Death Angel - Frolic Through the Park (1988)

Label: Restless

1. 3rd Floor (4:55)
  2. Road Mutants (3:43)
  3. Why You Do This (5:29)
  4. Bored (3:29)
  5. Devil's Metal * (5:32)
  6. Confused (7:24)
  7. Guilty of Innocence (4:24)
  8. Open Up (5:41)
  9. Shores of Sin (6:28)
  10. Cold Gin (4:20)
  11. Mind Rape (5:17)
avatar van Mssr Renard
Ik vind deze minder verrassend dan het debuut en minder sterk dan III. Op één of andere manier valt deze plaat er dan een beetje tussen.

En hoewel de plaat uit zijn voegen barst van de riffs, beukende drums, solo's, humor en agressie, weet de plaat mijn aandacht niet helemaal vast te houden.

Ik was er dan ook niet bij toen deze plaat in 1988 uitkwam en mis daarom denk ik een beetje de impact van deze plaat.

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Dat zou wel es kunnen. Ik was er wel bij en dit is voor mij één van de belangrijkste metalplaten uit die tijd en die liet horen dat je met thrash veel meer kan doen dan alleen beuken. Kiss was natuurlijk een belangrijke invloed (heb zelf altijd erg moeten wennen aan 'Cold Gin'), maar ook meen ik dat ze het toen in een interview hadden over bv. Rush (luister maar naar 'Shores of Sin'). Kiezen tussen deze en 'Act III' kan ik btw niet en doe ik ook niet.

avatar van Mssr Renard
Ja, er waren wel wat thrashbands die de wat speelse kant op gingen en meer experimenteerden met andere muziekstijlen (Anthrax, Suidical Tendencies, Death Angel) en dat resulteert in een aantal interessante platen.

De moderne Death Angel is dan weer een echte thrashband.
Hey, en misschien gaat deze plaat nog wel groeien, en de volgende keren dat ik het opzet vind ik het misschien weer helemaal dé shit.

avatar van ZAP!
Mssr Renard schreef:
Ga ik gewoon van uit.

En na 'Act III' was het ook even klaar voor DA, waarvan ik nu pas de reden heb opgezocht (heb het toen misschien wel meegekregen, maar was het weer vergeten) - erg jammer.