Echo & The Bunnymen - Live in Liverpool (2002)

Label: spinART

1. Rescue (4:24)
  2. Lips Like Sugar (4:12)
  3. King of Kings (3:52)
  4. Never Stop (3:42)
  5. Seven Seas (2:11)
  6. Buried Alive (3:55)
  7. Supermellow Man (4:00)
  8. My Kingdom (3:39)
  9. Zimbo (All My Colours) (4:11)
  10. All That Jazz (2:58)
  11. An Eternity Turns (3:21)
  12. The Back of Love (3:04)
  13. The Killing Moon (4:58)
  14. The Cutter (3:52)
  15. Over the Wall (4:06)
  16. Nothing Lasts Forever (3:52)
  17. Ocean Rain (5:59)
avatar van c-moon
Prachtige live plaat.... fraaie weergave van hun stop in Liverpool op hun "25th anniversary tour"... zelf zag ik ze met deze tour in de AB in Brussel, en ook daar was het - muzikaal althans - lichtjes fantastisch.. ik zeg wel muzikaal, want Ian MacCulloch vond het toen nodig het publiek te schofferen en een houding aan te meten: ik doe hier gewoon mijn ding (tegen mijn goesting) en laat me nu maar met rust.. maar ondanks alles dus toch een prima concert, ook danzij de prachtige setlist!
Zoals je ook op deze live registratie ziet....

Echt een mooie selectie uit hun carriere, met een mooie mix van de dan nieuwe nummers (van "Flowers") en de classics.. met wat mij betreft, zowel op deze CD als toen in de AB, absolute hoogtepunten:

LIPS LIKE SUGAR
KING OF KINGS (van Flowers)
SEVEN SEAS
ZIMBO (All My Colours) !!!
THE BACK OF LOVE
THE KILLING MOON !!!
THE CUTTER!
OCEAN RAIN !!! (kippenvel!!!!)

Zeer knappe plaat.. mocht je hem nog niet hebben, kopen die boel

Ruby1966
Echt een geweldige live registratie. Had hem een tijd niet meer geluisterd, maar ga hem nu toch echt verhogen naar 5*

Vooral de uitvoering van All My Colours (Zimbo) is heel erg mooi!

Zigstar
Ik heb een cd gekocht die heet 'never stop - live in liverpool', deze heeft een andere voorkant en bestaat uit 2 cd's ipv 1. Het is een concert uit Augustus 2001 en de tracklist bevat dezelfde songs (behalve All My colours) + nog een vijftal songs. Is dit dezelfde cd, maar korter?? Gaat het om hetzelfde optreden??

Ook ik heb net de dubbel CD gekocht. Inderdaad gaat het hier om hetzelfde concert, zelfde uitvoeringen en zelfs met dezelfde nummervolgorde.

Jammer is dat de nummers Super Mellow Man en vooral Zimbo (All my Colours) niet op deze CD staan. Daarvoor krijg je 6 tracks terug : Bring on the Dancing Horses, Altamont, Flowers, Villiers Terrace, Silver en Angel and Devils.

Zo wordt je als consument weer verleid om beide CD's aan te schaffen.....

Ik heb ook de andere versie, met ander hoesje en meer nummers. Klinkt wel weer geweldig. Helaas zelf deze band nooit live gezien.

VB1
deric raven schreef:

Ze spelen in augustus in Utrecht.

Geweldige live opname, zit echt te genieten!

avatar van Fairy Feller
Heb er maar maar eens een halve ster bij gedaan...dit is zo goed !
(heb ook de dvd....super !)

Vorige week zouden ze in Den Haag spelen.
Ging blijkbaar niet door.
Ik had nog overwogen om daar heen te gaan.

avatar van ricardo
Deze heb ik vanmiddag in huis gehaald als dubbel cd voor slechts 5 euro bij FRS. Heb hem op de terugweg in de auto even gedraaid, maar weet eigenlijk niet wat ik er van vind. Alle klassiekers schijnen hier op te staan en daarom heb ik hem ook maar gekocht.

Volgens mij is deze band net als U2 meer gitaar georienteerd, en minder op de keybords zoals b.v Simple Minds dat wel zijn.

avatar van Papartis
Ook gekocht bij FRS voor 5,00. Met andere hoes en als dubbel CD.
20 nummers.

Dit is de tracklist die op de versie staat die ik heb:
CD1:
17. Over the Wall
18. Nothing Lasts Forever
19. Angels and Devils
20. Ocean Rain

Ik heb ook de dubbele versie. Over The Wall duurt daarop 6:44!

Wat is The Killing Moon beroerd gemixt, halverwege valt het geluid zowat weg.

avatar van linxde1
Wat een heerlijk live album, zeg!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Top live registratie, Bunnymen in grootse vorm. Vooral All That Jazz & Over The Wall zijn toppers en de prachtige afsluiter Ocean Rain mag ook niet onvermeld blijven. Heb ook nog Never Stop Live In Liverpool in de kast staan.

avatar van Scarlet
Muzikaal dik in orde maar de zang van Ian McCulloch heeft door de tand des tijds en de nodige drank en sigaretten toch behoorlijk aan kracht ingeboet. De reden dat ik de latere albums niet meer heb aangeschaft. Toch een goed live album wat mij betreft. Mijn favoriete live album is Live At The Royal Albert Hall uit 1983 dat in 2009 is uitgebracht en eerder als tweede bonus cd verscheen bij de remaster van Ocean Rain. Echo & The Bunnymen - Live at the Royal Albert Hall (2009) - MusicMeter.nl