The Man with the Iron Fists (2012)

Hip-Hop / Soul
Label: Soul Temple

1. The Black Keys en RZA - The Baddest Man Alive (3:50)
  2. Ghostface Killah, M.O.P. en Pharoahe Monch - Black Out (4:11)
  3. Kanye West - White Dress (3:35)
  4. The Revelations featuring Tre' Williams - I Forgot to Be Your Lover (3:22)
  5. Idle Warship - Get Your Way (4:10)
  6. Wu-Tang Clan en Kool G Rap - Rivers of Blood (4:40)
  7. Method Man, Freddie Gibbs en Street Life - Built for This (4:24)
  8. Killa Sin - The Archer (2:55)
  9. RZA en Flatbush ZOMBiES - Just Blowin' in the Wind (4:34)
  10. Danny Brown, Joell Ortiz, Pusha T en Raekwon - Tick Tock (6:18)
  11. Corrine Bailey Rae - Chains (3:41)
  12. Francis Yip - Green Is the Mountain (2:58)
  13. Wu-Tang Clan - Six Directions of Boxing (4:50)
  14. Mable John - Your Good Thing (Is About to Come to an End) (2:57)
  15. Boy Jones, Ghostface Killah en Wiz Khalifa - I Go Hard (4:16)
  16. Ghostface Killah, Inspectah Deck en Sheek Louch - Bust Shots * (3:21)
totale tijdsduur: 1:00:41 (1:04:02)
avatar van Yestsida
Hier gaan volgens mij wel een paar toffe nummers opstaan! De eerste single (dat nummer van Method Man) kan je al beluisteren.

The Man with the Iron Fists is een martial arts-film geregisseerd door RZA. Quentin Tarantino is de executive producer. De film komt op 2 november 2012 in de Amerikaanse cinemazalen.
Voor de geïnteresseerden, de trailer: Klik.

avatar van WeztSide
Hier ben ik zeer benieuwd naar, tracklist ziet er goed uit in ieder geval!

avatar van Yestsida
De producers zijn nu ook bekend gemaakt:

1. The Black Keys / RZA : The Baddest Man Alive [produced by The Black Keys and The RZA]
2. Ghostface Killah / M.O.P. / Pharoahe Monch : Black Out [produced by Fizzy Womack]
3. Kanye West : White Dress [produced by Kanye West and The RZA]
4. The Revelations feat. Tre Williams : I Forgot To Be Your Lover [produced by Bob Perry]
5. Idol Warship [Talib Kweli / RES] : Get Your Way [produced by Frank Dukes and BadBadNotGood]
6. The Wu-Tang Clan / Kool G Rap : Rivers of Blood [produced by Frank Dukes and BadBadNotGood]
7. Method Man / Freddie Gibbs / Street Life : Built For This [produced by Frank Dukes]
8. Killa Sin : The Archer [produced by Frank Dukes]
9. RZA / Flatbush Zombies : Just Blowin' In The Wind [produced by The RZA]
10. Pusha T / Raekwon / Joell Ortiz : Tick, Tock [produced by Frank Dukes and S-1]
11. Corrine Bailey Rae : Chains [produced by Steven James Brown and Corrine Bailey Rae]
12. Francis Yip : Green Is The Mountain
13. The Wu-Tang Clan : Six Directions of Boxing [produced by Frank Dukes]
14. Mable John : Your Good Thing (Is About To Come To An End) [produced by Isaac Hayes and David Porter]
15. Wiz Khalifa / Ghostface Killah / Boy Jones : I Go Hard [produced by The RZA]

Bron.

Er zijn al zes tracks gelekt. Hele dope shit zit er tussen. Die track met kanye is misschien kanye's beste track sinds jaren.

avatar van kobe bryant fan
The Black Keys met RZA. Vreemde combinatie, ben benieuwd.

avatar van Harderwiek
kobe bryant fan schreef:
The Black Keys met RZA. Vreemde combinatie, ben benieuwd.

Zo vreemd is dat niet hoor. Pakte eerder al geweldig uit. De track op dit album is echter ook al te beluisteren.

avatar van He$$el_01
De meeste nummers hiervan zijn al op YouTube te vinden. Rivers of Blood is erg vet.

avatar van UmindC
White Dress . De rest vast de tracklist ziet er ook interresant uit.

avatar van Rhythm & Poetry
Te beluisteren om de bandcamp van Soul Temple. Klik.

avatar van Raul
interessante soundtrack! dat nieuwe Wu-Tang nummer is alvast erg lekker; Six Directions of Boxing

avatar van Rhythm & Poetry
Heerlijke soundtrack hoor. Ademt vaak die authentieke ouderwetse RZA sfeer. Knap dat hij, zonder ouderwets te klinken, toch voor de meer typerende Wu-Tang-sound kan zorgen. Dat (Shaolin) past natuurlijk ook bij het type film. Sommige nummers vond ik los niet al te geweldig, maar zo op het album past het perfect. Slechts The Archer vind ik een te zwak nummer en daardoor past het niet op deze plaat.

De niet hiphopnummers zijn ook erg fijn trouwens. Met name het nummer van Corrine Bailey Rae is om te smullen. Ook het Aziatische Green Is the Mountain is fijn. Een beetje vreemd maar wel lekker. Hoogtepunt is echter Tick Tock, met vier fenomenale rappers (Danny Brown doet ook mee). Pusha T blinkt uit, samen met de spannende productie (tikkende klok en gitaarriff die zo uit een goede western vandaan lijkt te komen).

avatar van Silky & Smooth
Dit ook maar snel eens opzoeken. De muziek van de trailer was al vet, maar dat is toch al een bestaand nummer? Daarnaast is White Dress echt één van de beste Kanye nummers van de laatste tijd. Rappend ook uitstekend, vooral de opbouw!

avatar van Harderwiek
Silky & Smooth schreef:
Dit ook maar snel eens opzoeken.

Check

Dat zei ik al.

avatar van Silky & Smooth
Carry It! Dat was 'em natuurlijk, die trailer soundtrack. Nu deze soundtrack maar eens luisteren!

avatar van ThingMan
Ben begonnen aan deze cd. Ben gelijk maar met het nummer van Wu-Tang begonnen. Die klonk erg vet. Het nummer Black Out is ook relaxt. Zit nu bij Kanye West. Klinkt aardig.

avatar van Rhythm & Poetry
Gewoon vanaf het begin beluisteren, anders krijg je te weinig van de sfeer mee.

avatar van Glaciers of Ice
Ik vind de soundtrack niet echt constant en denk dat het de minste soundtrack is waar RZA aan heeft gewerkt, maar dat zegt niet dat het slecht is. Nummers als Six Directions Of Boxing (op GZA's matige delivery na dan), Black Out en Rivers Of Blood zijn gewoon goed.

RZA heeft ook wat commerciëlere rappers toegevoegd aan de soundtrack en helaas ben ik van de meeste hier ook geen fan. Ik vind de beat waar Kanye West op rapt nog wel oke, maar als ik hem daar hoor rappen klinkt het voor mij nergens naar. Goed om Killa Sin weer te horen, hoop echt dat hij nog eens met een solo-album komt. Boy Jones (Ol' Dirty Bastard's zoon) vind ik ook een amateur die meteen mag stoppen. Frank Dukes heeft me wel verrast op de soundtrack, klinkt een beetje als de jaren 90's Wu-Tang sound van RZA alleen zijn de beats natuurlijk minder.

Al met al is het een aardig goede OST, maar het is voor mij te lang en dat maakt het snel saai. Er zitten niet veel goede nummers op, maar de nummers die goed zijn, zijn dan ook meteen echt heel goed (vooral de drie die ik eerder heb genoemd). Ik twijfel tussen 3* en 3.5*, maar ik ga voorlopig voor de 3.

avatar van Glaciers of Ice
De Encounter Trailer van de film vind ik erg vet. Check het uit zou ik zeggen, vette intro en ook een leuke bewerking van Shame On A Nigga aan het einde.

avatar van ThingMan
Al met al geen slechte soundtrack. Ben erg fan van Black Out, Rivers Of Blood, The Archer, Tick Tock, Six Directions of Boxing en I Go Hard. Vind Built For This aardig maar klinkt soms wat ongemotiveerd. White Dress van Kanye is voor mij een twijfelgeval.
Vind het nummer van Francis Yip erg grappig. Luisterd lekker weg.

avatar van He$$el_01
Rivers of Blood, Build for This en Tick Tock vind ik erg lekker. White Dress vind ik dan weer een stuk minder. Binnenkort even het hele album luisteren.

avatar van Jordyp
White Dress is juist erg lekker, niet haten. Sowieso een uitstekende soundtrack. Ook de niet hiphop tracks hebben dat heerlijke sfeertje die over de hele soundtrack hangt.

Benieuwd ook naar de film, weet niet wanneer die uitkomt in NL, maar ga hem zeker kijken in de bios zodra die uitkomt

avatar van Rene1979
Heb deze besteld op vinyl via de bancamp.. Tof hoor.

avatar van Rene1979
Ik vind het na het beluisteren moddervet! Er is gekozen voor een zeer juiste mix van tracks! Killa Sin is het enige minpuntje.

Jordyp schreef:

Hoezo is dat meteen haten? Ik vind het ook een best matig nummer. Zodra je een mening heb waarbij je kritisch bent op commerciële artiesten ben je een backpacker of een hater. Kanye West vind ik zelf erg vervelend rappen en zijn stem helpt hem ook niet echt.

avatar van He$$el_01
Ik denk niet dat je zijn reactie heel serieus hoeft te nemen man.

Maar sowieso, niks mis met een backpacker zijn. Beter dan hip willen doen door te zeggen Rick Ross en Drake ed goede muziek maken. Iedereen weet dat ze dat niet doen namelijk.

avatar van Jordyp
Bedoelde het idd niet zo serieus allemaal. Vond alleen opvallend dat White Dress er meteen werd uitgepikt als matige track, terwijl ik denk dat er wel mindere tracks dan deze opstaan. That's all.
Die hele discussie over underground en commerciele muziek heb ik nog nooit begrepen. Wat een onzin, alsof de underground artiesten er geen geld mee willen verdienen. Hoe naief kan je zijn...?
Luister het allebei en probeer er gewoon van te genieten, daarvoor luister ik namelijk muziek, en of die muziek dan toevallig van een commerciele of underground artiest komt maakt me echt niks uit.

Daarnaast is dat Kanye West zijn beste track sinds MBDTF

avatar van He$$el_01
Ja ik pikte die er uit omdat ik nog maar vier nummers had geluisterd. Nu nog steeds trouwens. Elke keer als ik dit album wil gaan luisteren blijft Tick, Tock gewoon 20 minuten op repeat staan. Heerlijk nummer. Die verse van Danny is ook echt geweldig.

So tell em why your mad son
Gotta get it off your chest
Let em know how you feel son
You gotta say what you say
It don’t matter, they gonna say a nigga hating anyway