John Coffey - Bright Companions (2012)

Label: Redfield

1. Announce (3:14)
  2. Dirt & Stones (3:08)
  3. Bright Companions (2:52)
  4. Whispers (2:59)
  5. Me Vs I (3:58)
  6. Oh, Oh, Calamity (4:19)
  7. Featherless Redheads (2:53)
  8. I, in the Year 18 (3:26)
  9. I've Got a Bastard Virus and I Don't Even Know Where It Came From. (2:15)
  10. Romans (2:33)
  11. The Well (6:25)

avatar van Don Cappuccino
Dit kan wel eens een hele lekkere plaat zijn. Ik hoor inderdaad wel wat invloeden van Refused bij de 2 clips en dat is zeker iets positiefs.

En hij staat op de Luisterpaal!

avatar van freakey
Ga deze zeker checken!!

avatar van oceanvolta
Vette beukplaat met lekkere screams af en toe. Heeft zeker wel wat weg van Refused.

wat een teringherrie.

avatar van oceanvolta
Zo, daar gaat het mooie gemiddelde.

kappottevic schreef:
wat een teringherrie.

Wat een argumentatie!

avatar van blonde redhead
Wat een teringherrie. 4 sterren dus.

blonde redhead schreef:
Wat een teringherrie. 4 sterren dus.

avatar van blonde redhead
Dit bericht zal wel weggehaald worden. Maar vooral omdat er zo weinig reacties zijn en het een Nederlandse band is en ze meer aandacht verdienen zet ik het toch even neer. Afgelopen weekend ben ik namelijk naar Platoplanet geweest en daar lieten ze zien het live ook waar te maken. Omdat ik met vrienden ben heb ik niet het hele concert bewust meegemaakt. Maar twee personen die normaal niet van deze muziek houden zijn uiteindelijk zelfs vooraan gaan staan. Dat is wat deze muziek met je doet. Binnenkort komen ze weer terug in Groningen en zelfs door heel Nederland want ze doen mee met de Popronde. Ik ben er in Groningen in ieder geval weer bij.

John Coffey krijgt zo een minuutje bij DWDD. Ben benieuwd

Edit: dat klonk goed. Leuk dat ze ook aandacht aan wat hardere muziek geven.

avatar van Don Cappuccino
Alleen jammer dat de geluidsman er een brij van maakt. Deze plaat maar eens gaan beluisteren, dat ben ik toen compleet vergeten door de overstroming van geweldige releases in september.

Don Cappuccino schreef:
Alleen jammer dat de geluidsman er een brij van maakt.

De geluidsman bij DWDD maakt er sowieso vaak een zootje van. Of ligt het aan de apparatuur?

avatar van Don Cappuccino
De apparatuur van die bands is helemaal top, het ligt aan de geluidsman. De hardere rock en metal heeft heel goed en vooral gebalanceerd geluid nodig, anders wordt het helemaal niks. Dat mist bij een programma als DWDD compleet.

Don Cappuccino schreef:
De apparatuur van die bands is helemaal top, het ligt aan de geluidsman.

Moeten die lui hun eigen apparatuur meenemen als ze een minuut komen spelen bij de DWDD? Wellicht kunnen ze dan beter ook hun eigen geluidsman meenemen . Sowieso eens tijd om DWDD te vervangen. Vroeger was het leuk en prikkelend, nu is het een braaf gezapigheidscaroussel.

avatar van Don Cappuccino
Buiten die 1 minuut spelen ze natuurlijk wel langer voor het publiek in de studio.

arm publiek....

avatar van Don Cappuccino
In de stroom van extreem veel nieuwe releases van vorig jaar zijn er altijd paar die je helemaal vergeten bent te beluisteren. Bright Companions is er zo een en het is een ijzersterke plaat. Ik moet denken aan Refused en The Chariot als ik naar deze plaat luister. Het is een muzikale klap in je smoel van 37 minuten lang met heerlijke refreinen. Erg goed. In april komen ze naar de Mezz, eens kijken of ik daar heen kan.

avatar van Bert Wasbeer
Grafherrie van het zuiverste water en desondanks vind ik dit behoorlijk cool. De vergelijking gaat niet helemaal op maar ergens doet dit me ook denken aan kvelertak: ook een band uit een genre dat me normaal niet ligt maar die niet te veel in hokjes denken en ergens onder alle lagen pleurisherrie melodieus en hitgevoelig genoeg zijn om een breder publiek aan te spreken.

avatar van oceanvolta
Met een halje verhoogd, dit is echt een hele vette plaat. Een van de betere harde platen van de laatste jaren.
Live is deze band ook echt een aanrader, wat een energie!
Hier kan je een goede indruk krijgen van hun optredens.

avatar van Banjo
Ik heb de heren vanavond horen op treden in een tent!
En het klonk hard!, sterker nog.. het was een van de betere optredens op Welcome To The Village (te
Leeuwarden). Ze gooiden er nog een Nirvana cover tegen aan, en het was compleet.
Bedankt heren van John Coffey. Ik ga op zoek naar jullie albums....

avatar van Knoracle
Fantastisch album van neerlands beste rockband die weten waar het om draait. Vol met instant klassiekers. Mijn favo's : Dirt&stones en The well.Half puntje minder dan The Great News.(Helaas) gestopt op hun hoogtepunt. Hun optredens waren episch...