Erykah Badu - Worldwide Underground (2003)

Soul
Label: Motown

1. World Keeps Turnin' (Intro) (1:39)
  2. Bump It (8:49)

met Zap Mama en Caron Wheeler

3. Back in the Day (Puff) (4:46)
  4. I Want You (10:53)
  5. Woo (3:14)
  6. The Grind (2:49)

met dead prez

7. Danger (5:49)
  8. Think Twice (3:02)
  9. Love of My Life Worldwide (5:26)

met Angie Stone, Bahamadia en Queen Latifah

10. World Keeps Turnin' (Outro) (4:01)
  11. Love of My Life * (3:49)

met Common

12. Hollywood * (5:32)
avatar van Reijersen
Erg experimenteel album van Miss Badu. Af en toe drijft ze een beetje te ver door, maar dat is ook wel weer de charme aan dit album. Vocaal staat ze gewoon haar vrouwtje en overtuigd het wederom. Wederom een sterke plaat.

avatar van Mssr Renard
Als liefhebber van zowel hiphop, soul, r&b, funk en improvisatiemuziek, kan ik niet anders stellen dat ik deze magistrale en heerlijk experimentele plaat een geweldig werk van Badu vind.

"I Want You" is fenomenaal. Fantastisch gespeeld en gearrangeerd door Badu en alleskunner James Poyser. Het beste van de jaren '90 komt hier samen met de jaren '70. En dan die freaky gitaarsolo van Lenny Kravtiz aan het eind. Heerlijk psychedelisch.

Bonustrack Love of My Life met Common lijkt een vervolg op I Used to Love H.E.R.