Cake - Fashion Nugget (1996)

Label: Volcano

1. Frank Sinatra (4:01)
  2. The Distance (3:00)
  3. Friend Is a Four Letter Word (3:22)
  4. Open Book (3:44)
  5. Daria (3:44)
  6. Race Car Ya-Ya's (1:21)
  7. I Will Survive (5:10)
  8. Stickshifts & Safetybelts (2:09)
  9. Perhaps, Perhaps, Perhaps (2:24)
  10. It's Coming Down (3:44)
  11. Nugget (3:58)
  12. She'll Come Back to Me (2:24)
  13. Italian Leather Sofa (5:52)
  14. Sad Songs and Waltzes (3:15)
moviefreak#1
Ik blijf The Distance een fantastisch nummer vinden en het album bied genoeg om 4 sterren te verdienen

Pow
catchy tunes! het is happy en toch ingenieuse muziek. superdroge vocalen. Een 3.5!

avatar van timhardt
Waarom dit zo weinig stemmen krijgt hier, is me een raadsel...sterrenplaat!

ben er nu ook van aan het genieten 4*

avatar van andré
Op zich best een aardig album, maar na verloop van tijd gaan de vocalen van de zanger me erg tegenstaan, net als dat vervelende trompetje trouwens. Nummers als 'Friend is a Four Letter Word', 'Italian Leather Sofa' en de single 'The Distance' doen de balans nét naar boven uitslaan. 3*

MetalDex
Leuk album Geen muziek die ik al te vaak moet luisteren, maar zo nu en dan kan het absoluut geen kwaad. Inderdaad nummers als The Distance, Friend is Four Letter Word én ook de cover I Will Survive en afsluiter Sad Songs and Waltzes zijn erg goed. Ik kijk alvast uit naar hun optreden op Bospop! 3,5*

avatar van timhardt
én Frank Sinatra én Perhaps, Perhaps, Perhaps én vooral: it's coming down!

avatar van The Scientist
Clip voor I Will Survive toegevoegd..... die is gewoon net zo droog als het nummer zelf

avatar van jellorum
deze had ik vroeger maar toen ik op kot zat ben ik hem kwijtgespeeld, misschien nog eens kopen want dit is heel goede muziek, met bijna geen enkel zwak nummer, ik weet nog dat ik deze bijzonder veel draaide
favoriete nummers: frank sinatra, italian leather sofa en it's coming down

avatar van Dielie
tijdje geleden zat ik alleen op het terras, pintje bier en een sigaartje (paar van elk) en deze plaat

heerlijk

toen ik voor het eerst de plaat kocht was ik niet meteen verkocht, pas achteraf was deze zeer verslavend, dikke tien jaar erna nog altijd een prachtige plaat, fantastische stem ook

EVANSHEWSON
Een plaatje dat ik tot mijn vergissingen reken, veel misaankopen heb ik gelukkig niet gehad. Ik heb dit plaatje al lang op de rommelmarkt verkocht, die zang was gewoon niet om aan te horen.

*1/2

avatar van Jonasds
Lekker plaatje als je het mij vraagt!
Wat is er mis met de zang? :S

avatar van Stubru
andré schreef:

Ik vind dit juist het handelsmerk van deze groep. Door het trompetje krijgt dit juist een typisch geluid. Vind dit gewoon een super goed album! Kan niet echt zeggen dat er een slecht nummer op deze cd staat. Heb deze dan ook "grijs" gedraaid!

Wolfgang1975
Leuke plaat dit. Zelfs 12 jaar na dato klinkt -ie nog steeds verfrissend en origineel. Lang leve de zang én het trompetje!

Briljant van begin tot eind. Helaas ook het enige album van Cake wat zo briljant is. Alles is typisch Cake, het gitaargeluid, het stemgeluid, het trompetje, het drumgeluid, de strakke basloopjes...

Live moet ik ze nog steeds zien, alhoewel de vele live-opnamen op Youtube ook leuk zijn om te kijken.

avatar van wietstock
Vandaag nog eens vanonder het stof gehaald. Elke keer ik deze plaat opzet word ik er weer vrolijk van en verbaas met over de goede muziek+teksten die er onder het hele nonsens jasje zitten! Op enkele mindere nrs na (nugget, race car yaya's) toch echt een goeie plaat die ik te weinig opzet! Zeker het begin van deze plaat is ijzersterk!

avatar van Shelter
Fijn album, ik vind Nugget het minste nummer maar die heeft nog steeds een lekker funky tintje. Heel zomers en feel good music.
Klein beetje in het straatje van Dave Matthews Band, wat ik de laatste tijd ook vaak draai. 4*
Ik denk dat het wel een 0,5je omhoog kan gaan...

avatar van Nand
Frank Sinatra is fantastisch!

avatar van Landsl1de
Cake blijft een lekker verfrissende band en levert daarnaast een goede portie nostalgie. Frank Sinatra en The Distance zijn topnummers!

avatar van snarf349
Deze stamt bij mij nog uit de tijd dat ik de hele dag naar Kink Fm luisterde. Van oa. The Distance waren ze daar helemaal gek. Vind zelf de cover van I Will Survive wel goed gelukt, briljante vocals naast de muziek. Meligheid ten top.
YouTube - Cake - I Will Survive

avatar van Malleus75
Jammer dat er wat mindere nummers op staan.. maar zelfs van niemendalletjes als Stickshifts & Safetybelts word ik wel vrolijk, lekker meezingen in mijn Japanse auto.. op naar het concert op 20 maart!

avatar van laxus11
Ik vind hun Cover van I Will Survive toch best een leuk nummer net zoals The Distance

blaauw
Frank sinatra, I Will Survive, Friend is a four letter word, allemaal fantastisch.
Voor de rest wil 't meeste alleen nog niet echt blijven hangen, en is 't soms wat monotoon.

Leuk album. Destijds hoorde je de singles The Distance, Frank Sinatra, I Will Survive en Perhapsx3 veel op Kink FM voorbij komen en nu nog steeds hoor ik het album elk jaar nog wel ergens bij vrienden ofzo. Het hele album nu dan maar eens bestemd. Buiten de singles vind ik het toch wat minder en dan valt me nu ineens op dat The Distance het enige nummer is dat is is geschreven door gitarist Greg Brown. Dat nummer vind ik eigenlijk wel veruit het beste hier, al heb ik ook een groot zwak voor Frank Sinatra. Misschien maar eens kijken wat Greg nog meer heeft gedaan buiten Cake om...

avatar van TheWanderer
Wat blijft dit toch een heerlijke plaat. Draai hem na al die jaren nog steeds met veel plezier. Toch een van de beste Cake albums en misschien wel gewoon het beste. Funky, laidback, vrolijk maar met toch ook enkele mineur noten hier en daar.

Zou ze graag een keer in Nederland zien optreden.

avatar van Frisoboei
Blijft toch fantastisch. Een coverband van zichzelf. De beste amateurs. Kitsch is kunst.

Na jaren kwam ik "Frank Sinatra' tegen op een cassette en ik dacht gelijk wat een fijn liedje is dat en waarom heb ik deze cd nooit gekocht? Terwijl ik er wel singles van heb 'The distance' en "I will survive'. Na jaren heb ik die cd eindelijk gekocht en het is een heerlijke plaat, lekker zwoel.