Bruce Springsteen - 18 Tracks (1999)

Label: Columbia

1. Growin' Up (2:44)
  2. Seaside Bar Song (3:39)
  3. Rendezvous (2:55)
  4. Hearts of Stone (4:35)
  5. Where the Bands Are (3:50)
  6. Loose Ends (4:07)
  7. I Wanna Be with You (3:28)
  8. Born in the U.S.A. [Demo Version] (3:15)
  9. My Love Will Not Let You Down (4:31)
  10. Lion's Den (2:23)
  11. Pink Cadillac (3:41)
  12. Janey Don't You Lose Heart (3:30)
  13. Sad Eyes (3:54)
  14. Part Man, Part Monkey (4:35)
  15. Trouble River (4:26)
  16. Brothers Under the Bridge (5:03)
  17. The Fever (7:43)
  18. The Promise (4:48)
DonDijk
De man is rock 'n roll van vlees en boed.niet een van z'n beste albums, maar ondanks dat het een soort van verzameling demo-restjes zijn, toch een 3.5.
voor Bruce.

avatar van Tribal Gathering
Vreselijke release. Het pretendeert een samenvatting van de 4 cd box te zijn, maar er staan dus wel 2 nummers op (en niet de minste) the Fever en the Promise die niet op de 4 cd box staan. Dus als je de 4 cd box hebt gekocht kun je deze ook weer aanschaffen. Gewoon weer een ###streek van de platenmaatschappij.

EVANSHEWSON
Tribal Gathering schreef:

Tja, voor de echte die-hards die echt alles willen, is het natuurlijk een rotstreek van de platenmaatschappij.
Ik heb deze niet, maar wel die 4-cd box, en ach ik maal niet om twee nummertjes, als ik voor de rest zowat alles in huis heb van The Boss.
Toch **** voor deze, maar die box is zoveel completer en leuker!

avatar van thelion
EVANSHEWSON schreef:

Dat is waar..... maar ach de box voor thuis en deze voor in de auto......

En voor de echte Springsteen adepten die kopen toch wel alles van The Boss dus...... en voor iedereen die de box te prijzig vind is er dan deze..... uit oogpunt van de platenmaatschappij een goede zet..... uit fan/verzamelaars oogpunt was ik er niet echt gelukkig mee maar ja wel aangeschaft natuurlijk........

avatar van Tribal Gathering
Op zich heb je gelijk, maar als de platenmaatschappij de fans een beetje normaal behandelt dan zet je de twee missende nummers op de 4 cd-box en breng je deze als een echte samenvatting uit.

Nu ben je als fan genoodzaakt beide releases te kopen (wat ik dus niet gedaan heb).

En maar huilen dat de cd verkopen achteruit gaan en dat iedereen tegenwoordig maar download. Het zijn juist releases als dit en verzamelaars met twee nieuwe nummers waarvan er 1 op single verschijnt die funest zijn voor de cd verkoop.

Down_By_Law
Veel van de beste nummers van de "Tracks" box set, plus 3 tracks die nergens anders verkrijgbaar zijn. Ik vond het als fan nodig om ook deze CD te kopen. Ik luister 'm wel vaker dan "Tracks" moet ik zeggen.

Wij fans mochten in 2003 overigens nog eens een overbodige release kopen: "The Essential Bruce Springsteen", omdat daar een bonus CD bij zat met 12 niet eerder uigebrachte of zeldzame songs. Leuk, maar ik hoop dat dat de laatste keer is geweest dat ik geld uit moest geven aan nummers die ik al meerdere keren heb.

avatar van Madjack71
Down_By_Law schreef: Leuk, maar ik hoop dat dat de laatste keer is geweest dat ik geld uit moest geven aan nummers die ik al meerdere keren heb.

Helemaal mee eens. Ik bedoel Bruce is toch niet echt meer het speelballetje van de platenmaatschappij. Dus helemaal gevrijwaard van deze geldklopperij is die toch niet.
Als je daar ook nog het recentelijke bericht aan koppeld, van die Wall-Mart en diens alleenrecht om the Greatest Hits van hem te verkopen, is hij m.i behalve een begenadigd muzikant, ook een gehaaide zakenman.

Toch een klein smetje op zijn grote blazoen.

Los
Om het nog 'valser' te maken: The Promise staat niet op de Tracks Box. Daarbij heb ik echt serieuze vraagtekens bij de samenstelling van deze samenvatting van de box. Dit zijn namelijk zeker niet de beste liedjes van de 4 cd box! Ook ik heb ze beide in huis. En ik draai liever de box (met veel cd wisselen als resultaat, want eerlijk is eerlijk: niet alles is even goed op de box), dan deze.

avatar van Rogyros
Dit is een wel heel erge commerciële zet van Bruce of waarschijnlijk zijn plaatsenmaatschappij. Maar er zitten mooie nummers bij. Vooral The Fever is prachtig. Een heerlijk bluesy nummer zoals ik dat helemaal niet bij hem had verwacht. Alleen al vanwege dit nummer krijgt het album een voldoende. Ik vind het album niet altijd evenwichtig. Dat kan ook niet, want de nummers hebben natuurlijk niet voor niets de albums niet gehaald.

Ik maak er 3 sterren van. 3,5 is teveel van het goede.

Madjack71 schreef:

Toch een klein smetje op zijn grote blazoen.

Ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee dat hij een gehaaide zakenman is. Wel met de tracks truc. Maar dat hij het alleenrecht op zijn greatest hits heeft, dat vind ik prima. Hij maakt de muziek, hij mag er miljardair door worden.

avatar van Madjack71
@Rogyros:

Tuurlijk met een goede zakeninstinct is niets mis mee. Maar dat met de Tracks is toch op zijn minst op het randje van fanvriendelijk.
Wat Wall Mart betreft, vind ik dat toch een beetje discutabel. Zowiezo een grootgrutter die de gewone man, die hard werkt voor zijn winkel, naar de afgrond brengt en waar je -tot voor kort- ook gewoon wapens kon kopen. Iets wat toch tegenstrijdig is met zijn working class hero & politiek bewuste uitstraling. Maar ook omdat het om een verzamelaar gaat die wel heel benepen is samen gesteld.
Maar goed, lood om oud ijzer. Ik geniet boven alles vooral van zijn muziek.

manitobas
Goed album, meer niet.

Beetje onzinnig om deze cd apart uit te brengen.

avatar van vielip
Tsja, goedkope zet of niet; ik vind het toch wel een heerlijk album hoor! Juist omdat er 3 nummers opstaan die niet op de box staan moet je 'm al hebben! De andere nummers die je dubbel hebt luisteren ook zéér goed weg dus dat deert de pret ook niet echt.

avatar van Irish
Je bent niet verplicht deze cd te kopen..

Ik ben geen groot fan Bruce Springsteen om de 4CD boxset te kopen en ben dus blij met deze cd. Er staan een aantal pareltjes op - The Promise, Heart of Stone, Janey Don't You Lose Heart.. 3,5*

avatar van Rogyros
En verbeet The Fever niet. Wat mij betreft een van de allerbeste nummers van The Boss ooit!

avatar van Casino Boogie
Prima CD dit, heb de 4cd box niet, maar dit lijkt me een prima bloemlezing daarvan.

avatar van rushanne
Inderdaad een prima cd, maar met de 4cd box heb je nog veel meer moois in handen. Die zou ik zeker aanschaffen als ik jou was

avatar van vielip
Ik denk; ik ga het er niet neerzetten maar rushanne verwoord mijn gedachten precies!

avatar van Casino Boogie
Dat wordt marktplaats of ebay afschuimen dus

avatar van vielip
Ja daar heb ik 'm geloof ik ook vandaan. Ik meen dat ik er €25,- incl. verzenden voor betaald heb...Een koopje als je bekijkt hoeveel prachtige muziek je daarvoor krijgt!

avatar van Rogyros
Maar met dit album heb je het nummer The Fever en dat staat weer niet op 4cd box set.

avatar van rushanne
Rogyros schreef:

Dus gewoon allebei kopen

Juist!

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Afzonderlijk zijn alle nummers prima in orde, maar als geheel is het wel een erg karige samenvatting van de cd-box Tracks.

Daarnaast riekt het (zoals eerder opgemerkt) naar geldklopperij, ondanks (of juist dankzij) de aanwezigheid van The fever en The promise.

avatar van Casino Boogie
Tracks Box gekocht bij de rode elektronica gigant in Assen voor een hele leuke prijs Even naast elkaar gelegd en ik kom zelfs tot de laatste 4 nummers die ik niet op de box terug te vinden zijn.

avatar van johannesA
Brothers Under The Bridge staat iig in 2 versies op de 4cd box

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
johannesA schreef:
Brothers Under The Bridge staat iig in 2 versies op de 4cd box

Het is maar net hoe je het bekijkt. Titels lijken ontzettend op elkaar, maar het zijn toch 2 verschillende nummers.