Marillion - Brief Encounter (1986)

Label: Capitol

1. Lady Nina (5:46)
  2. Freaks (4:08)
  3. Kayleigh [Live] (4:11)
  4. Fugazi [Live] (8:32)
  5. Script for a Jesters Tear [Live] (8:52)
avatar van bonothecat
Allemaal mooie nummers...maar het voegt niet veel toe.

avatar van citizen
Nou, toen deze uitkwam was 'ie verrekte moeilijk te krijgen en aangezien de liveversies van Script en Fugazi toen nog niet eerder waren uitgebracht - Real To Reel mist deze tracks en Thieving Magpie kwam pas uit in 1988 - vormde het toendertijd een welkome aanvulling op het bestaande. Al vind ik dat meebrullen met Script (publiek) erg hinderlijk. Geeft zo'n 'voetbalsfeer'.
De studiotracks zijn de B-kantjes van Kayleigh en Lavender. Ter completering wellicht, maar het maakt de plaat er niet mooier op.
Uitgebracht voor de Canadees-Amerikaanse fan/concertbezoeker.

Kingsnake
Zeker in de jaren tachtig een hebbedingetje. Leuke info op de achterkant van de hoes. En als remaster gekoppeld aan Real to Reel.

Goede EP voor het publiek aan de andere kant van de Atlantic om, kennis te maken met deze band.

citizen schreef:

Ik vind "Freaks" nochtans een super nummer. Had wat mij betreft zo ergens op een regulier album mogen staan.

avatar van IntoMusic
Zijn die livetracks nou later ook op Thieving Magpie gekomen of zijn dit andere liveversies?

Ik zie in het boekje (heb Real to reel met deze bonus net binnen) namelijk "Hammersmith Odeon 9th & 10th January 1986" staan, maar kan nergens vinden wanneer Mapgie is opgenomen...

Kingsnake
IntoMusic schreef:

Magpie is een live-verzamelaar. Waar de songs vandaan komen, si wat mij betreft altijd een raadsel geweest.

Script van deze plaat lijkt inderdaad wel erg veel op Script van Magpie, dus dat kan wel zo wezen. Fugazi van deze en Fugazi van Magpie zijn volgens mij andere versies.

Real to Reel bevat enkel versies van songs die niet op Magpie staan, dat zeker !

avatar van vigil
opname van Thieving komen uit 84, 86 en 87. Ze hebben de precieze data volgens mij nooit prijsgegeven.

avatar van vielip
Zeer leuke EP! Elk nummer vind ik zeer goed te pruimen!

vigil schreef:

Ik weet niet hoe lang deze informatie al op Wikipedia staat (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Thieving_Magpie_(album)), maar de concertdata van Magpie zijn in ieder geval nu wel bekend. Zowel Script als Fugazi komen bij Brief Encounter blijkbaar van andere data dan bij Magpie.

jakkepoes
Heb hier destijds ook flink naar gezocht. Je had toen ook de mooie maxi singles met dito hoes.

Lady Nina is wel een favorietje van mij.
Was het B kantje van Kayleigh.
Draaide die op een gegeven moment meer dan Kayleigh.
Is dit nog te verkrijgen op cd?

avatar van musicborst
bikkel2 schreef:
Is dit nog te verkrijgen op cd?

Low stock! Dus niet aarzelen maar doorklikken!

avatar van Mssr Renard
De enige manier om Lady Nina (volledige versie) en Freaks in bezit te hebben.
Eigenlijk alleen voor de Amerikaanse markt (als teaser voor hun tour met Rush), maar voor de fan in gewidl hebbedingetje.

De 3 livetracks zijn niet elders verkrijgbaar, dus die zijn ook erg fijn. Kant a is wat je zegt de pop-kant met new-wave-invloeden op Lady Nina en hardrock invloeden op Freaks.

Kant b is de symfo-kant en dan heb je toch 19 minuten Marillion op haar best!