DragonForce - Valley of the Damned (2003)

Label: Noise

1. Invocation of Apocalyptic Evil (0:14)
  2. Valley of the Damned (7:12)
  3. Black Fire (5:47)
  4. Black Winter Night (6:31)
  5. Starfire (5:54)
  6. Disciples of Babylon (7:16)
  7. Revelations (6:53)
  8. Evening Star (6:39)
  9. Heart of a Dragon (5:23)
  10. Where Dragons Rule * (5:51)
  11. Evening Star [Demo] * (6:22)
  12. Heart of a Dragon [Demo] * (5:26)
slaemperayreon
Hier is ie dan: het debuut van Dragonforce. Na de al zeer goede cd Sonic Firestorm, kon ik niet wachten deze cd te horen. Op het eerste gehoor is er vooral één verschil: hier speelt Dragonforce met drummer Didier in de gelederen. Voor de rest is dit ook gewoon heerlijk snel en met het superrsonische gitaargepiel van Li en Totman. Voor de rest: wat donkere nummers als Black Fire, dan weer een wat ingetogener nummer als Heart Of A Dragon en uiteraard een semi ballad als Starfire. Alle nummers krijgen in ieder geval een ruime voldoende van mij en de plaat in zijn geheel ook, namelijk een 4.5*.

bro
Machtige powermetal zoals het moet!
lekker snel en strak gespeelt en de drum is verbeterd.
vooral valley of the damned en black fire zijn zalig maar de rest ook hoor!!

avatar van eddy_lives
wat een snelheid die nummers!! echt een hele degelijke debuutplaat! 4*

ik weet niet wat die smiley is die albums aanbidt..
maar als ik m kon vinden dan had ik m zeker gebruikt

want...
DIT ALBUM IS TOF !! =D
en verdient 5 punten
t liefst gewoon 743,8 maar dat schijnt niet te kunnen B)

avatar van Maximusic
deze bedoel je? haha
Tja niet helemaal mijn ding, Dragonforce. Wel erg knap gespeelt en ongelofelijk snel enzo, maar na een tijdje word het allemaal wat eenheidsworst in mn oren. Steeds meer van het zelfde en t raakt me ook niet echt. Beetje over de top als je het mij vraagt, maar voor af en toe tog wel leuk.

avatar van Don Rood
Nog steeds het beste album van Dragonforce

avatar van Motorhead
Dit lijkt allemaal zo op elkaar he, de drum is heletijd het zelfde

Dat is een leuk filmpje dat het bewijst

avatar van Norbert
1 of andere artiest genaamd Balloonsex heeft hier allemaal 8-bit/breakcore covers van gemaakt. Best grappig.

avatar van jasper1991
leuk maar nog niet de échte DF
3,5 punten

derkrijks
Goed album waarmee ik kennis maakte met Dragonforce een aantal sterke nummers, met name Black Fire

avatar van jasper1991
ha, de recente geremasterde versie is een ware verbetering, je zou bijna het album er een extra half puntje door willen geven

avatar van eddy_lives
Ben ik het helemaal mee eens, klinkt allemaal een stuk strakker

Deze Engelsen maken power metal van de lopende band. Onorigineel, maar superstrak gespeeld. Ondanks dat, en dankzij het ijzersterke "Black Fire" toch een 3,0. Op het nippertje.

avatar van freitzen
Dit valt me alles mee. Ik kon ooit helemaal niks met het bekende 'Through the Fire and Flames', maar dit is best aan te horen. Het in beginsel erg leuke Valley of the Damned (destroying your e-mail) bevat helaas iets te dom sologeweld waardoor mijn favoriete tracks Black Winter Night en (jawel) Starfire worden. Disciples of Babylon heeft nog een fraai middenstuk, daarna is het beste er wel vanaf en blijft het bij drie sterren.

avatar van Lau1986
Heerlijke plaat. Prachtig hoe ze de nummers boeiend weten te houden met razend gitaarspel en solo's. Dit in combinatie met een uitstekende zanger maakt dit voor mij een zeer genietbare plaat.

avatar van Devoo
Ik vind eigenlijk vooral de twee laatste nummers uitblinken. Evening Star en Heart of a Dragon zitten terug dagen in mijn hoofd nadat ik deze plaat opnieuw heb geluisterd. Pure nostalgie dit!