Robbie Williams - Take the Crown (2012)

Label: Island

1. Be a Boy (4:40)
  2. Gospel (4:22)
  3. Candy (3:21)
  4. Different (4:51)
  5. Shit on the Radio (2:50)
  6. All That I Want (3:28)
  7. Hunting for You (3:58)
  8. Into the Silence (4:49)
  9. Hey Wow Yeah Yeah (2:52)
  10. Not Like the Others (4:50)
  11. Losers (4:09)

met Lissie

12. Reverse * (3:56)
  13. Eight Letters * (4:40)
avatar van coldwarkids
Darkzone schreef:
Hey Wow Yeah Yeah: heerlijk!! Lekker rauw, punky. Heerlijk voor in de auto (let op je snelheid!)

Het gedrocht van dit album.

KKOPPI schreef:

Het zegt misschien iets over de de mens als ras? 'Gevoelige' mensen kunnen het vaak niet hebben dat ze de nostalgische sound van hun favoriete artiesten vrijwel verdwenen is en plaats heeft gemaakt voor iets totaal vreemds. Verlangen naar de tijd waarin alles beter was (Ik denk dat het logisch is dat dat niet alleen op muzikaal gebied is).

Ik verlang ook wel eens terug naar die "mooie oude tijd" toen het leven nog simpel was en bij veel albums/muziek heb ik ook hele mooie herinneringen aan die specifieke tijd. Maar ik vind het ook fijn dat ik niet elke keer hetzelfde album voorgeschoteld krijg.

Ik ben fan van Robbie sinds zijn eerste album, maar als ik nu alle albums (met b-kantjes) achter elkaar draai, dan vind ik zijn laatste 4 albums (incl. deze) fijner om naar te luisteren. Ze zijn net wat beter gezongen en geproduceerd en zitten net wat volwassener in elkaar. Dat betekend niet dat ik zijn eerdere albums niet goed meer vind of met tegenzin er naar luister. Zeker niet

avatar van Poeha
Met toch wel wat lagere verwachtingen begonnen aan het verkennen van dit album...maar ik moet zeggen, Robbie heeft hiermee toch (weer) een puik album afgeleverd.

Bij het uitkomen van Candy dacht ik dat het afgebrand zou worden, aangezien het nogal een kinderlijk intro heeft, in mijn beleving, maar het nummer wordt naarmate ik het vaker hoor, toch wel steeds sterker. De stijl van Candy is echter geen afspiegeling van de rest van de nummers.

Ben wel erg blij met Not Like the Others, eindelijk weer eens een behoorlijk vuig nummer van de heer Williams. Verder is het openingsnummer ook mooi. Zeker het korte intro met de sax, gevolgd door een partijtje Snow Patrol/Coldplay-achtige sferen.

Al met al een geslaagd album.

coldwarkids schreef:

Het gedrocht van dit album.

Want???
(kijk gelijk even naar de statistieken van dit album tot nu toe)

Heerlijk toch, effe tegendraads lekker uit je dak gaan, je even weer kind voelen? Typisch Robbie
Niks dat eeuwige brave gedoe, zeker niet op een album. Robbie toont lef en heeft maling aan wat andere (saaie burgermannetjes die nóóit te snel rijden op de weg bijv.) denken, vinden, willen en verwachten van hem

avatar van Pinsnider
Ik rijd ook nooit te snel op de weg.... Maar toch mocht ik het rebelse en zorgeloze van de heer Williams altijd graag waarderen. Dat mis ik hier toch een beetje. Het is een aardige plaat, maar nergens zo oprecht brutaal als vroeger. is op zich niets mis mee; een man mag van mij best volwassener worden, maar het maakt het geheel voor mij iets minder spannend en aansprekend.

avatar van Rodolfo
Robbie lijkt weer terug te komen, maar haalt naar mijn idee het niveau van een aantal jaren geleden nog niet, maar de laatste cd's waren ook wel erg makkelijk te overtreffen.

Rodolfo schreef:

Dat waren voor mij juist zijn beste albums, vanaf Intensive Care (incl. het erg onderschatte Rudebox).

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind het leuk vooral voor Robbie zelf dat hij met 'Candy' zijn langdurigheid weet voort te zetten in de muziekindustrie en kan laten zien dat hij er nog toe doet, maar of ik het nou een leuk nummer vind? Nee, eerder irritant en te kinderlijk. Doe mij maar weer een aantal singles zoals 'Eternity' of 'Feel'.
Ben benieuwd of er nog een paar hits van dit album af te slaan zijn.
edit : Tweede single 'Different' klinkt al een stuk beter!

avatar van Hedser
Rodolfo schreef:

Ben ik niet met je eens. Ik vond de vorige twee erg sterk en deze heel erg matig voor Robby's doen. Zijn minste album helaas.

Hedser schreef:

Hoeveel luisterbeurten had je hier voor nodig? Ik moest eerst ook wennen, tot het kwartje viel met de cd met 2 bonustracks. Hetzelfde verhaal voor de nieuwe cd van Pink en Marina & The Diamonds. Soms hebben albums veel tijd nodig om te rijpen.

Afgelopen week ging de single Candy ineens weer omhoog in de enige echte Nederlandse Top 40, en wel van 10 naar 3! En in de Single Top 100 stijgt de single in de 9e week ineens van 6 naar 1!

NewYorkCityLight schreef:

edit : Tweede single 'Different' klinkt al een stuk beter!

Naar aanleiding van dit geweldige nummer heb ik het hele album geprobeerd. Ik weet dat ik heel erg vooruit loop op de zaken maar het zou me niks verbazen zal 'Different' over niet al te lange tijd mijn favoriete Robbie single(/nummer) zal zijn. In tegenstelling tot verschillende versies van het album en de eerste single heeft dat nummer trouwens wel mooie artwork
Vergeet het ergelijke 'Candy', dat nummer is totaal niet representatief voor het album. 'Different' is een veel betere maatstaaf voor de rest. Gewoon lekkere ongecompliceerde pop/rock muziek en anders dan zijn eerdere werk maar eigenlijk onmiskenbaar Robbie Williams. De opener 'Be a Boy' maakt gebruik van de saxofoon die je hedendaags niet heel vaak meer tegenkomt. 'Gospel' gaat in dezelfde stijl van dat nummer verder, weer een vrolijke stamper. 'Hunting for You' geeft me een jaren '80 gevoel maar ik zou niet weten waarom (overigens is dit niet negatief bedoeld). 'Into the Silence' vraagt om een single-release en zal ook ongetwijfeld uitgebracht worden. 'Losers' valt misschien een beetje buiten de boot op dit album maar als afsluiter doet het zijn werk prima. Naast 'Candy' gaat balanceert hij nog een paar keer op het randje ('Hey Wow Yeah Yeah', 'Shit on the Radio') maar dit blijft binnen de perken en 'Candy' is dientengevolge mijn minst favoriete nummer op het album.

avatar van KKOPPI
Verzamelalbum van U2, Coldplay, Kings of Leon en Snow Patrol. Maargoed ik vind dat de beste man het zich kan permitteren

avatar van RebelINS
Toen ik de single Candy voor het eerst hoorde dacht ik; 'Dat klinkt niet verkeerd.' Echter is het merendeel van mijn collega's Q music fan wat erin heeft geresulteerd dat deze single mijn neusgaten inmiddels uitdruipt. Walgelijk ik ga dan ook maar niet aan het album beginnen.

avatar van pureshores
Different is een 4000x maal beter nummer, past hem veel beter, Candy mag samen met sandra van nieuwland in een afgrond vallen en dan dichtgedrukt worden

avatar van Booyo
1,5
Er blijft weinig 'eiges' over van Robbie. Er lijkt goed geluisterd te zijn naar wat tegenwoordig hippe muziek is voor de radio, en deze trucjes worden vervolgens op de nummers toegepast. Helaas.

Booyo schreef:

Vreemde radio heb jij dan, want alles wat tegenwoordig hip is, hoor ik juist niet op deze geweldige cd.
En jammer dat sommigen het album nieteens een paar luisterbeurten willen proberen, omdat ze Candy niet meer kunnen horen (zuurpruimen imo).

avatar van Darkzone
Gisteren leuk optreden in de Arena gezien, waarbij de songs Not Like The Others, Different en Be A Boy na afsluiter Angels (machtig!) er zeker uitsprongen, ondanks het vaak matige geluid in de tribune (joh!).

avatar van Thin Air!
De Arena is gewoon vreselijk.

Darkzone schreef:

Heeft ie 'Different' wel gedaan dan? Volgens mijn moeder kwam die niet voorbij.

avatar van Arrie
Blijkbaar niet.

Nee, Gospel. Foutje

Thin Air! schreef:
De Arena is gewoon vreselijk.

Yup, net als dat ploegje wat daar speelt.

avatar van Thin Air!
Darkzone schreef:

Yup, net als dat ploegje wat daar speelt.

Amen!