The Soft Moon - Zeros (2012)

Label: Captured Tracks

1. It Ends (1:50)
  2. Machines (2:46)
  3. Zeros (4:41)
  4. Insides (4:01)
  5. Remember the Future (3:22)
  6. Crush (3:58)
  7. Die Life (3:36)
  8. Lost Years (4:36)
  9. Want (3:38)
  10. ƨbnƎ tI (1:51)
avatar van Paap_Floyd
Hij is weer goed!

avatar van WesleyX16
Heel apart album. Er wordt gezongen op dit album. Maar de instrumenten overheersen. De zang lijkt meer in dienst te staan voor de instrumenten. De muziek klinkt gejaagd en donker. Deze muziek doet me denken aan The Cure, Modern English of Bauhaus. Ja Paap heeft gelijk. Hij is goed!

avatar van Mjuman
Was me aangeraden - geval van beetje van dit (postpunk, Bauhaus), beetje van dat (The Horrors), accent op keyboards, met galm.

Voor wavers verplichte kost ben ik geneigd te denken - zelf ben ik er, gezien het confectie-element, nog niet helemaal uit - vrees dat het voor mij 'over the top' is - ben eigenlijk meer benieuywd naar de nwe Entertainment.

avatar van Chameleon Day
Verplichte kost? Heb net gegeten. Als dit te gotisch is, sla ik het dessert af. Excusez moi.

Chameleon Day schreef:

Eenmaal draaien voor de know en dan een goed glas erna, even gorgelen, waarderen en spoelen.

Obscuurder dan Interpol, wat rare truuks met geluid en galm - ongetwijfeld volgend jaar een succes op Lowlands. Ik word een OL en ga binnenkort ongetwijfeld Steely Dan, Superrramp. Klep Flesserrin, Yes en GYBE draaien en, en ...

avatar van Mjuman
Live heeft dit nog wel iets, qua energie (er zit ook echt wel een scheut Sound in). Mij is dit te eenvormig, te bedacht, te tailor-made. Het zou me niets verbazen als dit goed scoort bij de usual rock/gothic suspects. Mij gaat het echt vervelen - een beetje een gevoel van of we in 30 jaar niet veel verder gekomen zijn.

Susanne Sundför (Silicone Veil) die door MS Mediaplayer erna werd afgespeeld voelde echt als een serieuze verlichting. De porno-Graven zullen vast wel vinden dat dit album je bij de strot grijpt, ik wil graag adem kunnen blijven halen

avatar van Mjuman
Hij staat weer op, maar wat een jankmuziek is dit - na deze beurt, is 't gebeurd en wordt er geveegd. Wat een puberale fake-muziek. Goed geluisterd naar alle voorbeelden en een flinke bak galm er tegenaan gepleurd met vieze keyboard-sounds. Dacht dat we The Horrors, White Lies al voldoende posers gehad hadden - wel, het trio is nu vol. Als echte wave fijne seks is, is dit DIY met een opblaaspop

Dit is voor would-be wavers, posers etc. Voldoende gewaardeerd voor een enkel fijn nagedaan Cure-loopje.

Voor de wavers verplichte kost? Niet voor de "oude" wavers zoals ik. Nog zelden zo'n schaamteloze kopie van the Cure gehoord. Tuurlijk jatten mag, maar dit is bijna um zu kotzen zo erg dat het gewoon plagiaat is. De titelloze plaat was veel leuker

avatar van Mjuman
Ik begrijp dat cynisme niet in jouw semantisch universum voorkomt

avatar van Man of Sorrows
@ Mjuman : ik heb dit album nog niet beluisterd, maar jouw negativisme gaat alvast niet op voor hun eerste LP...

Man of Sorrows schreef:

Eerlijk gezegd, geen idee. Speculatief zou het zo kunnen zijn dat de platenmaatschappij achter dit imo modieuze geluid zit. Het is ook niet alleen slecht, maar als het slecht is, is het ook meteen bagger!

avatar van WesleyX16
En de mensen die van The Cure houden, moet ik ook teleurstellen. Want dit is absoluut geen kopie. Ik kan het weten, want ik ben een "oude waver". De muziek is niet "poppy", maar experimenteel. Het eerste album is ook een stuk toegankelijker.

Als ik eerlijk ben, kan ik geen Cure look-a-like noemen. The Cure is gewoon uniek.

WesleyX16 schreef:

Voor een ouwe waver gebruik je wel straffe taal. De Nederlandse Essence is een knappe Cure-sound-alike, bijv: The Essence - A Monument of Trust (1988)

En het gitaargeluid van Smith (incl flanger) is zeer zeker niet meer uniek te noemen.

Ik zal eens op zoek gaan naar een ouder album van deze band.

avatar van WesleyX16
In ieder bedankt voor je tip. Kan ik weer wat ontdekken...

Als je zo bekijkt, is geen enkele artiest uniek. Maar ik hoor wel direct of we met The Cure te maken hebben of niet.

Dikkop
Mjuman schreef:
Dacht dat we The Horrors, White Lies al voldoende posers gehad hadden

Dit is voor would-be wavers, posers etc.

Atlijd leuk om je berichten te lezen Mjuman!
Ik luister niet alleen naar The Horrors, White Lies en The Soft Moon.
Ik luister zelfs naar Interpol. Zo'n grote poser ben ik.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Lekker sfeertje op dit album, is ook wel aan mij besteed deze kind of music. Van The Horrors heb ik alle albums, dus dat past.
Ik vind dit klinken als een opgefokte Cure met Front 242 achter de kiezen, en een vleugje Jaz Coleman en de zijnen.

avatar van vleertje
En of dit lekker is. Heeft meer te maken met synthpunk dan met wave naar mijn mening. Volume hard en door laten opslurpen voor dit moment een 4*

avatar van Faalhaas
Weet niet wat ik hoor.. heerlijke postpunk dit.

avatar van orbit
Dit is geweldig en het heeft weinig met The Cure te maken, staat op zichzelf. Heeft ook weinig met die shit uit Manchester te maken.

avatar van reptile71
Klinkt nogal over the top voor mij, al zal ik er in de juiste stemming nog wel wat mee kunnen, zoals lekker dansen op sommige nummers. Maar het is net als het debuut, weinig echte nummers, meer geluidsmuren met een beat en soms wat galmende kreten erover. Dat kan zalig zijn om urenlang op te dansen, net als trance, maar ik hou toch meer van liedjes. Op hun volgende album "Deeper" weten ze wat mij betreft de plank wel te raken. Daar vinden ze een evenwicht tussen liedjes maken en een sound creëren. Daar willen ze niet meer te veel en schenken ze ook aandacht aan melodieën en zelfs zang.

Overigens is dit voor mij geen post-punk, en op The Cure lijkt het wat mij betreft ook absoluut niet. Tuurlijk, een elementje hier en een dingetje daar hebben ze er wel vandaan gehaald, maar als geheel vind ik het compleet anders. Als ik dit een genrenaam moest geven zou ik zeggen: electro-goth dance rock o.i.d.