Sesamstraat - Hoor Wie Klopt Daar Kinderen (1984)

Alternatieve titel: Een Sinterklaasfeestje Met Bert en Ernie!

Label: Weton

1. Wacht Maar Af (4:00)
  2. Wachten Duurt Lang (2:36)
  3. Flink Zingen (3:00)
  4. We Zitten Klaar (2:28)
  5. De Volle Schoen (5:10)
  6. Wie Klopt Daar? (3:20)
  7. Grover's Mooie Gedicht
  8. Bert Weet het Beter (4:10)
  9. Sint en Piet op Bezoek (2:19)
  10. Twijfels (1:16)
  11. Sinterklaas Is Jarig (3:02)
  12. De Pakjespolka (2:16)
  13. Ernie Is Stout (3:28)
  14. Pepernoten en Appels (1:55)
  15. Bert Wil Ook een Baard (3:24)
  16. Wat een Verrassing (2:02)
  17. Op het Dak
  18. Zingen van Leuke Dingen (1:58)
  19. Dag, Sinterklaasje (1:36)
avatar van The Scientist
Bert wil ook een Baard

GGMM
Goeie flow, vette punchlines, top!

Mojo Pin
Hoe gaat dat gedicht van Grover?

fredpit
Ernie is stout........FOEI stoute Ernie! ,nu krijg je billenkoek met de roe.

Hehehehehe......lekker Berrrrt!

avatar van Lamontagne
Deze kreeg ik op plaat en als kind toen helemaal grijsgedraaid wel zo erg dat ik nu de hele plaat uit m'n hoofd ken

Zag hem liggen op cd en toch maar meegenomen en draai hem met Sinterklaas voor m'n meiden en het is prachtig om te zien dat ze sommige humor het zelfde van hun vader hebben

***** (mede voor de nostalgie)

avatar van Jupilerman
Wel verdraaid lange nummers,veel jams vermoed ik?

avatar van Madjack71
Kijk weer een leuk side effect van MuMe..er is ook plaats voor Bert en Ernie...en zo hoort het. Dit is een van de betere zo niet de beste wat Sinterklaas te bieden heeft.
Tijdloos en komt elk jaar rond december weer de kast uit...en ook in de periode toen wij nog geen kinderen hadden .

Leuke grappen, die hier al genoemd zijn. Paul Haenen is gewoon geweldig...ik bedoel Bert, want Bert bestaat echt natuurlijk.
Wat de sterren betreft, dat is voor iedereen voor zich. Maar in dit genre is dit gewoon goed gedaan. Bert en Ernie rules.
Daarbij denk ik niet dat 27 stemmen, zoveel aardverschuivingen zal doen veroorzaken binnen de o zo onaantastbare heilige plek van Radiohead. Wedden dat zij ook naar Bert en Ernie luisteren.

avatar van weasel
Is deze nog ergens te verkijgen op CD??
Ik ben er nogal naar op zoek namelijk

avatar van Madjack71
Volgens mij is deze cd nog gewoon verkrijgbaar bij Van Leest, misschien in een andere hoes. Dit is nl. een klassieker.

avatar van Lamontagne
Madjack71 schreef:

Klopt hij zit nu met een andere voorkant dit is de lp versie.

Gisteren nog eens gedraaid en die meiden van mij danste als een
gek op de liedjes.

De stem van de sint is ook geweldig,

Hij blijft geweldig, humor voor jong en oud

Hahaha, grappig plaatje dit, tijdens de sinterklaas. Elke keer als ik het wachten duurt kort stukje hoor, moet ik toch altijd goed luisteren of die dat ook zingt, het klinkt namelijk als of die wat anders zecht

Madjack71 schreef:

Hij schijnt out of print te zijn. Hij is bij geen enkele internetwinkel leverbaar.

Heb 'm via marktplaats gekocht nu.

Lamontagne schreef:

De stem van de sint is ook geweldig

Ik vind het echt tof dat Wim T. Schippers en Paul Haenen alle stemmen zelf doen. Vroeger hoorde ik dat dus niet Dat zwarte piet wel erg op ernie lijkt enzo

avatar van Bruce Almighty
Ik weet nog dat ik dit een erg leuke cd vond in mijn jeugdtijd. Ik luisterde het zeker 1 keer per week.

sisury
gemaster schreef:
Is dit de versie waarin Bert een windje heeft gelaten? Want dat cassettebandje heb ik vroeger als klein kindje helemaal stuk gedraaid.

bert laat wel meer windjes...
op deze ook inderdaad, maar bijvoorbeeld ook op de kerstcd, met de discussie over het kerstwindje en het paaswindje. misschien zelfs ook op "B & E vervelen zich nooit...

avatar van Stijn_Slayer
0,5
Deze had ik vroeger ook op cassettte.

Eerlijk is eerlijk, toen was het wel grappig.

avatar van The Scientist
Ik durf wel te wedden dat je hem nu ook niet uit kunt luisteren zonder zo nu en dan in de lach te schieten..

avatar van Bartjeking
Geweldig jeugsentiment van de bovenste plank. Kan zonder problemen nog steeds gedraaid worden aan de jeugdige aanhangers van het sinterklaasgeloof van de nieuwe generatie. Tijdloos.

Vanavond misschien maar eens opzetten. Het is vast grappiger dan onderstaande smiley.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Pepernoten en appels
Je weet niet wat je ziet
Beter dan patat friet

Leuke nostalgie

Assurancetourix
Hoeiii

avatar van AdrieMeijer
Hoogtepunt is voor mij het moment waarop Ernie eindelijk van Sinterklaas zijn cadeautje krijgt. Nadat Ernie de hele tijd Bert heeft voorgehouden dat die niet zo inhalig moet zijn, kleine cadeautjes kunnen óók leuk zijn, pakt Ernie zijn cadeau uit en .... er zit een potlood in. Die enorm teleurgestelde stem van Ernie als hij Bert meedeelt dat het geen kleurpotlood is maar een gewoon potlood.
Humor van de hoogste plank.

avatar van wilbur
Probeer ook deze eens

Ronflonflon - weblogs.vpro.nl

deric raven schreef:
Sesamstraat is zeker wel leuk en grappig, maar dat mensen dit net zo hoog waarderen als bijvoorbeeld Radiohead????
Ik kan me dat niet voorstellen.

Nou ik wel. Althans, wat "The Bends" en "OK Computer" betreft. Die komen qua originaliteit en muzikaliteit redelijk dicht in de buurt van "Hoort wie klopt daar kinderen".
Maar de rest van Radiohead kan inderdaad niet tippen aan klassiekers als "Ik ben een kerstbal" of "Panne panne pech ". Alhoewel... het blijft een beetje appels met zoute peren vergelijken.

AdrieMeijer schreef:
Humor van de hoogste plank.

Spoiler!!!

avatar van wilbur
Bert en Ernie - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ook leuk is om op wikipedia de Bert en Ernie pagina voor te laten lezen!

AdrieMeijer schreef:
Alhoewel... het blijft een beetje appels met zoute peren vergelijken.

Nou ik denk dat je het het beste kunt vergelijken met rode en groene appels:

Ik denk dat de meeste mensen doorgaans rode appels ('''normale'' muziek) eten, maar af en toe heb je zin in een groene appel (Bert en Ernie) , en dan kan een groene appel net zo lekker smaken als een rode appel.

Ted Kerkjes
Laatst voor het eerst gehoord. Erg leuk!

Mojo Pin schreef:
Hoe gaat dat gedicht van Grover?

Grovers Mooie Gedicht:

"Sint en Piet die weten niets
Houdt Grover van een heel mooi boek
Of van een grote, verse koek?
Of van een nieuwe fiets?
"

Bert: "Er staat helemaal niet dat je een nieuwe fiets krijgt! Het is wel een heel lelijk gedicht trouwens, maar er staat ook niet dat je een nieuwe fiets krijgt."
Grover: "Oh, ik dacht dat er stond dat ik wel een nieuwe fiets kreeg..."
Bert: "Nee het gaat ook nog verder:

Is-ie een grote eter
Of weet-ie het beter
Of is-ie zenuwachtig?
Deze auto is prachtig.
"

Grover: "Er zat een auto in mijn schoen! Ja, maar niet zo'n hele grote auto, maar een klein autootje."
Ernie: "Een kleine auto kan ook heel mooi zijn."
Bert: "Ja, dat is waar."
Grover: "EEN GROTE AUTO IS MOOIER!!" ( Sesamstraat - Hoor wie klopt daar kinderen (een Sinterklaasfeestje met Bert en Ernie!) - YouTube )
Ernie: "Niet altijd."
Bert: "Een grote auto kan ook heel lelijk zijn, hoor."

Maar nu dwaal ik af.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Geniaal. Hij klinkt nu weer uit de speakers, ook op 42-jarige leeftijd!

avatar van AdrieMeijer
Zo, dat zijn hele degelijke speakers! Die van mij halen de tien jaar zelden.