blink-182 - Dude Ranch (1997)

Punk / Rock

12. A New Hope (3:45)
  13. Degenerate (2:28)
  14. Lemmings (2:38)
  15. I'm Sorry (5:37)
  16. Dog Lapping [Live] * (1:57)
avatar van Halcyon
Net zoals op Cheshire Cat hoor je hier nog de authentieke sound van Blink182. Daarna kwam de commerciële periode die eveneens vermakelijke punkrock songs heeft opgebracht. Maar de spontaniteit zoals hier op Dude Ranch ontbrak een beetje. Een nummer als Pathetic zou twee jaar later (met Enema of the State) volgens mij nooit het album gehaald hebben wegens te ongepolijst. De puberale teksten blijven evenwel een constante in hun oeuvre, gaande van onbereikbare liefdes tot seks met de moeder van je beste vriend. Kortom, datgene waar zeventienjarige puistenkoppen 's nachts van wakker liggen.