Sesamstraat - Hoor Wie Klopt Daar Kinderen (1984)

Alternatieve titel: Een Sinterklaasfeestje Met Bert en Ernie!

Label: WSP

1. Wacht Maar Af (4:00)
  2. Wachten Duurt Lang (2:36)
  3. Flink Zingen (3:00)
  4. We Zitten Klaar (2:28)
  5. De Volle Schoen (5:10)
  6. Wie Klopt Daar? (3:20)
  7. Grover's Mooie Gedicht
  8. Bert Weet het Beter (4:10)
  9. Sint en Piet op Bezoek (2:19)
  10. Twijfels (1:16)
  11. Sinterklaas Is Jarig (3:02)
  12. De Pakjespolka (2:16)
  13. Ernie Is Stout (3:28)
  14. Pepernoten en Appels (1:55)
  15. Bert Wil Ook een Baard (3:24)
  16. Wat een Verrassing (2:02)
  17. Op het Dak
  18. Zingen van Leuke Dingen (1:58)
  19. Dag, Sinterklaasje (1:36)
Jaaaaa, deze heb ik ook. Erg grappig: het blijft humor van de bovenste plank.
Leuk is ook dat de kids dat nooit echt doorhebben, die kijken en luisteren er heel anders naar.
Wat dat aan gaat is dit bijna nog leuker voor volwassen kids

avatar van Eddie
Er zitten vaak best veel dubbelzinnige grapjes, dat maakt het voor volwassen nog best aan te horen, ik heb ooit eens een bert en ernie cd aan mijn zusje gedaan voor haar verjaardag, en we hebben er best om kunne laggen.

avatar van T.O.
Waarom Verenigde Staten en waarom überhaupt op de site?

avatar van Yak
Yak
"Hoor wie daar klopt kinderen?" Dat niemand die fout ziet.

moviefreak#1

avatar van HiLL
Yak schreef:

"Hoor wie daar klopt kinderen?" Dat niemand die fout ziet.

Heb gecorri.

Ink
Wachten duurt lang, lang is wel echt een klassieker!

avatar van avdj
Haha, net zo grappig als de kerstversie!

avatar van gemaster
Is dit de versie waarin Bert een windje heeft gelaten? Want dat cassettebandje heb ik vroeger als klein kindje helemaal stuk gedraaid.

gemaster schreef:

Was dat niet op "Bert en Ernie Vervelen Zich Nooit" ??? (Ik weet het ook niet echt zeker meer).

Neenee, Bert liet hier een windje, waar Ernie direct op inspringt "Hoorde u dat Sinterklaas?"
Waarop de Sint zei: ...

O jaaaaaaaaa

Hij zal er ongetwijfeld op meerdere cd's wel wat laten
Snel maar weer eens beluisteren......

avatar van Eddie
Dit meen je toch niet seriuew 4 en 5* voor dit kinder vermaak.

jOzh schreef:

Waarop de Sint zei: ...

Hmmmmm. Ik herinner me dat Bert een windje laat en Ernie dan een raampje open doet. Dan ziet ie volgens mij Kermit lopen en roept ie 'Kermit, Bert heeft een windje gelaten!'. En dan wordt Bert daar boos om.

neo
Nog erger: de Sint gaat naar de wc!

gemaster schreef:

Dat zou best eens kunnen, op een andere plaat.
In ieder geval laat Bert hier ook een windje

Je bedoel Kerstfeest met Bert en Ernie. Daar laat Bert een kerstwindje

avatar van gemaster
Nee nee ze zijn aan het wachten op Sinterklaas.

avatar van avdj
Oja, klopt inderdaad. Maar met Kerstfeest geeft ie ook een windje, dat geluid dan

Hallo allemaal,
Ik heb me net nieuw aangemeld bij musicmeter.
Wie o wie kan mij helpen.
Ook ik heb een heb vroeger een cassette bandje helemaal stuk gedraaid en daar stonden een aantal nummers op die ik nu niet meer op cd kan vinden. B.v het nummer van Grote bergen zoute peren....... wie weet of dit nog ergens te krijgen is of heeft het zelf?

Groet, Sammy

Nu 5 December voor de deur staat hoor ik deze plaat geregeld door het huis galmen. (draai hem zelf ook )
En wat blijft deze toch goed!
Bert laat een windje:
Ernie: Kon u dat horen sinterklaas? Bert: Ah, stil Ernie, stil! Sint: Nee, maar ik kan het nu wel ruiken. Ernie: Gigigigigi.

avatar van MJ_DA_MAN
op de flow van ernie is nix aan te merken

Bob Cremers
De mooiste flow van Ernie.

avatar van Jochempie
Geniaaaal! Dit heb ik vroeger op bandje helemaal doodgedraaid en het is dus ook kapot volgens mij! Ik moet het maar weer eens ergens opzoeken

Deze krijgt zeker wel 5 sterren van me!

Jah deze is inderdaad erg leuk!
vooral met ''wachten duurt lang'' is deze erg grappig.

Sesamstraat is zeker wel leuk en grappig, maar dat mensen dit net zo hoog waarderen als bijvoorbeeld Radiohead????
Ik kan me dat niet voorstellen.

deric raven schreef:
Ik kan me dat niet voorstellen.

Ik heb hem ook thuis liggen, maar ik stem er niet op om inderdaad niet van die scheve verhoudingen te krijgen.
Dat is een overweging die ik voor mezelf gemaakt heb.

Toch moet je wel bedenken dat alles op deze site appels met peren vergelijken is en binnen het genre is een cd als deze natuurlijk wel ijzersterk. Is het dan naast een Radiohead cd te leggen met misschien wel een lagere score? Nee, natuurlijk, maar dat is gewoon een kwestie van loslaten.

avatar van Nicolage Rico
Waar blijven de videoclips?

avatar van Lukas
Vandaag (weer) gekregen van mijn moeder

Ik vind hem eigenlijk wat minder dan bijvoorbeeld de Kerstplaat, hoewel ook hier genoeg grappige passages te vinden zijn. "Sinterklaas, slaapt u met uw baard boven of onder de dekens"...

lambf
Lukas schreef:
"Sinterklaas, slaapt u met uw baard boven of onder de dekens"...