Redman - Muddy Waters (1996)

Label: Def Jam

1. Intro * (2:16)
  2. Iz He 4 Real (1:35)
  3. Rock da Spot (4:10)
  4. Welcome (Interlude) (2:06)
  5. Case Closed (2:57)

met Napalm en Rockwilder

6. Pick It Up (5:08)
  7. Skit * (5:08)
  8. Smoke Buddah (2:34)
  9. Whateva Man (3:08)

met Erick Sermon

10. Chicken Head Convention (Skit) * (1:17)
  11. On Fire (3:50)
  12. Do What Ya Feel (4:15)

met Method Man

13. The Stick Up (Skit) * (0:55)
  14. Creepin' (3:59)
  15. It's Like That (My Big Brother) (2:55)

met K-Solo

16. Da Bump (3:58)
  17. Skit * (5:09)
  18. Yesh Yesh Ya'll (3:58)
  19. What U Lookin' 4 (5:01)
  20. Soopaman Luva 3 Interview (Skit) * (3:35)
  21. Soopaman Luva 3 (4:11)
  22. Rollin' (4:09)
  23. Da Ill Out (3:35)

met Keith Murray en Jamal

totale tijdsduur: 1:01:29 (1:19:49)
avatar van Bedorvenkebab
Dat doen rappers wel vaker, zie Rick Ross bijvoorbeeld.

avatar van Nr.4
Toffe plaat. Lekker funky, stevige beats, en Redman is een goeie mc, al ben ik er om een of andere reden nooit van ondersteboven. Vind hem live in ieder geval veel boeiender dan op plaat.

avatar van Metalhead99
Erg lekker album van Redman. Goeie teksten, lekkere beats, gewoon een album dat lekker luistert.

avatar van Improvision
Geweldig album met een erg sterke Redman die vaak humoristisch uit de hoek komt. Fantastisch productiewerk vanwege Erick Sermon.

avatar van MAS
MAS
Dope album van Redman. Als het iets korter zou zijn had het zeker een 4.5 gekregen.

avatar van Ernie
Niggers against smoking Weed in public

If you find a bag of weed on the floor motherfucker, what the fuck you gonna do?

Dat er wat afgelachen en wat afgerookt is tijdens de opnames van deze schijf lijkt me wel vrij logisch Heerlijk album en Redman verveelt mij echt niet ondanks de lange speelduur! Ook de skits zijn niet irritant wat bij veel andere hiphopacts wel het geval is. Er zit heerlijke humor in deze plaat en de beats en flows zijn dan ook nog eens goed en op sommige nummers gwn schitterend (Smoke budah & whateva man ) Met dit plaatje ga ik volgende avonden toch wel afsluiten...

avatar van gweah
Terug in mijn top 10, op plek nummer 10, ten koste van Illmatic.

Top 10 moet toch zijn: de platen waar je het meest van houdt persoonlijk, niet welke objectief de beste zijn. En ik hou volgens mij toch iets meer van Muddy Waters.

Geen enkel zwak nummer, dit is echte dikke jaren 90 hip hop shit wat mij betreft.

avatar van Ernie
En met veel plezier naar 4* gemiddeld gebracht! Zowiezo 1 van de hiphopschijven waar het plezier vanaf straalt. Leg deze op en lach je gwn een breuk met alle teksten en inzichten die Redman met zijn onnavolgbare stijl, hyperkinetisch of juist rustig gebracht, op je laat afkomen. De beats benaderen ook echt de perfectie en de het ene na het andere hoogtepunt volgt elkaar razendsnel op. Hoewel ik de 1ste helft tot nr 9 qua niveau verschrikkelijk hoog vindt gaat ie nergens inkakken ook. Akkoord er zijn 23 nummers/skits maar deze Muddy Waters verveelt echt geen seconde. Volg zijn raad op, rol er eentje en genieten maar. Samen met Fun lovin criminal's 'Come find yourself' mijn ultieme ontspannings-cd na een harde week werken Zeker eentje om dringend orgineel aan te schaffen ook!

avatar van DarkoMarco
JLjuju schreef:
Iemand opgevallen dat Redman in Yesh Yesh Y'all zegt:
"I let my nigga 50 cent knock that ass out"

Ik neem aan dat hij het hier over de 50 heeft die we allemaal kennen? Beetje vreemd omdat 50 Cent pas ontdekt werd door JMJ in 1997.

Ik denk dat hij refereert naar de orginal 50 cent. Typ maar in op YouTube. De 50 Cent die we nu allemaal kennen heeft hier zijn naam van.

Redman heeft een geweldige stijl, zeer enthousiast en alles behalve monotoon! Voor mij een van de top rappers En met dit album scoort het na een paar luister beurten zeer goed bij mij! Het is alleen net als meerdere mensen boven mij zeggen: Het zakt wat it. En dat is jammer, want andere had het zeker hoger ge-scoort! Tot nummer 17 blijft het lekker sterk. Zeker Da Bump! Damn je word al bijna stoned van het luisteren alleen al! Misschien moet ik toch Ernie's advies toch opvolgen om het compleet te maken! Maar goed de CD is inderdaad op het ene moment zeer energiek opvolgend tot wat rustiger. De sampling van Nas was wel helaas wat slecht. Dit is het enige nummer wat ik ook skip. Ik moet ook eerlijk toegeven het album vond ik toch niet zo geweldig als het wat zacht staat. Dit moet echt hard opstaan Toch zijn soms de beats niet echt te tof, misschien hadden er ook meer gast artiesten op kunnen staan

- Case Closed
- Da Bump
- Pick it Up
- Smoke Buddah
- en zo veel meer

Now everytime I grab the mic I always start shit up
Sharper than your double-edger, watch me carve shit up
Live and direct, respect it to the underground connect

*4.0

Ernie schreef:

Hulde! Schande dat ie onder de vier stond.
Zag hem zondag nog in het plastic liggen in Concerto.
Ik weet niet of iemand dat ook wel eens heeft, maar ik heb dan de neiging om hem nog een keer te kopen, gewoon omdat hij daar dan opeens ligt, zo'n pareltje. Ook al heb ik 'm al sinds de release.
Maar goed ik wil de LP!!! Niet te vinden. Wordt niet meer gemaakt. De LP is ook nog eens skitloos. Als iemand tips heeft, holla @ ya boy!

avatar van Ernie
Deze en Dare Iz A Darkzide eindelijk besteld Echt een cd waar ik enorm naar uitkijk om hem orgineel te hebben.

avatar van wouter-d
Heb deze behoorlijk herontdekt en denk dat deze stiekem mijn top 10 wel eens zal kunnen gaan halen. Constant hoog niveau, maar vindt op een of andere manieren dat specifieke nummers niet enorm blijven hangen. Lekkere beats ook, Yesh Yesh Ya'll is echt heerlijk eenvoudig maar trekt mij helemaal dat nummer in.

avatar van Dirruk
Zojuist bestelt op vinyl. Kan niet wachten

avatar van gweah
Dirruk bedankt voor je pm. Zeer attent. Ook gelijk besteld op vinyl. Waar is de cheerleader smilie gebleven?

avatar van gweah
LP is binnen!! 3D cover ziet er waanzinnig uit!!
Hier ben ik heel erg blij mee.

avatar van bennerd
Redman is een baas. Absolute top-mc.

Moest het even kwijt.