Status Quo - Tokyo Quo (1977)

Label: Vertigo

1. Is There a Better Way (4:01)
  2. Little Lady (3:03)
  3. Most of the Time (3:36)
  4. Rain (4:36)
  5. Caroline (4:29)
  6. Roll Over Lay Down (6:08)
  7. Big Fat Mama (5:15)
  8. Don't Waste My Time (4:14)
  9. Bye Bye Johnny (7:01)
Ik kan me vergissen, maar deze plaat is nooit officieel uitgebracht. Vertigo Japan had, zonder toestemming van het hoofdkantoor in Londen, een aantal exemplaren uitgebracht. Londen kreeg hier lucht van en heeft de niet verkochte exemplaren uit de handel laten halen. Ik heb de cd jaren geleden als bootleg op een platenbeurs in Nijmegen gekocht.

Over de geluidskwaliteit valt niks slechts op te merken. Wellicht klinkt deze zelfs wat vetter dan de officiele. Ik ben uiteraard in mijn nopjes dat ik deze in de kast heb staan.

Guitars & Wings
Ik kom net achter het bestaan van deze plaat. Ik ben Quo sinds het vertrek van bassist en drummer opzettelijk uit het oog verloren. Dit is zeker een leuk plaatje, hoewel de tracks niet veel verschillen van de live dubbelaar ook uit 1977.
Het verbaast me nog steeds hoe weinig bootlegs en fatsoenlijke live platen er zijn van Quo uit hun hoogtij-dagen.
Dit is trouwens wel een Japanse uitgave. Een Europese release zie ik niet

avatar van kareltjemusic
Elk jaar is in Nederland recordstore day
Dit jaar is dat op 19 april. Dan is ook de lp versie van dit album verkrijgbaar.
De prijs is niet goed koop dacht €29.-