Crime & The City Solution - Shine (1988)

Australiƫ
Label: Mute

1. All Must Be Love (5:18)
  2. Fray So Slow (4:55)
  3. Angel (6:02)
  4. One Every Train (Grain Will Bear Grain) (5:25)
  5. Hunter (4:48)
  6. Steal to the Sea (10:16)
  7. Home Is Far from Here (3:23)
  8. On Every Train [Grain Will Bear Grain) (12" Version] * (4:07)
  9. All Must Be Love [Early Version] * (5:26)
Ik vind dit vergelijkbaar met het oudere werk van Nick Cave And The Bad Seeds; zijn dan ook allebei afsplitsingen van The Birthday Party. Ook liefhebbers van The Triffids kunnen dit waarschijnlijk wel waarderen. Ik had toch wel verwacht dat dit bekender zou zijn hier op de site.
Maar wat nog niet is, kan nog komen.
Ze speelden net als Cave een rolletje in de film Himmel Uber Berlin.

avatar van BoyOnHeavenHill
Ik vroeg een vriend van mij om dit te beschrijven zonder de naam van Nick Cave & tBS te noemen, en hij stond met z'n mond vol tanden. Het grote probleem van bands die lijken op andere beroemdere bands... maar deze muziek kan gelukkig geheel op eigen benen staan. Sfeervol en sterk.

Muzikaal gezien telde Australië zeker mee in de jaren 80.
Ik zal het proberen te omschrijven.
Slepende, emotioneel beladen rammelende gitaarrock met een afgesleten gothic randje.

avatar van ElroHirtje
deric raven schreef:
Muzikaal gezien telde Australië zeker mee in de jaren 80.
Ik zal het proberen te omschrijven.

Oh... je bedoelt zoals de ouwe nick cave /TBP!

Sorry, kon het niet laten...

Australië heeft wel meer te bieden dan Nick Cave.