John Fogerty - Premonition (1998)

Rock / Roots
Label: Geffen

1. Born on the Bayou (4:51)
  2. Green River (3:34)
  3. Susie Q (5:24)
  4. I Put a Spell on You (5:02)
  5. Who'll Stop the Rain (2:47)
  6. Premonition (3:08)
  7. Almost Saturday Night (2:26)
  8. Rockin' All over the World (2:55)
  9. Joy of My Life (3:55)
  10. Down on the Corner (2:57)
  11. Centerfield (3:54)
  12. Swamp River Days (4:25)
  13. Hot Rod Heart (3:41)
  14. The Old Man Down the Road (4:23)
  15. Bad Moon Rising (2:18)
  16. Fortunate Son (4:11)
  17. Proud Mary (3:50)
  18. Travelin' Band (2:53)
avatar van c-moon
Prima liveplaat, waarop Fogerty zijn eigen klassiekers mooi afwisselt met die van CCR.

Deze liveCD kan tevens dienen als best of, want vele essentiele CCR & Fogerty nummers staan erop

avatar van indana
Volgens mij komt dit album uit 1998....

EVANSHEWSON
wat c-moon zegt is juist. Prima live best of van één van de beste stemmen en componisten van de rock uit de tweede helft van de vorige eeuw. Nèh!

****

avatar van Edski
Geweldig live-album, zowel zang als gitaarspel zijn messcherp.
Hoogtepunten te over, maar een speciale vermelding voor de vlammende uitvoering van Fortunate Son!

Ik vind dat Fogerty hier zijn beste band en optreden sinds Creedence had! Ongelofelijk goeie geluidskwaliteit, en een memorabele uitvoering van Rockin' All over the World.
Echt fantastisch

bikkel
Sterke livecomeback van Fogerty, waarmee hij bewijst dat CCR toch voornamelijk zijn geestekindje was.
De nummers worden fris,strak en met de juiste power gespeeld.
Ook het solowerk is zeer de moeite waard.
Speciale vermelding overigens voor Kenny Aronoff, dit is en blijft een geweldige rockdrummer.
Fogerty is duidelijk in zijn element en dat is logisch als je bedenkt dat de goede man jaren lang zijn eigen CCR nummers niet mocht spelen.
Dit dankzij zijn ex maatjes van diezelfde groep en nog meer inhalige betrokkenen.

avatar van rudiger
Wat is dit toch weer een zeer geslaagde live plaat van de Creedence frontman , dit staat live als een flat , heb net de dvd ervan bekeken en hulde voor deze artiest .
Muziek die maar niet en kan vervelen , goed dat was Creedence ook .
Deze ouwe rot staat hier te zingen en te spelen alsof ie 20 is , zijn stem heeft in de loop der jaren niks ingeboet .
Dikke 5 sterren voor dit monument .

avatar van huVILEub
Fantastische artiest met fantastische nummers. Erg sterk voor een live-cd. Maar een los album is het niet. Meer een verzamelalbum.

avatar van Bartjeking
Bovenstaande reacties zeggen genoeg. Fogerty is er niet op achteruit gegaan. Ik hem hem de laatste jaren 2 keer live gezien en durf met 100% zekerheid te zeggen dat de band die hem nu omringd live ontstellend veel beter is dan dat CCR ooit was. Of doe ik nu mensen pijn? Niet meer dan logisch overigens, want hij heeft nu een hoop volk extra op het podium staan om hem te ondersteunen.

avatar van bikkel2
CCR was zeker geen virtuozenband . Fogerty droeg de band met zijn stemgeluid /gitaarspel en natuurlijk de songs . Nietemin had CCR een prima livereputatie .
Maar deze begeleidingsband is een stuk strakker , dat is wel duidelijk + het CCR geluid blijft in ere .

avatar van B.Robertson
Toch altijd wel een mooi album, wat C.C.R. en wat later werk. The Old Man Down the Road, daar was ik vroeger behoorlijk weg van en nu nog wel. Tevens fijn om hemzelf eens Rockin' All Over The World te horen spelen.

avatar van Twinpeaks
Trip down memory lane . En Fogerty is prima bij stem. De tijdloosheid die deze nummers bevat is ongelooflijk . Over 60 jaar is dit nog steeds feest der herkenning. Allemaal sterke liedjes en met veel power uitgevoerd. Creedence songs kunnen altijd en overal. Ik hou ervan . 4 pegels met kans op meer .

avatar van nlkink
Dit is inderdaad een heel erg leuk album. John Fogerty bewijst dat ie het nog kan. Vol met (vooral) oud en nieuw werk. Veel te lang niet beluisterd. Ga 'm gauw weer eens in de spelert doen.

avatar van LucM
Overtuigend live-album waarin John Fogerty zijn oude klassiekers nieuw leven inblaast. Hij is bovendien nog steeds goed bij stem die nog niets van zijn kracht heeft verloren.