Redman - Dare Iz a Darkside (1994)

Label: Def Jam

1. Dr. Trevis (2:09)
  2. Bobyahed2dis (3:23)
  3. Journey Throo da Darkside (2:27)
  4. Da Journee (0:31)
  5. A Million and 1 Buddah Spots (1:41)
  6. Noorotic (3:00)
  7. Boodah Session (0:23)
  8. Cosmic Slop (3:32)

met Erick Sermon, Keith Murray en Kiki Hitsville

9. Rockafella (R.I.P.) (3:27)
  10. Rockafella (5:08)
  11. Green Island (5:42)

met Mellow

12. Basically (2:03)
  13. Can't Wait (4:13)
  14. Winicumuhround (4:28)
  15. Wuditlookllike (3:20)
  16. Slide and Rock On (3:54)
  17. Sooperman Luva II (4:56)
  18. We Run N.Y. (4:13)

met Hurricane Gee

19. Dr. Trevis (Signs Off) (1:44)

met Hurricane Gee

20. Tonight's da Nite [Remix] (3:49)
avatar van principal2000
Hip-hop meets funk samen met de gekheid en lyrical flow van Reggie Noble.

avatar van MAS
MAS
Ook een vet album van Redman al vind ik zijn debuut ietsje beter.

avatar van Kos
Kos
Merkwaardig hoe dit album af en toe overkomt alsof het veel later gemaakt is.

avatar van Ernie
Heerlijke schijf! Heb deze en Muddy waters dit weekend gekocht en na een 3tal luisterbeurten vind ik deze ook heel sterk klinken. Het overall niveau van Muddy Waters haalt ie niet ( daarvoor is MW te goed) maar minder dan een 4* geef ik hier ook niet voor. Heel constant album en Redman flowt zich een weg door de vooral op bas leunende muziek met een kleine sample erin. I like

avatar van Ernie
En toch ook maar naar 4,5* brengen. Redman is gewoon

Deranged
Onbetwistbaar meesterwerk binnen het genre wat mij betreft.

Alles wat dit genre voor mij interessant kan maken zit hierin: harde tekst, vurige vocalen en een fonkelende muzikale begeleiding oftewel productie.

Kon ik er weer een toppertje bijschrijven binnen deze stroming dus dat is altijd leuk.

avatar van Nr.4
Sterk album van Redman. Vind bijna elk album van hem net wat te veel van hetzelfde en ietsje te lang, maar hier staat ook weer genoeg te genieten op. Meeste ook zelf geproduceerd geloof ik.

avatar van Kos
Kos
Haha. Had deze al heel lang niet gehoord maar hij blijft zo dik.
Zo worden ze niet meer gemaakt.

Het was alsfo Erick Sermon zoiets had van:
'ok, we gaan nu een heel album maken met alleen maar harde funk basslines en beats voor gasten die hem een uur lang loeihard over hun speakers gooien'.

Beetje eentonig misschien, want er zit echt geen rustmoment in, maar je gaat geheid een uur lang niet stilzitten.