Rodriguez - Searching for Sugar Man (2012)

Rock / Score
Label: Sony

1. Sugar Man (3:47)
  2. Crucify Your Mind (2:30)
  3. Cause (5:28)
  4. I Wonder (2:34)
  5. Like Janis (2:35)
  6. This in Not a Song, It's an Outburst: Or, the Establishment Blues (2:06)
  7. Can't Get Away (3:53)
  8. I Think of You (3:23)
  9. Inner City Blues (3:25)
  10. Sandrevan Lullaby - Lifestyles (6:36)
  11. Street Boy (3:46)
  12. A Most Disgusting Song (4:46)
  13. I'll Slip Away (2:50)
  14. Jane S. Piddy (3:00)
avatar van Mctijn
Inderdaad, net als alle andere users, sprakeloos

Fijn dat Rodriquez dankzij de documentaire eindelijk meer aandacht krijgt.
Welke geniale nummers zou hij hebben gemaakt wanneer hij niet (gedwongen) zou zijn gestopt na 2 albums?

avatar van -marco-

avatar van Mctijn
-marco- schreef:

1 klikje verder en jouw vraag was beantwoord

Rodriguez

avatar van J.J. Wever
-marco- schreef:
Is dit de Robert Rodriquez van Sin City?

Nee, de voornaam van deze Rodriguez is Sixto.

avatar van Rene1979
Deze heb ik gekocht met RSD op vinyl. Niet alleen de muziek is schitterend maar ook de persing van deze plaat is geweldig. Heb wel het idee dat de makers willen dat de bescheiden Rodrigues zoveel mogelijk geld binnen harkt op zijn oude dag, want alle herpersingen zijn behoorlijk aan de prijs.

Maar goed het beste van zijn twee platen verzameld op deze plaat is

behoorlijk aan de prijs?
ik zie deze hier liggen voor 8€
Rodriguez - Searching For Sugar Man | Bilbo - bilborecords.be

avatar van GrafGantz
Ik neem aan dat je weet dat LP en CD twee verschillende dingen zijn?

avatar van Broem
Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Sinds ik de docu enkele weken geleden heb gezien ben ik aardig in de ban geraakt van zijn verhaal. Beide cd's inmiddels uitvoerig geluisterd. Deze krijgen toch wel een extra dimensie na het zien van de docu. Op vinyl lijkt me helemaal gaaf.

avatar van Ducoz
Als je beide cds al kent voegt dit niets toe, broem.
Precies dezelfde nummer, wel goed samengesteld. Dat wel.

avatar van musician
Prachtige documentaire, prachtig verhaal natuurlijk ook over Rodriguez in Zuid Afrika.
Als elk album zo'n voorgeschiedenis zou hebben, hadden we altijd mooi kunnen putten uit een enorme stroom aan extra informatie.

Het heeft haast iets van een sprookje. Zijn eerste optreden in Zuid Afrika, geweldig. Enfin, iedereen die hier schrijft, kent die documentaire natuurlijk.

Vreemd genoeg, klinken de nummers ook alsof ze speciaal voor die docu zijn geschreven maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.

Ook ik had nog nooit gehoord van Rodriguez, zijn immense succes in de Kaap, totdat ik gebiologeerd had zitten kijken naar de ook ontroerende beelden (en muziek). Pas toen heb ik ook direct dit album besteld.

Verder van hoog singer/songwriter niveau en buitengewoon mooi en treffend geschreven. Die kritische teksten hebben hem juist zo beroemd gemaakt in Zuid Afrika.
Deze verzamelaar heeft (de beste) nummers uit zijn periode 1969-1971. Daarna heeft Rodriguez bij mijn weten ook nooit meer een album gemaakt. Bij gebrek aan succes is hij in de vergetelheid geraakt.

Daarom is dat verhaal over Zuid Afrika ook zo mooi, maar meer spoileren doe ik verder niet. Iedereen moet deze film eigenlijk wel een keer hebben gezien, vind ik. Dan spreekt de muziek verder voor zich.

avatar van -marco-
De docu altijd een beetje links laten liggen. Was altijd al fan van dit album. Maar zojuist dan toch de docu bekeken en het album is er alleen maar mooier op geworden. Fantastisch verhaal en wat een mooi persoonlijkheid is sixto toch.