Wovenhand - The Laughing Stalk (2012)

Rock / Roots
Label: Glitterhouse

1. Long Horn (4:55)
  2. The Laughing Stalk (5:02)
  3. In the Temple (5:14)
  4. King O King (4:18)
  5. Closer (3:17)
  6. Maize (4:05)
  7. Coup Stick (4:28)
  8. As Wool (5:41)
  9. Glistening Black (5:47)

Ponty Mython
Vinden jullie nou ook dat dit album een beetje slecht is afgemixed? Ik vind het geluid bij sommige nummers bij vlagen dof en vlak klinken en er zit ook maar weinig dynamiek in, vergeleken met eerdere albums van Wovenhand. Ik heb het over de cd versie, geen download.

avatar van freakey
Ponty Mython schreef:

Is expres zo gedaan denk ik, geeft het wel een beetje eenzelfde zielkervende sfeer als Joy Division of Pornography van the Cure, vind ik althans....

avatar van Poles Apart
Stapje omhoog t.o.v. de wat wisselvallige voorgangers. Bevat sublieme nummers als "Coup Stick", "Glistening Black" en "King O King" vol overtuiging en dreiging, en één complete mispeer: "Closer".

avatar van frolunda
Ponty Mython schreef:

Dat was ook het eerste wat mij opviel bij The Laughing Stalk,het gebrek aan dynamiek,vooral in vergelijking met een flink aantal andere albums van Wovenhand.
Desondanks kan ik deze (lichte) koerswijziging wel waarderen,met name Coupstick is een briljant nummer met in zijn kielzog het eveneens erg sterke As Wool.
Het is even wennen met deze onheilspellende en harde Rootsrock (is dit nu Southern gothic?) van David Eugene Edwards en consorten maar het zit/komt uiteindelijk wel goed tussen mij en The Laughing Stalk.,al sla ik Ten stones en Consider the birds nog net ietsje hoger aan.
Maar er zit nog wel wat rek in deze plaat denk ik,dus wie weet.