Death Angel - Frolic Through the Park (1988)

3,80

Label: Restless

1. 3rd Floor (4:55)
  2. Road Mutants (3:43)
  3. Why You Do This (5:29)
  4. Bored (3:29)
  5. Devil's Metal * (5:32)
  6. Confused (7:24)
  7. Guilty of Innocence (4:24)
  8. Open Up (5:41)
  9. Shores of Sin (6:28)
  10. Cold Gin (4:20)
  11. Mind Rape (5:17)
28 BERICHTEN
geplaatst: 28 augustus 2006, 16:52 uur [permalink]
Death Angel, eind jaren 80 voor mij één van de beste metalbands.
3rd floor, staat op dit album, absoluut mijn favo nummer.
Ik ben ze op Dynamo Open Air tegengekomen, liepen gewoon over het veld, geweldige gasten.
Liefhebber van metal uit eind jaren 80, begin jaren 90 ? Dan is deze CD een absolute aanrader.

avatar van jurado

geplaatst: 28 augustus 2006, 17:48 uur [permalink]
heb ik op plaat !! heb ik op plaat!!
(de eerste trouwens ook)

avatar van orbit
geplaatst: 13 januari 2007, 14:54 uur [permalink]
Kan me nog een clip herinneren met veel skaters enzo.. deze plaat was prima! Eén van de top trashplaten uit de jaren 80!

Mad Dog
geplaatst: 14 januari 2007, 20:52 uur [permalink]
Inderdaad prima album, maar mijn exemplaar heeft 11 songs.... Devil's Metal en Cold Gin ontbreken hier.

avatar van notsub
geplaatst: 11 december 2007, 12:45 uur [permalink]
De band is na het ruige debuut duidelijk op zoek naar een meer volwassen stijl en inhoud. Er wordt al regelmatig afgeweken van de typische thrash en er komt wat meer melodie bovendrijven. Helaas is het geluid veel te dun, zodat het nergens echt heavy wordt. Leukste nummers zijn Shores Of Sin, Guilty Of Innocnece en Bored.

geplaatst: 24 oktober 2008, 22:30 uur [permalink]
Frolic Through the Park van één van de beste bands en tevens ook één van de meest enthousiaste bands ter wereld...namelijk: Death Angel! Tja, Frolic... is ook zo'n plaat die ook wel eens te veel in de schaduw staat van het bere ruige debuut van Death Angel: The Ultra Violence. Inderdaad, het songniveau is niet constant op Frolic...maar toch staan er zat enorme knallers/krakers op deze tweede plaat van deze sympathieke band, wat dacht je van bijv. Guilty of innocence, het machtig mooie Shores of Sin (juweeltje), Mind Rape en de absolute Metalkraker: Devil's Metal, die helaas niet op de vinylversie staat...zonde! Maar gelukkig wel weer op CD....en ik heb nog een Vara's Vuurwerk live versie! Bij een nummer als Devil's Metal gaat mijn stereo dan ook even iets heel veel harder, en maak ik mij weer zeer geliefd bij mijn buren. Gelukkig hoor ik dan de bel zelfs niet eens! Er zijn belangrijkere zaken op de wereld, is 't niet! Frolic...heeft een hele aardige productie, een aantal goede knallers, waarvan een paar nummers memorabel genoemd mogen worden! De hoes is leuk en doordacht die aansluit bij de teksten, of andersom. Een goede experimentele Thrashplaat bijna, boordevol tempowisselingen in de opwindende songs...maar ja, dat was altijd al zo karakteristiek voor dit bijzondere bandje uit San Francisco. Maar wat nog veel bijzondere was, dat was verdomme de Europese tour die erna kwam destijds; ik herinner me nog een weergaloos en ongelooflijk strak en energiek optreden van Death Angel op het legendarische Metal Attack '88 festival in het Achterhoekse Eibergen op 9 juli 1988, waarbij zij, alsof het de gewoonste zaak v/d wereld was, grootheden toentertijd als Holy Moses en Kreator zelf van het podium speelden...en de jochies van Death Angel droegen destijds een gemiddelde leeftijd van 16 à 17 jaar! ! ! Swingende Thrash en afschuwelijk strak! Ik heb nooit zo'n wilde kudde gevaarlijk uitziende moshende Thrashers in het publiek gezien als die dag! Alsof ze door wespen gestoken werden! Was Frolic...een goede plaat, maar anders dan the Ultra Violence; de optredens deden de rest. Paar jaar later sprak ik mijn leeftijdsgenootjes van Death Angel op Dynamo open Air 1990 hierop aan, en gewoontjes en uiterst sympathiek bedankten ze me nog eens duizend keer mij voor het feit dat ik ze live wel goed. Het was gewoon een geweldige band!

geplaatst: 19 december 2010, 13:35 uur [permalink]
Deze geweldige 2e Death Angel plaat komt er live tegenwoordig altijd maar bekaaid van af...3rd Floor, Guilty of Innocence en vooral het machtige Shores of Sin zouden live toch voor memorabele momenten kunnen zorgen. Ook de oer-kraker Devils Metal hoort gewoon live! ! ! Misschien hier niet, maar vaak in bladen vind ik dat men ietwat laagdunkend over de wat "experimentelere kant" van Frolic...doet t.o.v. het keiharde genadeloze debuut the Ultra Violence. Frolic is anders ja, een vooruitstrevende plaat toen. Innovatief, vindingrijk, ingevuld met prachtige geweldige ideeën boordevol met MYSTIEK! Over het leven zelf. Zo waanzinnig goed en niet te bevatten mooi gedaan allemaal. Deze 2e Death Angel plaat is voor mij op een hele andere manier weliswaar dan het debuut net zo heilig voor mij!

geplaatst: 9 juli 2011, 00:25 uur [permalink]
Vandaag zaterdag 9 juli 2011, nu ik wederom bij dit Death Angel klassiekertje schrijf, is het precies 23 jaar geleden dat Death Angel inviel voor het afzeggen van Infernäl Mäjesty op het beruchte Metal Attack Festival te Eibergen in de Achterhoek. Destijds ook op een zaterdag, 9 juli 1988. Ook heel frappant is de lp titel van Death Angel: "Frolic Through the Park"; het festival vond plaats in een normaal gesproken keurig park, maar die beruchte dag, terwijl Death Angel iedereen van het podium speelde, notabene als openingsact, "wandelden" 3500 ladderzatte Thrashers/Metalheads door dat park en het naastgelegen dorp Eibergen. Iedereen was zowat stomdronken....Frolic Through the Park zullen we maar zeggen! ! ! Ik heb een band bijna nog nooit zo goed live aan het werk gezien als Death Angel die dag!

geplaatst: 9 juli 2011, 00:31 uur [permalink]
de lp titel en het terrein waar het festival plaatsvond hadden in beginsel even voor de duidelijkheid niets met elkaar te maken. Gewoon uiterst treffend dat het zo bij elkaar kan komen zoals hierboven beschreven.

geplaatst: 9 juli 2011, 14:29 uur [permalink]
Dit album vond ik altijd de mooiste van hun eerste drie albums. Beetje mager geluid maar stampvol met krakers als Shores of Sin, Confused, Mind Rape, 3rd Floor etc. Heb dit album vaak gedraaid en beschouw het nog steeds als één van m'n betere Thrash-albums. Later ook de CD aangeschaft om Devil's Metal.

geplaatst: 11 juli 2011, 01:04 uur [permalink]
Yes! Stampvol met krakers op deze tweede Death Angel schijf. Helemaal gelijk in B. Robertson! Shores of Sin bijv. vind ik toch één v/d mooiere metalnummers ever...geweldig nummer met kop en staart vol fantastische ideeën vol ontroering, mystiek en kracht. Met kop en staart, vooral bij de Bay Area bands zei iemand nog afgelopen avond buiten bij Slayer in Paradiso in A'dam tegen mij. Heeft die gozer gelijk in. Wat de ware good old metal betreft: Ik heb Slayer vanavond dus nog gezien, en nu weer over Death Angel krabbelen; wat is betreft deze muziek life toch fucking mooi!

avatar van Kronos
geplaatst: 11 juli 2011, 01:24 uur [permalink]
Act III vind ik toch nog wat beter dan deze.

Maar ik ben momenteel bezig hun nieuwere werk te ontdekken. Die bevallen mij alledrie ook zeer goed.

geplaatst: 17 juli 2011, 23:34 uur [permalink]
23 jaar geleden was Death Angel dus super live zoals hierboven bij mij te lezen valt ergens. Afgelopen weekend op Zwarte Cross viel ZWAAR tegen met Death Angel. Wat een klote Setlist zeg! ! ! Maar amper paar oude nummertjes...en wel The Ultra Violence inzetten, en dan na dat beroemde "intro" om laten slaan in een wat recenter nummer...waardeloos. Ultra Violence (het nummer) niet helemaal gaan spelen, en mij eerst daar in die kut regen beetje opgeilen met eindelijk na 20 minuten wachten op een oud nummer... Nee hoor, krijgen we wéér van die nieuwere shit te horen. En Frolic....wordt al jaren live genegeerd! En daar staan zo veel gave nummers op. Waarom geen Shores of Sin een keertje.....één keertje maar! Of Guilty of Innocence, Third Floor, Mind Rape of natuurlijk de kraker Devils Metal! Weten die "jochies" van Death Angel nou echt niet dat hun oude fans (waaronder ik), en ik denk óók zelfs hun nieuwe veel jongere fans, snakken naar dat machtige oude geweldige Thrashgeweld?!?! die destijds bovengemiddeld was! Ik ben bijna 38, maar ik had me graag gisteren weer even 14 willen voelen daar op Zwarte Cross, maar ik voelde me zowat 85 jaar rottend op m'n sterfbed na afloop van het vies tegenvallende Death Angel concert 🙁.

avatar van hellboy123
geplaatst: 27 april 2012, 19:55 uur [permalink]
Ook weer een leuke plaat van Death Angel, deze cd heeft al meer een eigen smoel dan het harde thrash debuut. Het is inderdaad erg jammer dat ze van deze plaat live zo goed als niets meer spelen, maar om nou te zeggen dat een concert van Death Angel niets meer aan is? Ik heb de gasten nu meerdere malen gezien op festivals of eigen clubshows, en elke keer is het weer een feest door de energie van de band en toch ook de nummers die gespeeld worden! Toppers: 3rd floor, Bored, Devil's Metal, maar de rest van de cd is ook prima te pruimen.

geplaatst: 14 augustus 2012, 18:52 uur [permalink]
Klopt deze tracklist wel? Ik meen me te herinneren dat Devil's Metal ergens halverwege kwam, en op het einde Mind Rape ná Cold Gin volgde...?

geplaatst: 14 augustus 2012, 19:15 uur [permalink]
Cold Gin is een reguliere album track, hoort op nr.9 te staan. Devil's Metal is de enige CD bonustrack en staat dan op nr. 5

geplaatst: 14 augustus 2012, 19:22 uur [permalink]
Die cd heb ik ook (gehad? Dat wordt zoeken!) idd. Kan zijn dat de eerste vinyl uitgave anders was...?

geplaatst: 14 augustus 2012, 19:41 uur [permalink]
Mijn LP is een eerste persing van Enigma uit 1988. Heb eens bij Discogs gekeken maar tref er geen afwijkende uitgaven zonder Cold Gin. Hier op MuMe is het label Restless en dat komt uit Canada.

geplaatst: 14 augustus 2012, 19:50 uur [permalink]
Wiki wordt nogal eens verguisd, maar lijkt het in deze wel helemaal op orde te hebben. Restless is een dochtermij van Enigma, lees ik hier: Death Angel - The Ultra-Violence (1987)

geplaatst: 18 augustus 2012, 13:25 uur [permalink]
Tracklist gecorrigeerd.

geplaatst: 23 maart 2013, 00:12 uur [permalink]
(tamelijk subtiele, en tóch rauwe) BAANBREKENDE en superieure plaat (in de thrash/speedmetalhoek). Funk, punk/crossover, doom, Rush, emotie (nee, niet die 3-letter-afkorting!), virtuositeit, rock and/or* roll en dit alles immer in een strak metalen jas, nee koningsmantel. Gitaar- en zangwerk van de bovenste plank, maar ook de rest zul je er treffen. Top-10 materiaal, maar wat moet er dan plaats gaan maken...? 😐

Productie mager? Check eens wat abominabele collegae uit hetzelfde tijdvak zou ik zeggen - hier kan het de pret niet drukken!

P.s. speelt de band tegenwoordig nog wel oud materiaal van deze en de volgende plaat? Die nieuwe (comeback) platen (vanaf 2004) zien er namelijk erg oldschool uit (cover + titels)...

* pointless but always fun Simpsons reference.

avatar van Dexter
geplaatst: 23 maart 2013, 14:27 uur [permalink]
Het is weer een tijd geleden dat ik ze live heb gezien, maar tijdens de tour van Killing Season speelden ze van deze plaat 3d Floor, Road Mutants en Bored regelmatig. Van Act III kwamen Seemingly Endless Time, Stop, Veil of Deception, The Organisation en Disturbing the Peace vaker voorbij.

The Art of Dying (2004) en Killing Season (2008) zijn eigenlijk logische vervolgen op Act III, dus die zou ik zeker een kans geven. Over Relentless Retribution (2010) ben ik zelf wat minder te spreken, maar is verder overal wel redelijk ontvangen.

geplaatst: 23 maart 2013, 15:26 uur [permalink]
Thanks, die nieuwere platen zal ik toch eens gaan proberen. Enne, is drie sterren niet wat weinig voor Frolic? 😉

avatar van paulisdik
geplaatst: 23 maart 2013, 17:33 uur [permalink]
Bungel, beginnen gij wat vergeetachtig te worden?
In je stemmenlijst heb je zowel Killing Season (3,0*) en The Art of Dying (3,5*) beoordeeld 😕

geplaatst: 23 maart 2013, 21:53 uur [permalink]
Dan was het het ene oor in en het andere weer uit... 🤐

avatar van paulisdik
geplaatst: 23 maart 2013, 23:36 uur [permalink]
Meestal geen goed teken.. 😛

geplaatst: 23 maart 2013, 23:57 uur [permalink]
Nope. Maar ik ga ze nog wel weer een kans gunnen.

avatar van vielip
geplaatst: 5 oktober 2013, 18:33 uur [permalink]
fantastisch album van deze destijds zeer jonge honden. Het klinkt in ieder geval al een stuk beter in vergelijking met het ook niet misselijke debuut. De produktie heb ik het dan over. Kant A (want op lp) staat geen zwak moment op vind ik. Eigenlijk op kant B ook niet alleen vind ik Cold gin er niet tussen passen. Ze spelen het best goed hoor maar qua song ansich vind ik het niet bij de rest passen.