MDC - More Dead Cops 1981-1987 (1988)

Punk
Label: R Radical

1. John Wayne Was a Nazi (2:20)
  2. Born to Die (2:34)
  3. Multi Death Corporation (1:51)
  4. Selfish Shit (2:05)
  5. Radioactive Chocolate (0:56)
  6. No Place to Piss (1:00)
  7. Kleptomaniac (1:56)
  8. Chicken Squawk (2:37)
  9. Pecking Order (1:06)
  10. Pay to Come Along (1:04)
  11. Evolution in Rock (1:01)
  12. Spanish Castle Magic (2:04)
  13. Born Under a Bad Sign (3:04)
avatar van frolunda
Verzamelaar die stamt uit de beginperiode van Millions of Dead cops en volgens mij ook als bonus bij de cd versie van hun debuutalbum zit.Er zitten wel veel verschillen tussen de diverse uitgaves.Sommige met nog meer songs maar dan ontbreken er weer nummers van het exemplaar hierboven.
Ik zelf prefereer de release met de twee goede covers op het einde,Spanish Castle Magic van Jimi Hendrix en Born Under a Bad Sign van Albert King.Verder veel alternatieve uitvoeringen van tracks van hun hardcore/punkklassieker Millions of dead cops,veelal singles en ook een aantal die nog niet eerder verschenen waren.
Daarvan is vooral Kleptomaniac,een ijzersterke hardcore song één van de hoogtepunten,Chicken Squawk een erg leuke,opgevoerde country song met sterke tekst en ook de wat meer garagepunk uitvoering van John Wayne Was a Nazi mag er zijn.
En dat geldt eigenlijk voor heel More dead cops,want dit is gewoon een fantastisch hardcore album,zowel muzikaal maar ook door de sterke,politiek geëngageerde teksten.

avatar van mayhemblik
Oh die heerlijke kartonnen drums!