The Man with the Iron Fists (2012)

Hip-Hop / Soul
Label: Soul Temple

1. The Black Keys en RZA - The Baddest Man Alive (3:50)
  2. Ghostface Killah, M.O.P. en Pharoahe Monch - Black Out (4:11)
  3. Kanye West - White Dress (3:35)
  4. The Revelations featuring Tre' Williams - I Forgot to Be Your Lover (3:22)
  5. Idle Warship - Get Your Way (4:10)
  6. Wu-Tang Clan en Kool G Rap - Rivers of Blood (4:40)
  7. Method Man, Freddie Gibbs en Street Life - Built for This (4:24)
  8. Killa Sin - The Archer (2:55)
  9. RZA en Flatbush ZOMBiES - Just Blowin' in the Wind (4:34)
  10. Danny Brown, Joell Ortiz, Pusha T en Raekwon - Tick Tock (6:18)
  11. Corrine Bailey Rae - Chains (3:41)
  12. Francis Yip - Green Is the Mountain (2:58)
  13. Wu-Tang Clan - Six Directions of Boxing (4:50)
  14. Mable John - Your Good Thing (Is About to Come to an End) (2:57)
  15. Boy Jones, Ghostface Killah en Wiz Khalifa - I Go Hard (4:16)
  16. Ghostface Killah, Inspectah Deck en Sheek Louch - Bust Shots * (3:21)
totale tijdsduur: 1:00:41 (1:04:02)
avatar van VforVictor
lekker album, had wel wat meer hiphop op mogen staan, voorderrest dik in orde, 3,5

avatar van Rhythm & Poetry
De grotere meerderheid van deze plaat is hiphop. Nog meer had het te eenzijdig gemaakt vrees ik.

avatar van Rene1979
vind juist de soul tussendoor wel leuk

Dit is trouwens eigenlijk heel goed

avatar van kemm
Prima verzamelaar, de ene track al wat sterker dan de andere, zoals dat gaat, maar al bij al een aangename selectie. De cover I Forgot to Be Your Lover is wel ondermaats en nogal moeilijk te aanhoren als het origineel tot je absolute topfavorieten behoort. Kanye West en hier en daar een Wu-Tanger brengen kwaliteit die je grotendeels wel mag verwachten, al is het (uiteraard) lang niet hun beste materiaal (nee, zelfs niet sinds MBDTF). Echte verrassing voor mij is de bijdrage van Idle Warship. Altijd aanzien als een wat minderwaardig hobbyproject van Talib Kweli, maar dit kan wel gewoon recht bij zijn beste materiaal! Die Res kan toch wel wat!

Wat een ontzettend relaxt album zeg!
Moeilijk een favoriet aan te wijzen, het is een heel fijn geheel en voorbij voor je er erg in hebt.
Wauw.

Rudi1984
Damn, erg fijne verzamelaar! En wat is "Rivers Of Blood" toch weer een fan-tas-ti-sche Wu-kraker! Klassieker in de dop, kan er geen genoeg van krijgen. Ik vind het overigens wel fijn dat hiphop en soul worden afgewisseld.
Naar het einde toe zakt hij een beetje in, maar desalniettemin een prima compilatie.

Voor de echte fans: er is ook nog een tweede 'soundtrack' bij de film verschenen. Deze score: RZA - The Man with the Iron Fists (2012). Die bevat dus de officiële filmmuziek, op hier en daar een verdwaald stukje hiphop na.

avatar van Silky & Smooth
Zowaar de hele collectie van 5 CD's binnen gekregen...

avatar van ThingMan
Silky & Smooth schreef:
Zowaar de hele collectie van 5 CD's binnen gekregen...

Ik wacht daar ook al een tijdje op. Hopelijk komt ie snel binnen!

avatar van Poeha
The Baddest Man Alive kwam net voorbij. Wat een beretrack is dat zeg. Maar eens snel dit album opsnorren.