Bilal - 1st Born Second (2001)

R&B / Soul
Label: Interscope

1. Intro (1:44)
  2. For You (3:44)
  3. Fast Lane (3:54)

met Jadakiss en Dr. Dre

4. Reminisce (4:33)

met Mos Def en Common

5. All That I Am (Somethin for the People) (3:54)
  6. Sally (3:38)
  7. Sometimes (7:10)
  8. Love It (3:46)
  9. C'mere (2:09)
  10. Soul Sista (5:18)
  11. When Will You Call (4:45)
  12. Queen of Sanity (5:18)
  13. Love Poems (5:23)
  14. You Are (4:15)
  15. Home (5:21)
  16. Slyde (4:04)
  17. Second Child (6:48)
Laatst was Bilal op nps jazz, ik was aardig onder de indruk. Ik ben niet zo thuis in de rnb en soul, maar ik las dat hij erg goed is in veschillende stijlen. Waarschijnlijk klinkt het op cd vrij slick, en daar heb ik vaak wat moeite mee.

Music
ik vind het een goede soul artiest maar hij heeft maar 1 album?? hmmz word wel tijd voor een tweede hoor BILAL!!!!!!!!!!

avatar van Reijersen
DE MAN KOMT MET EEN NIEUWE CD!!!!!!!!!

Eindelijk, en ik heb hem al. Een soort van Advance. Geïnteresseerd: stuur ff ene PM.

yasper schreef:
iemand?

het album OK OK ken ik niet(ben druk op zoek). Love for Sale stond wel op het programma.

yasper schreef:
Ik ben benieuwd of je wat vindt over dat album..en ja "Love for Sale" heb ik het een en ander over gelezen maar dat speelt al erg lang..vraag me af of dat album ooit nog gereleased wordt..:(

Van "Love for Sale" heeft hij op North Sea Jazz al een paar nummers gespeeld. Maar het duurt inderdaad allemaal wel erg lang.

avatar van Reijersen
Bilal kan erg veel met zijn stem en heeft ongekend veel muzikaal talent. Hij heeft hiermee en topalbum afgeleverd. Jammer dat er hierna niks meer van hem is uitgekomen.

avatar van JAHJAH
Heerlijk album, kan er geen genoeg van krijgen! De soul druipt ervan af.

avatar van Will u.be
het album love for sale is niet gereleased maar... [mod-knip naar illegale downloadlink]

avatar van MJ_DA_MAN
Zijn album Love for Sale is nooit uitgebracht, deze wel.

avatar van MJ_DA_MAN
I see...

avatar van Will u.be
Will u.be schreef:

joh waarom wordt die link nu verwijderd, 't gaat om een album dat niet verkocht wordt, toch mooi als liefhebbers 't alsnog kunnen beluisteren? beetje kinderachtig

Luister nu een interview met J Dilla waar hij zegt dat het nieuwe album van Bilal volledig geproduceerd zal zijn door Dr Dre en Dilla. Ieder 5 tracks. Zal wel nooit meer komen, maar de tracks liggen dus ergens!

avatar van o0.
o0.

niet illegaal

en daarbij het goede nieuws/gerucht

A new full length album from Bilal is expected to be released in 2010.

avatar van Silky & Smooth
Lekker album. Veel de Bilal te horen die ik ken van features met o.a. Common en Talib Kweli. Laidback, soulful en eigenzinnig. Nog niet zo uniek als op Airtight's Revenge. Alles hier klinkt wat gelikter en smoother.

avatar van Silky & Smooth
Mos Def klinkt grappig op de achtergrond van Reminisce.

avatar van Improvision
When Will You Call