John Fogerty - Wrote a Song for Everyone (2013)

Rock / Roots
Label: Vanguard

1. Fortunate Son (3:29)

met Foo Fighters

2. Almost Saturday Night (3:17)

met Keith Urban

3. Lodi (4:19)

met Shane Fogerty en Tyler Fogerty

4. Mystic Highway (6:04)
  5. Wrote a Song for Everyone (4:01)

met Miranda Lambert en Tom Morello

6. Bad Moon Rising (2:54)

met Zac Brown Band

7. Long as I Can See the Light (4:49)

met My Morning Jacket

8. Born on the Bayou (4:46)

met Kid Rock

9. Train of Fools (4:40)
  10. Someday Never Comes (5:16)

met Dawes

11. Who'll Stop the Rain (3:11)

met Bob Seger

12. Hot Rod Heart (4:59)

met Brad Paisley

13. Have You Ever Seen the Rain (3:17)

met Alan Jackson

14. Proud Mary (4:25)

met Jennifer Hudson en Allen Toussaint and The Rebirth Brass Band

avatar van Poles Apart
Fogerty die doet wat (o.a.) Ray Davies eerder ook al deed met "See My Friends"? Hmmm...

avatar van tims
Ben erg benieuwd. Bos Seger...Foo Fighters...Kan niet misgaan zou ik zeggen

avatar van Oldfart
Zo'n samen met ' vrienden' het nog een keer dunnetjes over doen plaat,
komt mij toch wat over als het begin van een naderend einde.....

avatar van tims
Oldfart schreef:
Zo'n samen met ' vrienden' het nog een keer dunnetjes over doen plaat,
komt mij toch wat over als het begin van een naderend einde.....

Hij is de pensioengerechtige leeftijd ook al ruim gepasseerd
(wat overigens niet te merken is aan zijn optredens...still going strong)

Met deze cd zijn er nu al twee achter elkaar verschenen zonder nieuwe composities. Hopelijk laat Fogerty hierna weer zien, dat hij nog steeds goede songs kan schrijven.

avatar van Rottingdale
Ben onbekend met Fogerty's solowerk. De meeste nummers op deze cd ken ik echter wel uit de CCR-tijd. Moet zeggen, ben prettig verrast. Zijn stem klinkt nog uitstekend.

Aantal mooie samenwerkingen (m.n. Who'll Stop the Rain samen met Seger) zijn meer dan geslaagd.

avatar van Wallie1985
Fijne plaat!
Favorieten zijn 'Wrote A Song For Everyone' schitterend gitaar werk van Tom Morello. En het al eerder genoemde duet met Bob Seger.

avatar van HugovdBos
Ik ben zeer te spreken over dit nieuwe album met samenwerkingen met diverse bekende artiesten. John Fogerty complete oeuvre komt aan bod met een hoofdrol voor de platen van Creedence Clearwater Revival. Verschillende muziekstijlen zijn te vinden op het album door de samenwerkingen met uiteenlopende artiesten. Van prachtige gitaarsolo's tot echte country platen.
Hoogtepunten van dit album zijn 'Fortunate Son', 'Wrote a Song for Everyone', 'Bad Moon Rising' en 'Who'll Stop the Rain'. Een dikke 4 sterren voor deze plaat.

avatar van Maestro B
Leuke potpourri met leuke versies van mans beter werk. Kippenvel om hem samen met Bob Seger & SB en Foo Fighters te keer te horen gaan

Ik was vroeger al een groot fan van Creedence Clearwater Revival. Hun vier eerste platen blijven klassiekers. John Fogerty heeft nadien nog behoorlijk geslaagde platen afgeleverd, maar het peil van vroeger werd niet altijd meer bereikt. Zijn laatste werkstuk bevalt me echter heel goed. De nummers hebben soms een bewerking ondergaan, maar blijven herkenbaar. De productie klinkt stevig en loepzuiver. Alleen jammer dat dat stuk onbenul, Kid Rock genaamd, ook hier weer opduikt om een eerder matige versie van Born on the Bayou af te leveren.

avatar van nlkink
Hier heb ik dus helemaal niks mee. Ik ben een fan van Fogerty maar na een paar keer luisteren heb ik de CD weggegeven.
Ben ook een behoorlijke Kinks fan maar met de CD van Ray Davies heb ik ook korte metten gemaakt. Ik kreeg 'm gratis als prijs maar vond 'm zo tegen vallen dat ik ook die heb weggegeven.

avatar van Brutus
Leuk album van John Fogerty.
Twee nieuwe nummers die de moeite waard zijn.
Verdere hoogtepunten:
Lodi, Long as i can see the light en Someday never Comes.

avatar van Twinpeaks
Prima plaatje van de oude rot .Feest der herkenning en de nieuwe jasjes werken prima . Natuurlijk blijven de originele versies buiten bereik , maar die zitten nu eenmaal zo in het collectieve geheugen geramd , dat ik begrijp dat mensen hier afhaken. Ik kan er prima mee uit de voeten , vandaar ook mijn 4 sterren .