR, ATF

precies meer hoeft er nie gezegd te worde!