Dark Time Sunshine - ANX (2012)

Label: Fake Four

1. Hosanna in the Highest (2:07)

met Ceschi

met P.O.S

7. Prarie Dog Day (4:17)
  8. I'll Be Damned (3:20)

met Poeina Suddarth

9. Look at What the Cat Did (4:54)

met Busdriver

10. Never Cry Wolf (3:14)

met Reva DeVito

13. Look Forward (4:06)
  14. ANX (3:22)

met Mendee Ichikawa

avatar van Rhythm & Poetry
Chrisseh en ik kijken hier dus naar uit. Wie doet er met ons mee?

Misschien wel, aparte beats zo te horen.

avatar van Rhythm & Poetry
Valt wel mee toch. Klinkt heerlijk op het eerste gehoor. Misschien vind ik deze plaat nog wel wat beter dan haar voorganger. En die gastbijdrage van P.O.S is weer eens om bij te kwijlen.

avatar van He$$el_01
Fake Four vind ik wel een interessant label. Soms vind ik het best sterk en soms vind ik het helemaal niks. Er staan wel aardige gastartiesten op.

avatar van Osiris Apis
Weer een toffe plaat van Dark Time Sunshine. In de lijn van zijn voorganger 'Vessel'. Misschien nog wel beter.
De beats van Zavala zitten echt goed in elkaar. Alleen vind ik Onry soms te veel mompelen en te monotoon klinken.
Hoogtepunten vind ik 'Can't Wait'. Die synthesizer melodie. En 'Overlordian' en 'Take My Hand' mede door de gastartiesten.

YouTube - The Making of Dark Time Sunshine 'ANX'

avatar van Rhythm & Poetry
Dark Time Sunshine, bestaande uit rapper Onry Ozzborn en producer Zavala, brengt haar muziek uit op Fake Four. Als luisteraar met wat kennis van dit platenlabel weet je dan dat de muziek waarschijnlijk afwijkt van de standaard hiphopnormen. De normale acht of zestien bars - afgewisseld met fijne, maar simplistische refreinen - worden op ANX met regelmaat ingeruild voor bijvoorbeeld twaalf fraaie volzinnen per couplet en een refrein dat door instrumentatie wordt ingevuld. En ook de abstracte producties die steeds naar een climax toewerken zijn niet alledaags.

Lees de recensie hier verder.

avatar van Chrisseh
Is dit de moeite waard om nog eens door te nemen? Vorige album was zeer tof, maar deze ligt al een tijd stof te vergaren op mijn harde schijf..

avatar van Elohim
Wat een moeilijk album dit, zeg. Waar het hier en daar echt fenomenaal is, denk Overlordian met POS, is er hier en daar ook zo'n vervreemdend popgeluid te vinden, denk (het einde van) Overlordian met POS. Misschien dat ik ooit beter om kan gaan met die vreemde receptuur, maar op dit moment blijf ik steken op een 3,5*. Het is echt té wisselvallig voor mij.