Carly Simon - Boys in the Trees (1978)

Label: Elektra

1. You Belong to Me (4:10)
  2. Boys in the Trees (3:23)
  3. Back Down to Earth (3:18)
  4. Devoted to You (2:38)
  5. De Bat (Fly in My Face) (2:37)
  6. Haunting (2:38)
  7. Tranquillo (Melt My Heart) (4:14)
  8. You're the One (3:48)
  9. In a Small Moment (3:19)
  10. One Man Woman (3:50)
  11. For Old Times Sake (3:54)
Leuke, bekende plaat van Carly. You belong to me, Boys in the trees, Tranquillo en het zeer gezellige De Bat (fly in my face). Van die laatste Afrika-inspired track word ik heel blij!

avatar van Kronos
Veel reactie krijgt Carly Simon hier niet. Nochtans een artieste die al 40 jaar bezig is en meer dan 20 albums heeft gemaakt. Op wiki lees ik ook nog dat ze 13 keer de Top 40 heeft gehaald (in de V.S.). Ik vond dit album op vinyl aan een bijzonder lage prijs en wilde het wel eens proberen. Dat is me goed meegevallen.

avatar van Blu-ray
Kronos schreef:
Idem!

avatar van gaucho
Geldt ook voor mij. Om te beginnen sprak de hoes me aan , maar ik ging natuurlijk ook af op de reputatie van mevrouw Simon als een oerdegelijk songwriter, en ik ben niet teleurgesteld. You belong to me kende ik al van de Doobie Brothers, en hoewel het moeilijk is om Michael McDonald vocaal naar de kroon te steken, moet ik zeggen dat de versie van Carly Simon me muzikaal beter bevalt.

De plaat kent enkele trendy uitstapjes (disco-achtig in Tranquillo, een nummer dat niet zou misstaan op het repertoire van de Bee Gees) en een beetje wereldmuziek in De Bat (Fly in me face), maar verder toch vooral degelijk en vertrouwd. De titeltrack, For old times sake en Back down to earth zijn nog wat hoogtepuntjes, en het van de Everly Brothers bekende Devoted to you is ook mooi en sfeervol gedaan. Ze heeft er een soort wiegeliedje van gemaakt.